Skyrim Favoriserande

Medlem
Skyrim Favoriserande

Hej hej , jag igen . Idag undrar jag lite över skyrim favorisering, jag har två likadana svärd och vill kunna klicka på ettan två ggr för att dualwielda dessa , men det blir istället bara i en hand, detta funkar ju med spells så jag tänkte varför inte med svärd? Men det funkade tydligen inte...
Nån som vet hur man kan göra för att få det att funka eller om det finns en mod eller tweak som fixar detta? Skulle vara jättevänligt, tack på förhand

Medlem
Skrivet av AntonAlmighty:

Hej hej , jag igen . Idag undrar jag lite över skyrim favorisering, jag har två likadana svärd och vill kunna klicka på ettan två ggr för att dualwielda dessa , men det blir istället bara i en hand, detta funkar ju med spells så jag tänkte varför inte med svärd? Men det funkade tydligen inte...
Nån som vet hur man kan göra för att få det att funka eller om det finns en mod eller tweak som fixar detta? Skulle vara jättevänligt, tack på förhand

Jag känner inte heller till nått sätt att fixa det, verkar inte finnas någon mod heller som fixar det. Kan ju hoppas det kommer en sån mod sedan då Mod Deverlopment Kit:et släpps.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Detta verkar inte vara möjligt i vanilla-skyrim.

Jag pillar lite på detta nu i takt med att favorit-menyn moddas, du kan ju kika in här för progress samt downloads!

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3863


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Va!? ingen som vet att man kan duel-wielda? eller har jag fattat frågan fel?
Hursomhelst:
1*Du behöver inte ha likadana vapen för att kunna duelwielda, det kan va en dwarven kniv och en orcish axe (som exempel)
2*Det måste vara 1Handade vapen.

Dock minns jag att det var skit svårt ibland att få duelwielden att funka pga dem dåliga kontrolleran.
Jag brukade lösa det genom att lägga de vapnen du vill duelwielda som [F].
Tryck sedan på Q och vänsterklicka (lr tryckte man på 1:an? länge sedan jag spelade.) och Högerklicka på det andra vapnet.

Protip: Ändra så i kontrollerna så du styr Höger hand med Höger mus knapp, och vice versa. Personligen tyckte jag det kändes fel att trycka på LMB och attackera med högra handen.


signatur

Rwa?

Medlem

@Annanaz; Det är inte det som är problemet. Problemet är att om du har två likadana vapen, säg två Iron Sword, så kan du inte favorisera båda och därefter höger- och vänster-klicka för att equipa båda. Den kommer enbart att equipa den första, och därefter är posten markerad. Du har ingen möjlighet att equipa nummer två.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Va!? ingen som vet att man kan duel-wielda? eller har jag fattat frågan fel?
Hursomhelst:
1*Du behöver inte ha likadana vapen för att kunna duelwielda, det kan va en dwarven kniv och en orcish axe (som exempel)
2*Det måste vara 1Handade vapen.

Dock minns jag att det var skit svårt ibland att få duelwielden att funka pga dem dåliga kontrolleran.
Jag brukade lösa det genom att lägga de vapnen du vill duelwielda som [F].
Tryck sedan på Q och vänsterklicka (lr tryckte man på 1:an? länge sedan jag spelade.) och Högerklicka på det andra vapnet.

Protip: Ändra så i kontrollerna så du styr Höger hand med Höger mus knapp, och vice versa. Personligen tyckte jag det kändes fel att trycka på LMB och attackera med högra handen.

Du fattar fel

OP undrar om man inte kan göra som med spells att man har 2 st vapen på en hotkey (om du har t ex. firebolt bunden till till 3 och trycker den 2 gånger så får du en i firebolt i var hand)

-det går inte att göra med vapen i dagens läge, förhoppningsvis så kommer det gå att modda in då MDK:t släpps.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tackar för hjälpen , synd att det inte går att fixa dock , antar att jag får ha tålamod...

1
Skriv svar