Nu kan du registrera dig för betan till Tera

Robot
Nu kan du registrera dig för betan till Tera

Om du är intresserad av Action-MMO:et Tera bör du kolla in den officiella hemsidan eftersom utdelningen av beta-nycklar i Europa har påbörjats.

#bluehole-studio, #tera


Medlem
Nu kan du registrera dig för betan till Tera

Underbart, ett till skitdåligt jmmorpg!

Do not want

Medlem
Skrivet av KatOne:

Underbart, ett till skitdåligt jmmorpg!

Do not want

Vet du vad "j:et" står för?

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av KatOne:

Underbart, ett till skitdåligt jmmorpg!

Do not want

Vet du vad "j:et" står för?

"jättedåligt"?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Underbart, ett till skitdåligt jmmorpg!

Do not want

Vart står det att detta är ett JMMORPG?

På deras sida står det i FAQ:

What is TERA?

"TERA is the first true Action MMORPG....."

Medlem

behöver ett nytt mmo ... swtor faller vid 50 ...

Inaktiv

Jippie, ännu en repetitiv grindfest.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Underbart, ett till skitdåligt jmmorpg!

Do not want

Skrivet av robineng:

Jippie, ännu en repetitiv grindfest.

Känns ju bra att ni ens har försökt kolla upp spelet överhuvudtaget.

Medlem

Jippe, ännu fler uttalanden av folk som inte har någon koll what so ever härligt!

Medlem

Det här kom ju den 11:e januari.
Och till de som kallar Tera för grindfest har gjort allt annat än läst på, och får gärna krypa tillbaks till sitt WoW i rymden.

Medlem

Tyckte det såg ganska najs ut faktiskt, man får väl helt enkelt se när det väl kommer.

Medlem
Skrivet av Panimala:

Det här kom ju den 11:e januari.
Och till de som kallar Tera för grindfest har gjort allt annat än läst på, och får gärna krypa tillbaks till sitt WoW i rymden.

Antar att du menar SWTOR då, och om du påstår att SWTOR är WoW i rymden så ska nog inte du heller uttala dig om något du inte vet om

Och för den sakens skull så har jag inte grindat en ändå gång för att levla i SWTOR, så helt klart skit snack

Medlem

Ni som skriver att det är en grind fest och sånt dåligt har ni en tittat vad spelet har att erbjuda eller tittar hur spelet är :P? får om ni hadde det hadde ni nog inte sakt sånna saker spelet verkar grynt iallafall! har varit member på Usa sidan innan Eu sidan ens kom upp och ser verkligen iframemot detta :D!

Medlem

Jag hade riktigt roligt när jag spelade det, combaten är bara så mycket bättre än den klassiska och trista modellen. Riktigt jävla vackert är det också, hoppas bara det håller i längden.

Medlem

Det har ett intressant politiskt system och ett intressant stridssystem, jag är helt klart nyfiken. Önskade att deras art inte var så typisk.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det här är det ända MMORPG jag riktigt ser fram emot att få testa just nu..
Har inte testat SWTOR för spelstilen ser exakt ut som WoW och har Autotarget!
I TERA har du ingen Autotarget! Du 'MÅSTE' sikta alla dina attacker SJÄLV och är du sämst så kommer du inte träffa mycket. Till skillnad från dom flesta andra mmorpg där du bara klickar på en gubbe sen spammar alla knappar du har. Den starkaste vinner för han har bäst saker och man kan inte komma undan den gubben för han har target på sig hela tiden

Ska bli mycket spännande att få sätta klorna i TERA.. Spelet är ute sedan länge i Korea så det finns mycket gameplay på youtube.. Det är lite grind i spelet JA men till skillnad från andra mmorpg så finns som sagt inte autotarget. Du får sikta själv och göra egna taktiker som funkar bäst för dig. Grind kommer inte kännas som 1v1 mot mobs som tar ett år styck. Du kan nog bara plöja igenom det mesta

Medlem
Skrivet av KatOne:

Underbart, ett till skitdåligt jmmorpg!

Do not want

Spelet är unikt och du borde ge dom applåder för att dom vågar ta bort 'AUTOTARGET' som till och med SWTOR var för fega för att strunta i.. Jag tycker inget av dom Nyare MMORPG ska ha 'AUTOTARGET' Det är typ som att spela ett FPS med 'AUTOAIM'.. Alla klagar om man använder något inbyggt 'AUTOAIM'! Varför klagar dom inte i MMORPG när man använder autoaim?

Har du endgame gear och möter en samma level med medelbra gear så åker han på storstryk för han inte kan komma undan från dig. Låter ju inte direkt jämt? eller hur.....

Medlem

Detta med att man måste sikta själv låter ju jäkligt cool och definitivt ett spel att se fram emot.
Däremot videon om det politiska systemet, jag vet inte vad jag skall säga om det. Känns lite som om det kan sluta med att det hela blir mer eller mindre ett spel där folk kommer springa runt och spamma massa skit om hur bra deras guild är och länkar till massa twitters/youtube/facebook sidor kommer fylla ens whispers/chat fönster.

Hoppas de har ett riktigt bra ignore system eller möjlighet till en "väldigt stor" ignore lista

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av KatOne:

Underbart, ett till skitdåligt jmmorpg!

Do not want

Spelet är unikt och du borde ge dom applåder för att dom vågar ta bort 'AUTOTARGET' som till och med SWTOR var för fega för att strunta i.. Jag tycker inget av dom Nyare MMORPG ska ha 'AUTOTARGET' Det är typ som att spela ett FPS med 'AUTOAIM'.. Alla klagar om man använder något inbyggt 'AUTOAIM'! Varför klagar dom inte i MMORPG när man använder autoaim?

Har du endgame gear och möter en samma level med medelbra gear så åker han på storstryk för han inte kan komma undan från dig. Låter ju inte direkt jämt? eller hur.....

- Clαssic games were made by gamers for gamers.Todays games are made by companies for consumers. Sorligt men sant så får vi nuförtiden förenklade och fördummade spel. För många grymma spelserier har vi sett blivit förenklade/fördummade på grund av girighet. Tex cod,bf,red alert,tiberian,wow,


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Kan vi inte avliva alla Themepark MMO och sätta ett totalförbud över hela världen? Ge oss tillbaka våra sandlådeMMO!

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Panimala:

Det här kom ju den 11:e januari.
Och till de som kallar Tera för grindfest har gjort allt annat än läst på, och får gärna krypa tillbaks till sitt WoW i rymden.

Och för den sakens skull så har jag inte grindat en ändå gång för att levla i SWTOR, så helt klart skit snack

Då har du tyvärr inte questat då nästan varje planet har 10av dom och dom andra har 20, SPACE BAR SPACE BAR* press 1/2/3 randomly *space bar* Kill X boars and loot a ear that drops random.
Det som lurar en är variationen av vilka du ska döda och vilken powergenerator/bomb du ska förstöra.

Tycker SWTOR är helt okej då det liknar WoW tillräckligt mycket men ändå har sin "thing". (Aka: Star Wars Theme) Det som är skit med swtor är motorn dom använder som utvecklarna själva har sagt inte ens är i närheten av att vara klar..

Medlem

Jag satt och kolla Livestreams på betan i 3 dagar, TERA är inte grindfest.
Det enda som faktiskt stör mig är dem fula små brudarna och att zonerna man questar och sånt i är väldigt små och kompakta, inte mycket att utforska.

PVP:n<333

Medlem
Medlem

Tera är sjukt mycket grinding faktiskt. Ni som snackar om att det är tråkigt med quests där du ska döda 20 mobs kommer inte gilla detta.

Medlem

Förstår inte varför folk ska klaga på allting som inte passar dem själva.
Det finns så stort utbud av spel, så varför börja gnälla och klaga när det dyker upp ett som inte passar just dig?
Detsamma gäller konsol/PC diskussionen, det är väl bara ignorera de spelen som inte tilltalar dig?

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Förstår inte varför folk ska klaga på allting som inte passar dem själva.
Det finns så stort utbud av spel, så varför börja gnälla och klaga när det dyker upp ett som inte passar just dig?
Detsamma gäller konsol/PC diskussionen, det är väl bara ignorera de spelen som inte tilltalar dig?

När man blir besviken på uppföljare/spel som suger ¤%&¤# så är det en rättighet att klaga och gnälla, särskilt när det beror på girighet.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Striva:

Vet du vad "j:et" står för?

Skrivet av Preath:

Vart står det att detta är ett JMMORPG?

På deras sida står det i FAQ:

What is TERA?

"TERA is the first true Action MMORPG....."

Skrivet av Rurounin:

Känns ju bra att ni ens har försökt kolla upp spelet överhuvudtaget.

Skrivet av Kerrai:

Jippe, ännu fler uttalanden av folk som inte har någon koll what so ever härligt!

http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/002/686/Deal_with_it_dog_gif.gif

Medlem

Tsssk...inte ens ett litet tipstack?

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av KatOne:

Underbart, ett till skitdåligt jmmorpg!

Do not want

Spelet är unikt och du borde ge dom applåder för att dom vågar ta bort 'AUTOTARGET' som till och med SWTOR var för fega för att strunta i.. Jag tycker inget av dom Nyare MMORPG ska ha 'AUTOTARGET' Det är typ som att spela ett FPS med 'AUTOAIM'.. Alla klagar om man använder något inbyggt 'AUTOAIM'! Varför klagar dom inte i MMORPG när man använder autoaim?

Har du endgame gear och möter en samma level med medelbra gear så åker han på storstryk för han inte kan komma undan från dig. Låter ju inte direkt jämt? eller hur.....

Visst låter det skoj med att man får sikta själv osv, det är värt att testa tycker jag. Men spel som är uppbyggda med autotarget är ju också anpassade efter det och det går inte (som du sa tidigare) att bara spamma alla attacker så fort man kan för att vinna. Det funkar säkert ibland, och det kommer säkerligen funka ibland i Tera också men det är ingen vinnande spelstil.

Har inte hört så mycket om det här så det ska bli intressant att se vad det blir av spelet. Blir säkert så att man testar det. Väntar dock tills 1-2 månader efter releasen.

Medlem

Spelade den Koreanska versionen, rätt intressant spel när det gäller deras stridssystem, hade varit roligare utan lagget (fördömda land ska ligga på andra sidan jordklotet) men annars gick det rätt bra. Fick dock aldrig chansen att prova att spela en grupp. Mitt problem dock låg i att det var väldigt tråkiga quests som bara gick ut på att döda monster efter monster, eller hämta ett specifikt item, som låg mitt i en hög av monster. Skulle nog säga att det är PVP och PVE Instancer som skulle bli spelets bästa lockelse, eventuellt också det där politiska systemet om de får det att funka väl.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

12
Skriv svar