Valve omplåstrar Left 4 Dead 2

Robot
Valve omplåstrar Left 4 Dead 2

Valve har släppt en patch till sitt två år gamla zombieslaktarspel. Alla kartor uppdateras med buggstädning och justeringar.

#valve, #left-4-dead-2


Medlem
Valve omplåstrar Left 4 Dead 2

Jag skulle köpa Left 4 Dead 3 sekunden det kom ut..

Medlem

Va jobbar dom inte på trean.. ? wtf... även om dom släppt mycket gratis extra material så är det ju en enorm besvikelse om det blir som half life 3 sista episoden som vi fortfarande väntar på.. Jag förstår mig inte på dom.

Medlem

Sjukt tråkigt spel, tycker jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varför skulle de göra en trea än på ett tag? Det lär ju vara sjukt svårt att göra en uppföljare till ett sånt här spel, och få det att inte verka som en expansion med lite nya grejer bara.

Dessutom sa Valve faktiskt att de skulle stödja det här spelet en längre tid, till skillnad från ettan..och det har de gjort ett kanonjobb med.

Medlem

Bra med updates, lirar dock inte l4d

Medlem

L4D2 är sannerligen L4D 1.5. Var med ända från closed beta på L4D och känner dessutom Source-motorn väl. Det känns tveksamt som fan att de släppte "tvåan" så otroligt nära inpå ettan, och att "tvåan" dessutom hade så otroligt lite nytt förutom material (vilket är varför jag anser att "tvåan" är en stand alone-expansion till ettan). Det är som att de skulle kalla Half Life: Source för Half Life 2, ungefär.

Medlem
Skrivet av KatOne:

L4D2 är sannerligen L4D 1.5. Var med ända från closed beta på L4D och känner dessutom Source-motorn väl. Det känns tveksamt som fan att de släppte "tvåan" så otroligt nära inpå ettan, och att "tvåan" dessutom hade så otroligt lite nytt förutom material (vilket är varför jag anser att "tvåan" är en stand alone-expansion till ettan). Det är som att de skulle kalla Half Life: Source för Half Life 2, ungefär.

Håller nog med lite där. Är dock inget riktigt L4D fan så kan ej avgöra om allt du säger är sant, men nog känns de lite väl lika och L4D 2 släpptes väldigt nära inpå ettan .

Avstängd

Valve kan inte räkna till 3. Så ni kan sluta hoppas på HL3/EP3, Portal 3, L4D3 osv...

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag är väldigt säker på att Left 4 Dead 3 kommer iallafall, anledningen till att allt står stilla är troligtvis att dom väntar på nya motorn Source Engine 2, så när Half-Life 3 är ute kommer nog Counter-Strike 2, Left 4 Dead 3, Garry's Mod 2, Team Fortress 3, Portal 3 osv

Fast nu är det ju så att Garrys mod inte är utvecklat av Valve. och CS:GO är under utveckling

Medlem

L4D3 kommer säkerligen när Valve får tummen ur arslet och släpper nästa Source motor.


signatur

AYY LMAO

Medlem

+1 på första inlägget! tycker dom borde göra 3an lite mindre enformigt även om jag har mer än 450timmar av l4d2 på steam så tycker jag det är så jävla tjatigt spel men kul också ofc men ibland kan det vara riktigt segt att lira det

Medlem

Ettan var grymt bra och sjukt roligt, tvåan använder jag för att torka skit med då jag varit på toa, det är den enda användning man har av den. Blev sjukt besviken på tvåan, sedan att karaktärerna var mycket, mycket, mycket tråkigare och att dem förstörde Hunter så man ej kan komma upp på höga ställen förstörde hela känslan med spelet. Ett av mina sämsta köp någonsin.

Inaktiv

Det roliga är att jag har kört igenom Left 4 Dead 2 i Left 4 Dead 1. Finns flera moddar på internet som ger dig vapnen och samma kampanjer.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Valve kan inte räkna till 3. Så ni kan sluta hoppas på HL3/EP3, Portal 3, L4D3 osv...

Lol, ja.. detta kan faktiskt stämma.. Passar faktiskt.

Inaktiv

Nice:) köpte L4D samt L4D2 när steam hade sin jul rea sjukt roliga co-op/ multiplayer spel

Medlem

Har man att välja mellan 1 och 2, är 2 givet.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag är väldigt säker på att Left 4 Dead 3 kommer iallafall, anledningen till att allt står stilla är troligtvis att dom väntar på nya motorn Source Engine 2, så när Half-Life 3 är ute kommer nog Counter-Strike 2, Left 4 Dead 3, Garry's Mod 2, Team Fortress 3, Portal 3 osv

Det kommer ingen "Source Engine 2" eftersom Source-motorn är under konstant utveckling - just nu håller de b.la. på att bygga fräschare verktyg för utveckling.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Det kommer ingen "Source Engine 2" eftersom Source-motorn är under konstant utveckling - just nu håller de b.la. på att bygga fräschare verktyg för utveckling.

Så bara för att dom utvecklar sin gamla/nuvarande motor kan det inte komma en ny? Man kan utveckla flera saker samtidigt, eller sluta utveckla sin gamla och starta en ny.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

tröttnar aldrig på detta spel ... alltid värt ett återbesök, särskilt eftersom det patchas på bra fortfarande

Medlem

Känns inte som om att det skulle ge något att ge ut ett L4D 3 då det bara blir samma sak med andra models, blir samma skit som CoD gjort nu med sina 47 spel dem släppt, fast till fullpris.

Bättre isf att bara släppa nya models och DLC paket imo. Grafiken är det ju inte fel på.

Medlem

Half-Life 3....


signatur

Nämen!

Medlem

Går inte att bli besviken när man köpte det för 10€.

Kan förstå de som klagar om de köpte det på release för 50€.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av zhrooms:

Jag är väldigt säker på att Left 4 Dead 3 kommer iallafall, anledningen till att allt står stilla är troligtvis att dom väntar på nya motorn Source Engine 2, så när Half-Life 3 är ute kommer nog Counter-Strike 2, Left 4 Dead 3, Garry's Mod 2, Team Fortress 3, Portal 3 osv

Det kommer ingen "Source Engine 2" eftersom Source-motorn är under konstant utveckling - just nu håller de b.la. på att bygga fräschare verktyg för utveckling.

Grejen är att det vore otroligt dumt av Valve att inte släppa Source Engine 2 av flera anledningar.
Den största lär väl vara att Source Engine är begränsad till DX9.0c.
Skulle det vara så att Source Engine i sin nuvarande form klarar av DX10 eller 11 skulle vi sett minst DX10 i Portal 2 i alla fall, vilket vi inte fick.

Stöd för dags-standarder som Ambient Occlusion lyser med sin frånvaro och samma gamla shader-system vi sett sedan Half-Life 2. Allt ser väldigt platt och tråkigt ut pga Source Engine's kassa stöd för moderna shader-tekniker då den är DX9.0c driven.

Så jo, nog kommer det komma en Source Engine 2 förr eller senare... tror stenhårt på att det blir till Half-Life 3 med DX11 stöd och implementering av Tesselering och andra godsaker kommer då vara standard.

Medlem
Skrivet av Knubbis91:

Varför skulle de göra en trea än på ett tag? Det lär ju vara sjukt svårt att göra en uppföljare till ett sånt här spel, och få det att inte verka som en expansion med lite nya grejer bara.

Dessutom sa Valve faktiskt att de skulle stödja det här spelet en längre tid, till skillnad från ettan..och det har de gjort ett kanonjobb med.

Som Left 4 Dead? Det kändes som en mod, det var nytt, kul och spännande när det kom men efter några timmar så insåg man hur himla fattigt spelet faktiskt var.
Left 4 Dead 2, hade du 20 nya vapen till och ganska mycket bättre musik, men annars var det exakt samma visa som Left 4 Dead..
Ganska besviken på spelen faktiskt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Droppz:

Känns inte som om att det skulle ge något att ge ut ett L4D 3 då det bara blir samma sak med andra models, blir samma skit som CoD gjort nu med sina 47 spel dem släppt, fast till fullpris.

Bättre isf att bara släppa nya models och DLC paket imo. Grafiken är det ju inte fel på.

Tror du var trött när du skrev detta inlägg. (blir samma skit som CoD gjort med sina 47 spel)

När tillverkade ett spel spel och när blev det 47 spel helt plötsligt?

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Droppz:

Känns inte som om att det skulle ge något att ge ut ett L4D 3 då det bara blir samma sak med andra models, blir samma skit som CoD gjort nu med sina 47 spel dem släppt, fast till fullpris.

Bättre isf att bara släppa nya models och DLC paket imo. Grafiken är det ju inte fel på.

Tror du var trött när du skrev detta inlägg. (blir samma skit som CoD gjort med sina 47 spel)

När tillverkade ett spel spel och när blev det 47 spel helt plötsligt?

Tror du var fjantig när du skrev det här inlägget för du vet precis vad han menar.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Left 4 Dead 2 var den ultimata scumbag moven utav Valve mot dem som köpt Left 4 Dead 1....

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Droppz:

Känns inte som om att det skulle ge något att ge ut ett L4D 3 då det bara blir samma sak med andra models, blir samma skit som CoD gjort nu med sina 47 spel dem släppt, fast till fullpris.

Bättre isf att bara släppa nya models och DLC paket imo. Grafiken är det ju inte fel på.

Tror du var trött när du skrev detta inlägg. (blir samma skit som CoD gjort med sina 47 spel)

När tillverkade ett spel spel och när blev det 47 spel helt plötsligt?

Tror du var fjantig när du skrev det här inlägget för du vet precis vad han menar.

Nej tyvärr gör jag inte det då det han skrev var helt ologiskt

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Valve kan inte räkna till 3. Så ni kan sluta hoppas på HL3/EP3, Portal 3, L4D3 osv...

Då får vi väl hoppas på en L4D4

12
Skriv svar