Namninsamlingen för Dark Souls till PC ger effekt

Robot
Namninsamlingen för Dark Souls till PC ger effekt

Namninsamlingen som syftar till att få Namco att göra Dark Souls till PC ger effekt. En admin på Namcos officiella forum berättar att hans chefer har fått upp ögonen för den.

#dark-souls, #demons-souls, #namco


Medlem
Namninsamlingen för Dark Souls till PC ger effekt

Bra initiativ. Hoppas folk är villiga att betala för PC versionen också

Exx
Medlem

"Mycket tack"? Snygg översättning.

Inaktiv

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen. Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen. Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Har du ätit huggormstabletter idag eller?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen. Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Har du ätit huggormstabletter idag eller?

Nej, han är sitt vanliga jag, bitter och tråkig

Medlem

Hade aldrig kunnat spela detta utan en X360 eller PS3 kontroll. Efter ha spelat det i flera dygn nu på PS3 inser jag att det hade varit katastrofalt svårt och irriterande med tangentbord och mus... Hade inte fungerat bra. Jag hade nog i alla fall dött mer än dubbelt så mycket. Fast så går det ju bara att koppla in en kontroll och köra med, vilket löser det problemet.

Hoppas det kommer till PC! Hade kunnat överväga att köpa det igen ifall det blir så.

Medlem

"gå i taket"

Men sluta.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Skall ladda ner spelet direkt när det släpps på PC!

Genom STEAM såklart. Förutsatt att det släpps där. Annars så blir det en fysisk butik.

Inaktiv
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen. Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Har du ätit huggormstabletter idag eller?

Nej, han är sitt vanliga jag, bitter och tråkig

Finns väl en anledning till varför dom inte släpper spelet till PC. Åker direkt upp på piratebay och där slukas det.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen. Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Har du ätit huggormstabletter idag eller?

Nej, han är sitt vanliga jag, bitter och tråkig

Finns väl en anledning till varför dom inte släpper spelet till PC. Åker direkt upp på piratebay och där slukas det.

Sant sant, det gör alla PC spel, skulle varit hemskt om de/alla företag tillslut slutade tillverka spel till PC;n ... för pengar behovet

Medlem

Jag tror jag är den enda i världen som ogillar både Demon's och Dark Souls...

Ångrar så starkt att jag köpte Demon's Souls till PS3.

Medlem
Skrivet av Simmoo:

Bra initiativ. Hoppas folk är villiga att betala för PC versionen också

Hoppas jag också.

Och hörni PC-gamers, kom inte och klaga om att spelet ser fult ut sen, det var aldrig meningen att det skulle se snyggt ut.

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Jag tror jag är den enda i världen som ogillar både Demon's och Dark Souls...

Ångrar så starkt att jag köpte Demon's Souls till PS3.

Där är nog väldigt många som har köpt något av spelen utan att veta vad de ger sig in på. Hypen kring det här spelen motiveras oftast med att de inte skulle spelas annars och att den höga svårighetsgraden hittar man inte i något annat spel.

Allt annat som är dåligt blundar man för...

Medlem

Kul att höra

Inaktiv

76k namn och då får dom upp ögonen för det? Vilka spel säljer inte 100,000+ på PC när dom faktiskt släpps där?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Zmizk:

Jag tror jag är den enda i världen som ogillar både Demon's och Dark Souls...

Ångrar så starkt att jag köpte Demon's Souls till PS3.

Där är nog väldigt många som har köpt något av spelen utan att veta vad de ger sig in på. Hypen kring det här spelen motiveras oftast med att de inte skulle spelas annars och att den höga svårighetsgraden hittar man inte i något annat spel.

Allt annat som är dåligt blundar man för...

Det är just det. Folk får tycka vad de vill om spelet, men ibland känns det som om man missar många saker.

Det som stör mig mest när jag påstår att spelet är dåligt är att folk får för sig att jag hatar det eftersom det är svårt. Vilket jag inte alls gör, en utmaning är bra. Men som den RPG-nörd jag är så har saknar spelet många av de saker jag förväntar mig av genren:

1. Du kan inte sälja dina items du hittar.
2. Spelet är egentligen en samling banor fullproppade med fiender. Det är inte så fritt som folk påstår helt enkelt.
3. Jämnför man med många andra RPGn så verkar många missa att det är ganska likt de flesta spelen i genren. Det enda "revolutionerande" som så många fans påstår finns i sättet du slåss på, soul-mode, osv.
4. Storyn finns knappt där, förutom att du är en stackare som råkar dö och blir fast i Nexus. Slakta demoner!
5. Du som spelare har inga som helst val i storyn. Teleportera dig till en värld, död alla fiender och bossar, and repeat.

Medlem

Hoppas dom gör en bra port, i så fall ska jag försöka få ett par kompisar intresserade av att köpa det


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Det är just det. Folk får tycka vad de vill om spelet, men ibland känns det som om man missar många saker.

Det som stör mig mest när jag påstår att spelet är dåligt är att folk får för sig att jag hatar det eftersom det är svårt. Vilket jag inte alls gör, en utmaning är bra. Men som den RPG-nörd jag är så har saknar spelet många av de saker jag förväntar mig av genren:

1. Du kan inte sälja dina items du hittar.
2. Spelet är egentligen en samling banor fullproppade med fiender. Det är inte så fritt som folk påstår helt enkelt.
3. Jämnför man med många andra RPGn så verkar många missa att det är ganska likt de flesta spelen i genren. Det enda "revolutionerande" som så många fans påstår finns i sättet du slåss på, soul-mode, osv.
4. Storyn finns knappt där, förutom att du är en stackare som råkar dö och blir fast i Nexus. Slakta demoner!
5. Du som spelare har inga som helst val i storyn. Teleportera dig till en värld, död alla fiender och bossar, and repeat.

Förstår mig inte alls på mig de som kallar spelen rollspel heller, som du säger så saknar det många klassiska rollspelselement. Men de punkter du räknar upp angår Demons Souls och inte uppföljaren, eller? I Dark Souls finns nämligen en vendor som köper dina items en öppen värld (inte banor som i DeS) med många vägar att gå redan från början, en story med hela två (!) slut och ett väldigt intressant sätt att berätta storyn.

Ganska olika spel i mina ögon. Jag har inte mycket övers för Demon's Souls, men Dark Souls har jag lagt flera hundra timmar på.

Är inbiten PC-spelare egentligen, men Dark Souls är nästan det enda jag spelat i höst. Köper det gärna en gång till om jag får spela det till dator i 1080p, fungerande multiplayer och handkontrollsstöd!

Medlem
Skrivet av Zmizk:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Zmizk:

Jag tror jag är den enda i världen som ogillar både Demon's och Dark Souls...

Ångrar så starkt att jag köpte Demon's Souls till PS3.

Där är nog väldigt många som har köpt något av spelen utan att veta vad de ger sig in på. Hypen kring det här spelen motiveras oftast med att de inte skulle spelas annars och att den höga svårighetsgraden hittar man inte i något annat spel.

Allt annat som är dåligt blundar man för...

Det är just det. Folk får tycka vad de vill om spelet, men ibland känns det som om man missar många saker.

Det som stör mig mest när jag påstår att spelet är dåligt är att folk får för sig att jag hatar det eftersom det är svårt. Vilket jag inte alls gör, en utmaning är bra. Men som den RPG-nörd jag är så har saknar spelet många av de saker jag förväntar mig av genren:

1. Du kan inte sälja dina items du hittar.
2. Spelet är egentligen en samling banor fullproppade med fiender. Det är inte så fritt som folk påstår helt enkelt.
3. Jämnför man med många andra RPGn så verkar många missa att det är ganska likt de flesta spelen i genren. Det enda "revolutionerande" som så många fans påstår finns i sättet du slåss på, soul-mode, osv.
4. Storyn finns knappt där, förutom att du är en stackare som råkar dö och blir fast i Nexus. Slakta demoner!
5. Du som spelare har inga som helst val i storyn. Teleportera dig till en värld, död alla fiender och bossar, and repeat.

Man kan visst sälja sina items, men inte förän lite senare i spelet

Inaktiv

Har redan det till ps3an men kommer lätt köpa det till pc när det kommer ;D


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Petition signed !

76.000 x 399:- = 30.324.000:- Kan bli många sköna miljoner till "dem" om alla 76.000 köper spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

76.000 x 399:- = 30.324.000:- Kan bli många sköna miljoner till "dem" om alla 76.000 köper spelet.

Dock så kan priset variera väldigt mycket från olika återförsäljare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående..sluta tanka spelen era PC-nollor. Ni klagar på konsol men ni själva då? Skärp er förfan och handla spelen. Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Har du ätit huggormstabletter idag eller?

Nej, han är sitt vanliga jag, bitter och tråkig

Finns väl en anledning till varför dom inte släpper spelet till PC. Åker direkt upp på piratebay och där slukas det.

Och det gör inte ps3 och xbox spel? HA!

Medlem

för er som säger att det bara kommer upp på thepiratebay för pc tästa på att söka på dark souls där så finns det där endå


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av Zmizk:

Det är just det. Folk får tycka vad de vill om spelet, men ibland känns det som om man missar många saker.

Det som stör mig mest när jag påstår att spelet är dåligt är att folk får för sig att jag hatar det eftersom det är svårt. Vilket jag inte alls gör, en utmaning är bra. Men som den RPG-nörd jag är så har saknar spelet många av de saker jag förväntar mig av genren:

1. Du kan inte sälja dina items du hittar.
2. Spelet är egentligen en samling banor fullproppade med fiender. Det är inte så fritt som folk påstår helt enkelt.
3. Jämnför man med många andra RPGn så verkar många missa att det är ganska likt de flesta spelen i genren. Det enda "revolutionerande" som så många fans påstår finns i sättet du slåss på, soul-mode, osv.
4. Storyn finns knappt där, förutom att du är en stackare som råkar dö och blir fast i Nexus. Slakta demoner!
5. Du som spelare har inga som helst val i storyn. Teleportera dig till en värld, död alla fiender och bossar, and repeat.

Förstår mig inte alls på mig de som kallar spelen rollspel heller, som du säger så saknar det många klassiska rollspelselement. Men de punkter du räknar upp angår Demons Souls och inte uppföljaren, eller? I Dark Souls finns nämligen en vendor som köper dina items en öppen värld (inte banor som i DeS) med många vägar att gå redan från början, en story med hela två (!) slut och ett väldigt intressant sätt att berätta storyn.

Ganska olika spel i mina ögon. Jag har inte mycket övers för Demon's Souls, men Dark Souls har jag lagt flera hundra timmar på.

Är inbiten PC-spelare egentligen, men Dark Souls är nästan det enda jag spelat i höst. Köper det gärna en gång till om jag får spela det till dator i 1080p, fungerande multiplayer och handkontrollsstöd!

Yes, listan avser min upplevelse med Demon's Souls. Förstår inte varför jag ogillar det. En stor del kan nog ligga i att jag har en kompis som satt och tjatade om det från Maj till Oktober förra året. Sedan följdes detta tjatet istället upp med Dark Souls när det kom ut.

Allt kanske i grund och botten ligger i att jag fick för höga förväntningar som någon fanboy lade fram åt mig.

Bra, om det kommer hoppas inte att det bara blir en dålig konsolport med urusla kontroller.

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag kan till exempel tipsa er om en hemsida som heter webhallen eller spelbutiken.

Heter hemsidan "webhallen" eller "spelbutiken"?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar