Alan Wake-utvecklaren gör "banbrytande" konsolspel

Robot
Alan Wake-utvecklaren gör "banbrytande" konsolspel

Trots den plötsliga pc-flörten ser det ut som att nästa storspel från Remedy enbart kommer till konsol.

#alan-wake, #remedy-entertainment, #alan-wakes-american-nightmare


Medlem
Alan Wake-utvecklaren gör "banbrytande" konsolspel

Eeh, hallå - varför skulle PC-spelarnas glädje påverkas negativt av det här?

Så länge de inte försöker göra ett FPS till konsoll (I lol'd) eller har outhärdliga kontroller eller outhärdlig UI eller trasigt kamerasystem eller inte tillåter tillräcklig konfiguration eller har problematisk multiplayer eller begränsas enormt av dagens hårdvara eller tvingas till DLC-exklusivitet för en enskild konsoll eller låter spelet portas på ett meningslöst och trasigt sätt till PC'n eller patchar dåligt när spelet inte kan moddas till perfektion eller... oh wait.

Glöm det jag sa. Min glädje är redan över.

Medlem

Så länge det är Microsoft som står bakom det så förstår jag varför det är ett "Triple A"-spel till konsol.

Medlem

Piss-Microsoft. Dom har världens mest populära operativsystem till PC men ändå så ser dom till att deras spel inte släpps till PC.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

hmm.. "banbrytande" ...ett spel som berör? som fokuserar på känslor? haha nejnej vem försöker jag lura

Medlem

Wünderbar


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jo, för att de flesta konsoll spel är "banbrytande".

Medlem

"Banbrytande" och "konsol" hör inte till i samma mening.

Medlem
Inaktiv

Äntligen!! ALAN WAKE 2!

Medlem

Pfft... tomt prat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hannu:

"Banbrytande" och "konsol" hör inte till i samma mening.

Nintendo? Sony?

KoP
Medlem
Skrivet av Hannu:

"Banbrytande" och "konsol" hör inte till i samma mening.

Varför inte? Spelet kanske består av ett banbrytande gameplay. Ett banbrytande sätt att berätta en historia på. En banbrytande idé. Vi får helt enkelt se vad dom kokar ihop. Ett spel behöver inte maxa grafiken för att ses som banbrytande.

Jag vet en sida där någon postat en officiell trailer om Alan Wake American Nightmare, där han också citera från en annan källa "Alan Wake American Nightmare is 4-5 hours long."

Medlem

Hannu2012-01-16 15:27:59#7

"Banbrytande" och "konsol" hör inte till i samma mening.

sluta whina då , pippi...

Medlem
Skrivet av skyrim1:

Hannu2012-01-16 15:27:59#7

"Banbrytande" och "konsol" hör inte till i samma mening.

sluta whina då , pippi...

Hannu gnäller alltid när det är någon konsolrelaterad nyhet, inget att bry sig om

Medlem

Får hoppas på ett Alan Wake 2 till xbox 720, ny hårdvara och ett spel som från grunden är utvecklat för konsol (inte PC->konsol, och nu->PC).
Alan Wake var grymt bra och hade bäst stämning av skräckspelen denna generation, med ny hårdvara, duktigt folk, högre budget och mer tid kan de göra ett spel som verkligen kan vara banbrytande, spciellt när de enligt tidigare utsago ville bräcka L.A. Noire när det gäller ansiksanimationerna

Som vanligt är hannu ute och cyklar på sin trehjuling, men så länge han är missnöjd över konsolspel så är iaf vardagen räddad ^^

1
Skriv svar