Systemkrav på mw3

evh
Medlem
Systemkrav på mw3

Min lillebror funderar på att skaffa mw3 men är lite osäker på hur bra det kommer att flyta på hans dator. Han har tänkt lägga ut ungefär 2000kr på uppgradering. Ge gärna tips på vad som bör uppgraderas isf. Här är specen på datorn:

OS:
Win 7 Ultimate 32-bit SP1
CPU:
AMD Athlon II x2 250
Moderkort:
MSI GF615M-P33
Ram:
4 GB Dubbel-kanal DDR3 @ 535Mhz (7-7-7-20)
Grafikkort:
ATI Radeon HD 4600 1785mb

Tack på förhand.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Låter som Kompletts gamla AMD Athlon-paket, har själv ett sådant men har uppgraderat sedan dess. Men grafikkortet har väl knappast 1785 MB minne (mitt gamla 4670 hade 512)? Och är det ett 500W nätagg (både jag och min polare som köpte paketet vid olika tidpunkter fick ett 500W nätagg)?

Hur som haver, om din bror kan punga ut 500kr mer så skulle jag rekommendera en Phenom II 960T och ett 6850, alternativt skippa processorn helt och kör på ett 6870, dock kan den nuvarande processorn flaskhalsa ett 6870.

evh
Medlem

Japp det är ett AMD Athlon paket från komplett. Grafikkortet har 512mb som du sa. 1785mb var visst "uppskattat totalt minne" haha. Nätagget är 500W. Men då är det nytt grafikkort som ska prioriteras och möjligen ny cpu. Tack för svaret


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Vet inte hur Black Ops skiljer sig från MW3 prestandamässigt, men en Q6600 @ 3.0 Ghz flaskhalsa så jag fick riktiga fps drops ner till under 30 oberoende av inställningar. Byte till 2500k och det går inte under 100. Satt på AMD 6950 på båda CPU'er

Jag har kört MW3 på min Macbook Air 13" 2011... med inbyggt grafikkort... på processorn... spelet kräver en dator... Haha nej men seriöst, Black Ops var fult och krävde otroligt mycket tack vare en otroligt dålig konsollportning som resulterade i att processorn fick arbeta för fullt; MW3 kräver ungefär lika mycket som MW2; i princip ingenting.

För övrigt så är det mest grafikkortet som kommer att spela roll när det gäller Call of Duty-serien, men det hade inte skadat att byta ut processorn heller, också.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Varför inte köpa och testa spelet innan lillebror uppgraderar?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

evh
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Varför inte köpa och testa spelet innan lillebror uppgraderar?

Jo det har jag sagt åt han och det lär han göra först. Han har spelat mycket mw2 och black ops och dom spelen flyter på rätt bra, men jag utgår från att mw3 kräver lite mer.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem
Skrivet av evh:
Skrivet av Tybalt:

Varför inte köpa och testa spelet innan lillebror uppgraderar?

Jo det har jag sagt åt han och det lär han göra först. Han har spelat mycket mw2 och black ops och dom spelen flyter på rätt bra, men jag utgår från att mw3 kräver lite mer.

Bra, så att ni inte köper onödiga uppgraderingar menar jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar