Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av raefzm88:

Vad menar ni med "inte Tyskt" ?

Vi menar spelet som Gud glömde. Spelet som var så dåligt att det trotsade FZ:s betygskriterier och förärades med den legendariska nollan!

Den hade jag missat!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, angående bildtexten så har jag mycket riktigt skummat ett par utländska recensioner tidigare, förmodligen också IGN-texten... Jag minns inte exakt. Att de redan haft en nästan likadan bildtext till samma bild var hur som helst inte något jag funderade över när jag skrev min bildtext. Hade jag varit medveten om det så hade jag nog undvikit att ha en så lik text, alternativt skitit i det och skrivit det ändå.

Är det inte så att en recensent ska helst undvika läsa andras åsikter/recentioner under analysfasen?

Medlem
Medlem
Skrivet av snapple:

silent hill?

fast sämre?

Medlem

haha. och jag som trodde detta skulle vara nått nytt och bra:D

Medlem

Tycker faktiskt det verkar lite intressant, kanske inte det roligaste spelet men intressant ändå.

AW8
Medlem

"Det är som att utvecklarna pekar digitalt långfinger eller förutsätter att spelarna är så korkade att de ändå inte kommer märka något.

Samtidigt har jag viss förståelse för Lanas svårigheter med att krypa, för hennes kroppskontroll för tankarna till en säl på land."

"[...] när det trial and error-baserade upplägget tvingar dig att genomlida samma sekvens för tionde gången så är vansinnet nära."

Hahahahahaha!!! Tack för en mycket rolig läsning.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Haha Någon som har spelat de och upplevt samma känsla som FZ gjorde:P?

Medlem

Tråkigt när det verkade vara så ambitiöst.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag älskar sågningar. Den här recensionen räddade en fullkomligt värdelös kväll på jobbet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

inte tyskt ??
va inte elak mot tyskarna nu


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem

provade detta spelet o blev väldigt besviken

hade jag inte haft dead space att roa mig med dirket efter som aftershock treatment hade jag nog gett upp på skräck spel detta året minst


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem

Inte för att låta men: Och så fick TD(Alfa enligt wiki)U2.. en 3a. ^^ (Spelet var ett nonchalant förljuget spelmord).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Redaktör
Skrivet av Tobbe:

Inte för att låta men: Och så fick TD(Alfa enligt wiki)U2.. en 3a. ^^ (Spelet var ett nonchalant förljuget spelmord).

Man kan inte jämföra recensioner rakt av, särskilt inte när de skrivs av olika skribenter och gäller två totalt olika genrer. Amy och TDU2 har inte mycket mer gemensamt än att de är spel. Och recensioner är tyckande, så det är inte helt otänkbart att andra recensenter hade satt andra betyg på dessa spel (även om just Amy verkar vara offer för mycket skäll).


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Man kan inte jämföra recensioner rakt av, särskilt inte när de skrivs av olika skribenter och gäller två totalt olika genrer. Amy och....

Skumläste och missförstod att "legendariska nolla" skulle vara det inofficiella betyget.
Tyckte bara att betygen ibland (alltså SÄLLAN) känns förblindade av olika anledningar och därför överdrivna.. i detta fallet skulle det vart "1..sågningar är kul.. äh 0!" men missförstod som sagt. Sätta en 1a lutar iaff lite mer åt sansat. ..kul recension :).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av hänt:
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, angående bildtexten så har jag mycket riktigt skummat ett par utländska recensioner tidigare, förmodligen också IGN-texten... Jag minns inte exakt. Att de redan haft en nästan likadan bildtext till samma bild var hur som helst inte något jag funderade över när jag skrev min bildtext. Hade jag varit medveten om det så hade jag nog undvikit att ha en så lik text, alternativt skitit i det och skrivit det ändå.

Är det inte så att en recensent ska helst undvika läsa andras åsikter/recentioner under analysfasen?

Alltså, vad är syftet med dina poster? Vad vill du åstadkomma?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Vad är det med namnet "Amy", varför inte "Scared Amy" eller något så man vet vad det handlar om? Hur tänker de egentligen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Har för mig att spelet kostar 1200 ms point också, så nej tack.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Då måste jag vara konstig...Det var ju bara som att sela resident evil för första gången

Medlem

FZ:s betyg:
Dåligt

Inte tyskt
Ungefär allt utom ljudet

Har du nagot emot Tyskar eller?


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, angående bildtexten så har jag mycket riktigt skummat ett par utländska recensioner tidigare, förmodligen också IGN-texten... Jag minns inte exakt. Att de redan haft en nästan likadan bildtext till samma bild var hur som helst inte något jag funderade över när jag skrev min bildtext. Hade jag varit medveten om det så hade jag nog undvikit att ha en så lik text, alternativt skitit i det och skrivit det ändå.

Jag tycker inte du behöver förklara dig eller motivera varför du skrivit en bildtext, det känns lite onödigt att folk kräver det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av kjello33:

Då måste jag vara konstig...Det var ju bara som att sela resident evil för första gången

Ja, men det är inte 1996 längre, utvecklingen har gått vidare. Och nej, Resident Evil 1 var tusan så mycket bättre än det här!

Skrivet av Strasser:

FZ:s betyg:
Dåligt

Inte tyskt
Ungefär allt utom ljudet

Har du nagot emot Tyskar eller?

Se mitt tidigare svar i denna tråd så förstår du varför jag skrev som jag skrev...

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, angående bildtexten så har jag mycket riktigt skummat ett par utländska recensioner tidigare, förmodligen också IGN-texten... Jag minns inte exakt. Att de redan haft en nästan likadan bildtext till samma bild var hur som helst inte något jag funderade över när jag skrev min bildtext. Hade jag varit medveten om det så hade jag nog undvikit att ha en så lik text, alternativt skitit i det och skrivit det ändå.

Jag tycker inte du behöver förklara dig eller motivera varför du skrivit en bildtext, det känns lite onödigt att folk kräver det.

Äh, alltid säkrast att vara öppen och förklara hur man resonerar ifall det uppstår frågor kring något. Även om vissa saker kanske känns lite väl triviala, egentligen.

Medlem

Budget Drygt för de som kämpat som fan för att göra spelet, sen blir det bara kalasskit av det.

Medlem

Fan så dåligt är inte spelet. Har ni ens tagit i åtanke att det är ett väldigt billigt spel för den delen? Detta kostar 90 kronor och inte 600 precis.

Jag har inte spelat igenom hela ännu, men jag tycker det är helt okej. Jag gillar svårighetsgraden i spelet, man dör lätt och det krävs att man kör om samma chapter igen och igen tills det sitter där (med tanke på alla som gillar Dark Souls så måste detta vara en dröm eller?). Mycket smygande också och olika saker man måste göra, som få en telefon ringa så monstren går ditåt eller lura monster gå på minor etc. Sen hela grejen att Lana förvandlas till en zombie känns också fräscht (fastän det inte är så mega-orginellt) för det verkligen sätter panik i en och får en leta efter sprutor och gasmasker.

Klaga på storleken på hålen känns lame. ja, de är jättestora, men de fyller sin funktion bra. De grafiska buggarna är ja, tråkigt, men om man klarar av att spela om Silent Hill 1 än idag så är det inget problem att spela AMY.

och skräcken? Visst, jag erkänner, det var läskigast i början, men iom att man är så sårbar så ligger skräcken mer i "nej nej låt mig inte dö nu och tvinga mig göra om allt igen!"

Skulle jag ge AMY betyg nu så hamnar det på 3/5. Det är faktiskt ett helt okej spel för 90 sek.

Medlem

Om spelets protagonist varit en svärdssvingande plåtbärande riddare hade det kanske hyllats som "hardcore"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"...bilduppdateringen saggade redan i introsekvensen."

Ajdå, det var ju inget vidare...

Skrivet av Duffelbag:

"...bilduppdateringen saggade redan i introsekvensen."

Ajdå, det var ju inget vidare...

LOL, tänkte inte på det när jag läste recensionen... busigt värre!


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

12
Skriv svar