Mass Effect 3 kräver Origin och släpps inte på Steam

Medlem
Skrivet av Birdslaughter:

Ni som gnäller på origin, det är ni som kan ta er i röven. sveriges lathet, fyfan alltså, det kräver typ MAX 10 musklick/10 sec att få upp origin och få igång spelet. För lata för det? steam har det lönsamt, EA är utgivare för Väldigt många spel, är det så svårt att ta logiken och lägga ihop 1 och 1.

Du har ingen aning vad du snackar om. Det handlar inte om lathet, det handlar om personlig integritet, säkerhet och att inte låta företagen komma undan med vad som helst. Läser du vad det egentligen står i det EULA du förbinder dig till när du installerar saker? Nej? I så fall borde du nog inte anklaga andra för att vara lata.

Medlem
Skrivet av Birdslaughter:

Ni som gnäller på origin, det är ni som kan ta er i röven. sveriges lathet, fyfan alltså, det kräver typ MAX 10 musklick/10 sec att få upp origin och få igång spelet. För lata för det? steam har det lönsamt, EA är utgivare för Väldigt många spel, är det så svårt att ta logiken och lägga ihop 1 och 1.

Detta är väl det folk hatar mest med Origin:

Citat:

The non-personally identifiable information that EA collects includes technical and related information that identifies your computer (including the Internet Protocol Address) and operating system, as well as information about your Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware.

Source

Origin suger, så enkelt är det.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

OT: Visst är det bra om det dyker upp några seriösa alternativ till Steam. Fast ännu bättre vore det om man själv hade kunnat välja om man skulle köpa det via Steam eller Origin. Jag hade helt klart köpt det via Steam. Förutom lite barnsjukdomar när det var alldeles nytt så är jag helnöjd med tjänsten. Har nästan helt slutat med fysiska spel, förutom några collectors edition-boxar.
Jag har installerat Origin eftersom det är det enda sättet att få (digital) tillgång till BF3, Mass Effect 2 och SW:TOR. Men jag hade hellre sluppit att ha det och haft allt i Steam i stället. Mycket smidigare så.

Bra skrivit, inte bra att låsa ett spel så. EA kan väl ta och lägga ut det på Steam senare ifall man ska kompromissa nåt för att få det till Steam. EA vill knappast lägga ut det samtidigt, då kommer deras försäljning på Origin bli dålig.
Göra som konsol spelen, vi pc användare får vänta.

Medlem

Räcker med att origin försöker förstöra BF3...

Medlem

Tack för att dem gör så enkelt, för mig iaf, inget köp.

Medlem

Det är sjukt att man måste ha tillgång till Origin även om man vill spela solo vilket jag kommer göra typ.. jag vill inte ha steam, origin och andra igång för att spela lite spel det är ju löjligt.. och köpa det online är heller ingen vits då blir man påtvingad origin trots allt.. allt handlar bara om att dom vill göra sina exklusiva spel till sin egen online plattform..

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:

Ingen bra service bla bla bla . ni är bara snåla o ska ha allt gratis. patetiskt o skriva om era nerladdningar från PB
Väx upp o betala spelen. Den som inte betalar sina spel ska heller inte klaga den rätten förlorade ni när ni patetiskt åker snålskjuts på oss som betalar. Så sluta gnäll i forum innan ni gör rätt för er.
Är så jäla trött på ert gnäll. Orgin eller Steam spelar roll det är så här spel världen ser ut i dag ...lev med det.
Betala spelen eller knip igen pajhålet !

Jag kommer aldrig i hela mitt liv betala för ett spel som är låst till en ofärdig och totalt värdelös distributionsplattform. Om jag laddar ner en crackad version utan Origin-tvång tar ingen skada av det. U mad?

Tydligt att du inte förstår vad dina handlingar leder till: " Om jag laddar ner en crackad version utan Origin-tvång tar ingen skada av det. U mad?"
Bara alla som betalar för sina spel samt utvecklarna som vill ha betalt för sitt jobb!

Antingen är du otroligt ego samt dumsnål o ska ha allt utan att betala som vi andra gör eller så är du bara enfaldigt dum i huvudet som bara inte förstår ditt idiotiska resonemang.

Anhängare av gratis generationen är bara patetiska spelare som låter andra betala så att de inte förstår varför de ska vara tysta i forum är liksom ingen ide att tala om för er.

Den dagen du växer upp kommer du förstå att allt i livet har ett pris. Vare sig vi gillar det eller inte!
Kommer inte att svara på ev kommentarer från dig efter detta då jag anser att ditt resonemang inte håller i verkligheten.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

jag gillar inte heller origin, men jag ogillar ännu mer att vänta en månad på en färdig patch på grund av att microsoft ska sitta och godkänna skiten varje gång när det gäller steam. så detta är +1


signatur

//monster

Medlem

redgreenblue

Beskriv vilka fantastiska krav du har på dina spel. Beskriv var du tror att bästa pris på spel kan hittas. Beskriv varför din spelplattform är så drabbad av alla de här lösningarna fast ni alla är så fina killar som gör allt rätt.

Spela gärna. Men skippa din dryga, överlägsna och väldigt osanna syn på andra spelare. Allt ni verkar vilja är att ladda ner gratis med den enda ideologiska anledningen att spel verkar vara en mänsklig rättighet för er.

Inaktiv
Skrivet av Nilhom:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Nilhom:
Skrivet av Segas:

Både Steam och Origin är totalt värdelösa; slutar deras tjänst att fungera, går det inte att spela majoriteten av spel ordentligt. Sen är deras EULA som kikar på alla program du har installerade, 'spyware' som försöker identifiera dig och ständigt scannar datorn på vem-vet-vad.

Än en gång segrar piraterna.

Vilket inte är ofta att tjänsten är nere och spelen går fortvarnade att spela ifall man spelar single player spel ifall något strular. Sen har jag för mig att man frivilligt scannar datorn om man använder Steam, vilket inte Origin gör.

Jag minns när jag lirade Warhammer, räckte med att Steam hade problem så kunde jag inte ens spela singleplayer. Finns en uppsjö av liknande effekter.

Det står rakt upp och ner i EULAn på både Origin och Steam att datorn scannas konturnerligt, läs den gärna om du orkar (vilket är problemet många har, vilket resulterar till okunnighet).

Tror kanske du behöver läsa igen, visst i båda står det att man accepterar att de samlar in information men Steam är mer diskreta än vad EA är och samlar in mindre information. Står inget om att de datorn scannas kontinuerligt.

Detta låter bättre och de respekterar det privata.
Steam
"Valve will not share personally identifiable information with any third party unless the user agrees to such disclosure in advance. "Personally identifiable information" consists of a user's name, email address, physical address, or other data about the user that enables the recipient to personally identify the user. While Valve collects personally identifiable information on a voluntary basis, for certain products and online sites, Valve's collection of personally identifiable information may be a requirement for access to the product or site."

Står mer men vill inte lägga in allt. Vill inte detta ska låta som jag älskar Steam men de ända problem jag har haft är att "Friends" är nere eller underhållningen utav Steam så att man inte kan logga in. Så klart en massa folk kan har problem eftersom alla inte har samma uppsättning datorer. Inte så lätt att få allt fungera.

"or other data about the user that enables the recipient to personally identify the user."

- det svarar på det mesta.

"Valve's collection of personally identifiable information may be a requirement for access to the product or site."

- helt j*vla sjukt. Man spelar ett spel och information som finns på min dator som identifierar mig som person är ett MÅSTE för "vissa" spel? Seriöst?

...det känns betryggande....inte.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:

Ingen bra service bla bla bla . ni är bara snåla o ska ha allt gratis. patetiskt o skriva om era nerladdningar från PB
Väx upp o betala spelen. Den som inte betalar sina spel ska heller inte klaga den rätten förlorade ni när ni patetiskt åker snålskjuts på oss som betalar. Så sluta gnäll i forum innan ni gör rätt för er.
Är så jäla trött på ert gnäll. Orgin eller Steam spelar roll det är så här spel världen ser ut i dag ...lev med det.
Betala spelen eller knip igen pajhålet !

Jag kommer aldrig i hela mitt liv betala för ett spel som är låst till en ofärdig och totalt värdelös distributionsplattform. Om jag laddar ner en crackad version utan Origin-tvång tar ingen skada av det. U mad?

Den dagen du växer upp kommer du förstå att allt i livet har ett pris. Vare sig vi gillar det eller inte!
Kommer inte att svara på ev kommentarer från dig efter detta då jag anser att ditt resonemang inte håller i verkligheten.

Jag tolkar det som att du inte har några argument och därför inte kan ta debatten. Det säger ju sig självt att ett spel man inte tänkt köpa pga restriktioner aldrig kan bli en större förlust för utvecklarna än vad det redan är. Om jag piratar det tjänar utvecklarna varken mer eller mindre pengar. De har redan gått miste om mig som köpare eftersom de valt att skeppa med ett obligatorisk skräpprogram. Om jag hittar spelet via ett fildelningsnätverk utan dessa restriktioner så är det klart att jag drar ner det. Jag gillar ju Mass Effect, men inte om jag måste lägga mig ner på alla fyra för att kunna spela det.

Medlem

"
För de som är besvärade av Origin eller gärna skulle vilja ha Mass Effect 3 på Steam har Bioware dåliga nyheter. Oavsett var eller hur du köper spelet måste du koppla upp dig till Origin. Att lansera spelet via Steam har Electronic Arts också skippat.
– Steam har ett gäng restriktiva användarvillkor som begränsar hur spelutvecklare kan interagera med kunder för att lansera patchar och nedladdningsbart material. Vi vill ge Mass Effect-spelarna den bästa möjliga upplevelsen oavsett var de köper eller spelar sina spel. Vi är glada att samarbeta med de nedladdningstjänster som inte begränsar vår förmåga att vara i direktkontakt med våra kunder, skriver Bioware "

så mycket bullshit.

EA misslyckas igen, detta var inte oväntat alls dock. Död åt ea.

Medlem

Läskigt att läsa igenom kommentarerna i denna tråd. Finns det alltså så mycket folk som försvarar ea och dess beslut? Skandal!

Man märker att de flesta här började med gaming igår.

Medlem

Har inget emot det här.

Sen tycker jag inte man kan skylla på EA fram tills dess att steam ändrar sina regler om dlc. Ifall påståendet om att steam endast tillåter att man säljer dlc via steam.

Självkalrt tror jag inte DLC är ända anledningen till att de bojkottar steam, men fram tills dess valve faktist tillåter dem att sälja dlc hur de vill så ligger felet hos valve.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Simmoo:

Tycker faktiskt inte Origin är så dåligt. Har fungerat felfritt för mig med BF3 och det kräver tom mindre av datorn än Steam. Att det blir lite konkurrens är också bra.

Origin använder mer än dubbelt så mycket minne som Steam.

Tydligen inte för mig.

Jag vet inte hur jag ska göra när Steam och Origin tillsammans drar nästan 130 meg ram! Det är faktiskt ett stort problem!
För mig ligger det på en 50 för steam och 75 för Origin, men seriöst är detta ett problem för någon i dagsläget?

Minnesanvändandet känns mest som trololo

Precis. Känns som folk använder minnesanvändingen som en ursäkt för att smutskasta den ena tjänsten när det praktiskt taget inte gör ett dugg skillnad i moderna datorer.

Medlem

Det går inte att konkurrera med Steam ju fortare EA inser det, ju bättre för oss konsumenter.

Gen
Medlem

Förutom att Origin är slöare än Steam och kostar lite mer minne så har jag inte haft problem med Origin. Men visst hade jag föredragit släpp på Steam.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Har inget emot det här.

Sen tycker jag inte man kan skylla på EA fram tills dess att steam ändrar sina regler om dlc. Ifall påståendet om att steam endast tillåter att man säljer dlc via steam.

Självkalrt tror jag inte DLC är ända anledningen till att de bojkottar steam, men fram tills dess valve faktist tillåter dem att sälja dlc hur de vill så ligger felet hos valve.

Det är vad EA vill få det till. Det är en lögn.

Det handlar om att för att ett spel ska få hamna på Steam så måste allt DLC till spelet också kunna säljas där, UTÖVER alla andra ställen det säljs på. EA kan fortfarande sälja sitt DLC genom Bioware Points eller vilket annat system de nu kan tänkas vilja använda, men det måste också finnas tillgängligt på Steam. Dels för att Valve vill tjäna mer pengar, naturligtvis, men kanske främst för att Steam inte kan agera support för något som inte säljs av dem. Är DLCet integrerat i Steam kan de felsöka eventuella problem, men Valve vill inte ha arga kunder som inte kan spela sina spel pga felaktigt installerat DLC från andra källor.

Det är detta EA inte går med på - de vill inte dela med sig av DLC-kakan, eftersom deras affärsplan bygger på att tjäna pengar på nedladdningsbart material. Det gör dem inte till skurkar, men att skylla på Valves "restriktiva villkor" är bara löjeväckande.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Läskigt att läsa igenom kommentarerna i denna tråd. Finns det alltså så mycket folk som försvarar ea och dess beslut? Skandal!

Man märker att de flesta här började med gaming igår.

Usch vilket nedlåtande inlägg. Bara för att man har andra åsikter så är man en amatör?

Vad det handlar om är att EA väljer att göra sitt spel plattformsexlusivt inom PC. Det finns i spelbranschen sen länge, både på konsol och PC-sidan. Steam har många spel med inbyggt Steamworks och det kan man inte välja bort utan måste köra Steam oavsett man gillar det eller inte. Men, och det är det viktiga här, på PC finns det inget som hindrar en att spela ME3 med Origin. Det enda är motviljan att köra själva programvaran, trots att denna situation inte är någon egentlig nyhet.

Dessutom är inte Origin spyware, mycket uppblåsta rykten och feltolkningar av program som Processmonitor.

Medlem
Skrivet av Augustus:

redgreenblue
Beskriv vilka fantastiska krav du har på dina spel.

Jag har fullt rimliga krav som i korthet innebär att jag utgår ifrån att utvecklare/utgivare släpper spel som jag kan spela hur jag vill, och inte behöva använda buggiga mellanhandsprogram med enda syfte att försöka låsa in mig och bomba mig med reklam trots att jag betalat för min produkt. Jag utgår också ifrån att utvecklare/utgivare släpper en så färdig produkt som möjligt som inte är i desperat behov av femtielva patchar som de sedan vägrar släppa för att de redan börjat på en ny produkt. Detta är två väldigt enkla krav som seriösa företag inte borde ha några svårigheter att uppfylla.

Skrivet av Augustus:

Beskriv var du tror att bästa pris på spel kan hittas.

Fysisk kopia köpt i internetbutik. Nästan alltid billigast. Vad har det med saken att göra?

Skrivet av Augustus:

Beskriv varför din spelplattform är så drabbad av alla de här lösningarna fast ni alla är så fina killar som gör allt rätt.

Du får nog specificera. Jag tror att du har missförstått vad Steam och Origin är för något.

Skrivet av Augustus:

Spela gärna. Men skippa din dryga, överlägsna och väldigt osanna syn på andra spelare. Allt ni verkar vilja är att ladda ner gratis med den enda ideologiska anledningen att spel verkar vara en mänsklig rättighet för er.

Om du ska bygga halmgubbar har jag inget intresse av att diskutera med dig.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:

Ingen bra service bla bla bla . ni är bara snåla o ska ha allt gratis. patetiskt o skriva om era nerladdningar från PB
Väx upp o betala spelen. Den som inte betalar sina spel ska heller inte klaga den rätten förlorade ni när ni patetiskt åker snålskjuts på oss som betalar. Så sluta gnäll i forum innan ni gör rätt för er.
Är så jäla trött på ert gnäll. Orgin eller Steam spelar roll det är så här spel världen ser ut i dag ...lev med det.
Betala spelen eller knip igen pajhålet !

Jag kommer aldrig i hela mitt liv betala för ett spel som är låst till en ofärdig och totalt värdelös distributionsplattform. Om jag laddar ner en crackad version utan Origin-tvång tar ingen skada av det. U mad?

Den dagen du växer upp kommer du förstå att allt i livet har ett pris. Vare sig vi gillar det eller inte!
Kommer inte att svara på ev kommentarer från dig efter detta då jag anser att ditt resonemang inte håller i verkligheten.

Jag tolkar det som att du inte har några argument och därför inte kan ta debatten. Det säger ju sig självt att ett spel man inte tänkt köpa pga restriktioner aldrig kan bli en större förlust för utvecklarna än vad det redan är. Om jag piratar det tjänar utvecklarna varken mer eller mindre pengar. De har redan gått miste om mig som köpare eftersom de valt att skeppa med ett obligatorisk skräpprogram. Om jag hittar spelet via ett fildelningsnätverk utan dessa restriktioner så är det klart att jag drar ner det. Jag gillar ju Mass Effect, men inte om jag måste lägga mig ner på alla fyra för att kunna spela det.

Är du riktigt dum eller? Att säga att chopper inte har några argument bara förstärker faktumet att du antagligen lever i ett inbillat universum - det är ju DU som inte har några argument över huvud taget!

Jag kan, som så många andra, hålla med dig om att det är ett riktigt korkat val av EA att endast lansera spelet via Origin, men att mena att det är ett giltigt skäl att ladda ner spelet gratis är bara BULLSHIT! Om du verkligen inte vill betala för spelet, håll dig bara borta från det i stället för att spotta ytterligare på dem som verkligen lagt ner sin tid på spelet. Måste jag påminna dig om att det inte är utvecklarnas fel, utan snarare producenternas?

Att visa att du är en skitstövel och rent av kriminell i samma veva är knappast särskilt smart. Att ladda ner gratis är att stjäla, och att du inte verkar ha förstått det än är bara patetiskt. Att säga att de inte tjänar mindre på det om man laddar ner det gratis än om man inte skaffar det alls är så långt ifrån sanningen som man kan komma. Har man inte skaffat det alls, har utvecklarna, som du säger, inte tjänat några pengar på det. Men om man laddar ner det gratis, har utvecklarna faktiskt förlorat pengar. Då blir man som nerladdare egentligen skyldig utvecklarna deras väl förtjänta pengar, men eftersom man är så otroligt egoistisk och nonschalant kommer dem som förtjänar pengarna aldrig att få se röken av dem igen.

Vakna upp. Vi lever i en värld där varje sak har sitt pris, och där man får leva med det som kommer med. Det var, som sagt, ett dåligt val av EA, men snälla. Det är inte orsak nog för att bara ignorera det hårda jobb som de som faktiskt lagt ner sin tid i spelet gjort. Och särskilt inte för att stjäla.

Medlem

Varför kan inte alla de stora utgivarna bilda ett konsortium och lansera en världsomspännande och allomfattande tjänst för inköp, nedladdning och underhåll av spel. Kan förstå att de tekniska aspekterna kan bli svåra att hantera men utgivarna borde väl ändå tjäna på att ha alla spelare under en och samma tjänst. Och självklart ska det vara frivilligt att använda tjänsten med fysiska kopior.

Drömma går ju...

Medlem
Skrivet av AHTF:

Har inget emot det här.

Sen tycker jag inte man kan skylla på EA fram tills dess att steam ändrar sina regler om dlc. Ifall påståendet om att steam endast tillåter att man säljer dlc via steam.

Självkalrt tror jag inte DLC är ända anledningen till att de bojkottar steam, men fram tills dess valve faktist tillåter dem att sälja dlc hur de vill så ligger felet hos valve.

påståendet ang. Steam och DLC är ju helt uppenbarligen falskt.

Medlem
Skrivet av Cybrus7:

Är du riktigt dum eller?

Nej, men jag börjar undrar om du är det som inleder en diskussion på det sättet.

Skrivet av Cybrus7:

Att säga att chopper inte har några argument bara förstärker faktumet att du antagligen lever i ett inbillat universum - det är ju DU som inte har några argument över huvud taget!

Med samma logik innebär det att du inte har några argument överhuvudtaget heller.

Skrivet av Cybrus7:

Om du verkligen inte vill betala för spelet, håll dig bara borta från det i stället för att spotta ytterligare på dem som verkligen lagt ner sin tid på spelet. Måste jag påminna dig om att det inte är utvecklarnas fel, utan snarare producenternas?

Att visa att du är en skitstövel och rent av kriminell i samma veva är knappast särskilt smart. Att ladda ner gratis är att stjäla, och att du inte verkar ha förstått det än är bara patetiskt. Att säga att de inte tjänar mindre på det om man laddar ner det gratis än om man inte skaffar det alls är så långt ifrån sanningen som man kan komma. Har man inte skaffat det alls, har utvecklarna, som du säger, inte tjänat några pengar på det. Men om man laddar ner det gratis, har utvecklarna faktiskt förlorat pengar. Då blir man som nerladdare egentligen skyldig utvecklarna deras väl förtjänta pengar, men eftersom man är så otroligt egoistisk och nonschalant kommer dem som förtjänar pengarna aldrig att få se röken av dem igen.

Det där går inte ihop alls. För det första, att ladda ner gratis är inte det samma som stöld. Ring närmsta advokat så får du det bekräftat.

För det andra så innebär inte en nerladdad kopia nödvändigtvis förlorad inkomst. Den inkomst som går förlorad i det här fallet gör det redan vid ett stadie innan själva piratkopieringsskedet. Anledningen att jag inte tänker köpa spelet beror på att de kommer tvinga in mig i Origin annars. I detta skede bestämde jag mig för att inte köpa det. Oavsett vad jag gör efter det, ifall jag jonglerar med 3 bollar, balanserar en penna på näsan, eller laddar ner spelet illegalt så påverkar det inte pengaflödet till EA/Bioware alls. Om inte spelet landar på ett fildelningsnätverk så bryr jag mig inte. Jag kommer ändå inte betala för spelet.

Skrivet av Cybrus7:

Vakna upp. Vi lever i en värld där varje sak har sitt pris, och där man får leva med det som kommer med. Det var, som sagt, ett dåligt val av EA, men snälla. Det är inte orsak nog för att bara ignorera det hårda jobb som de som faktiskt lagt ner sin tid i spelet gjort. Och särskilt inte för att stjäla.

Antingen kan man ställa sig på alla fyra likt en förlorare, eller så gör man något åt saken.

Medlem

Det var ju synd, föredrar steam. Tycker origin är alldeles för slött.

Inaktiv

En dålig tjänst ersätter en annan. Och folk undrar varför piraterna rycker fram. . .

Skrivet av tavener:

En bra anledning till att inte köpa det då! Dem får gärna släppa fler spel på Origin för min del. Jag sparar pengar


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av AHTF:

Har inget emot det här.

Sen tycker jag inte man kan skylla på EA fram tills dess att steam ändrar sina regler om dlc. Ifall påståendet om att steam endast tillåter att man säljer dlc via steam.

Självkalrt tror jag inte DLC är ända anledningen till att de bojkottar steam, men fram tills dess valve faktist tillåter dem att sälja dlc hur de vill så ligger felet hos valve.

påståendet ang. Steam och DLC är ju helt uppenbarligen falskt.

Falskt är det väl inte. Men det är inte hela sanningen utan en bra ursäkt för ea. Inte samma sak som falskt.

Medlem

Haters gonna love this

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

En dålig tjänst ersätter en annan. Och folk undrar varför piraterna rycker fram. . .

Pirater har funnits sen 80-talet om inte tidigare, de har funnits innan Steam, innan Origin och de kommer fortsätta att finnas efter alla också.

Sen är det inte helt ovanligt att vissa försöker försvara sitt pirateri, t.ex. genom att säga att det är Origins fel att de piratar. Vet inte varför, om man piratar så gör man, varför försöka rentvå sitt samvete genom att skylla det på något. Det går precis lika bra att inte spela spelet överhuvudtaget och därmed varken använda Origin eller piratkopiera.

Medlem
Skrivet av shaitan:

SWTOR kostar som fysisk skiva 445kr på Mediamarkt... och nästan 700kr som digital kopia via origin... hej och hå vilken bra tjänst dom har..

Nej? Digital DELUXE Edition kostar 700kr, den vanliga kostar 549kr. 100kr mer är väl inte så farligt heller, förutsatt att man inte är en lat jävel som inte orkar gå ner på stan och pröjsa 449kr.

Skriv svar