Spelåret 2012, del 1

Robot
Spelåret 2012, del 1

Under fem dagar presenterar FZ spelåret som ligger framför oss och vilka titlar du definitivt inte bör missa. Håller du med oss?


Medlem
Spelåret 2012, del 1

Bra film. Och faktiskt kul att se på!
Däremot, ett litet tips, berättaren kanske tänka mer på berättartekniken.

Lite väl monotont, gärna lite mer inlevelse när man ska göra något lite dramatiskt. Och när du pratade om vissa så kändes det som om det saknades lite känsla, lite PASSION

Ser fram emot nästa!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Får tyvärr säga att Diablo 3 inte såg värst upphetsande ut. Bara hoppas jag har fel.
Bioshock såg ut att kunna bli en riktig höjdare.

Medlem

Mass effect treeeeeeeeeeee!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dajnamajt:

Lite väl monotont, gärna lite mer inlevelse när man ska göra något lite dramatiskt. Och när du pratade om vissa så kändes det som om det saknades lite känsla, lite PASSION

Tack för god feedback! Det är en svår balansgång det där, att inte bli för teatralisk och samtidigt undvika att bli tråkig. Kanske blir du mer nöjd i morgon?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Alltid kul att se FZ göra rörliga bilder Dock kan jag inte undgå att uttrycka tvivel beträffande Fredriks duglighet som berättare... Skaffa fram en lite mindre stel berättarröst, så blir detta en toppen-feature


signatur

Imperator

Medlem

Hett efterlängat hos mig är Kingdoms of Amalur: Reckoning. Det blir nog de jag spelar fram tills Diablo 3 släpps.

Medlem

håller med dajnamajt.. berättartekniken måste tränas på! men snarare att slapna av lite och bara prata på kanske? tänk typ emil på sweclockers..


signatur

[b]Don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon[b]

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Dajnamajt:

Lite väl monotont, gärna lite mer inlevelse när man ska göra något lite dramatiskt. Och när du pratade om vissa så kändes det som om det saknades lite känsla, lite PASSION

Tack för god feedback! Det är en svår balansgång det där, att inte bli för teatralisk och samtidigt undvika att bli tråkig. Kanske blir du mer nöjd i morgon?

Det blir jag säkerligen! ;D Just dont over-do-it hehe :).


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

D3 är det enda som intresserar mig detta år, med reservation för Aliens-Colonial Marines. Men det känns som det kan bli en riktig flopp. Bioshock 2 var en riktig besvikelse. Var typ ospelbart vid release för alla buggar, främst då mus-sensen. Provade igen efter 6-7 månader och det var lika uselt då. Fixar utvecklarna det i nya Bioshock kan det bli en höjdare.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

the last guardian känns som ett spel som är lätt att älska vill ha NU!

Medlem

även om jag hatar allt de förra utvecklarna Bungie gjort med serien så är Halo 4 det jag väntar på.
och Mass effect 3 ska vi inte glömma.

Arma 3 och Generals 2 är nog spelen jag ser mest fram emot 2012.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Bioshock 2 var en riktig besvikelse. Var typ ospelbart vid release för alla buggar, främst då mus-sensen. Provade igen efter 6-7 månader och det var lika uselt då. Fixar utvecklarna det i nya Bioshock kan det bli en höjdare.

Bioshock 2 hade inte samma utvecklare som första spelet. Infinite är dock från teamet som gjorde det första.

Thief i mitt hjärta <3. Hoppas det inte blir sämre än trean iaf, som var helt ok.
Annars är det väl då nya Bioshock, som jag ser fram emot. Främst för att jag tror på Ken Levine.

Finns såklart mer spel: Arma 3 ska bli coolt, Mass Effect 3, en del klassiska point and click äventyr :), Max Payne 3 och så Alan Wake till PC.
2012 ser ut att bli ett sjukt nice spelår för mig :).
Edit: Glömde GTA 5!

Medlem

Diablo 3, Starcraft 2:Heart of the Swarm och Tomb Raider är de spel jag ser fram emot 2012.
Än så länge finns inga andra på listan.

Medlem

kul med fov 40 i nya bioshock. woho!

Medlem

Bioshock lär det bli alla gånger. Sen hoppas man ju på ett Colonial Marines som lever upp till orginalserien med Weaver & Co. Rätt låga förväntningar kan bli riktigt bra?

Redaktör
Ponny
Skrivet av stenhuggarna:

Hett efterlängat hos mig är Kingdoms of Amalur: Reckoning. Det blir nog de jag spelar fram tills Diablo 3 släpps.

Jag håller med om Reckoning, tror det kan bli en överraskningspärla. Särskilt eftersom det ser tunnare ut på rollspelsfronten i år än i fjol.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kommenterar man trailers skall det vara en välbasad röst.

Ser fram emot Diablo 3.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

FAR CRY 3 & GRAND THEFT AUTO V

Medlem

Ah om blizzard endå kunde vara lite snabbare med att göra nya spel. Nä för mej blir det psvita/ps3 å något pc spel i år tror jag men inte från blizzard. Ska köpa uncharted till psvitan men är nog mer sugen på några anndra spel till psvitan som Dungeon Defenders,FFX,Gravity rush eller Samurai & Dragons.

Medlem

Lite inspiration till nästa år kanske: http://www.gametrailers.com/video/the-best-ultimate-gaming/72...

Lite mer uttömmande och involverande. Och det är bara för en genre, det kommer en film per genre.

Medlem

Crusader Kings 2 är min personliga favorit. Paradox gör ju liksom så trevliga spel

Medlem

Det enda jag ser fram mot är Diablo 3 och så guild wars2

Skrivet av Krycka:

Får tyvärr säga att Diablo 3 inte såg värst upphetsande ut. Bara hoppas jag har fel.
Bioshock såg ut att kunna bli en riktig höjdare.

Tycker också att D3 såg lite konstigt ut... men hoppas det bara ser ut som så

Medlem

Bra urval av titlar. Jag känner att jag bryr mig mindre och mindre om Bioshock faktiskt. The Last Guardian är det absolut främsta titeln jag ser fram emot. Jobbigt läge det börjar bli för Diablo 3. Samma som för Gran Turismo 5 och Duke Nukem: sjukt mycket press efter lång utvecklingstid och sedan ett relativt fiasko.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Dom enda spel jag är hypeade för under 2012 just nu är då Mass Effect 3 och Kingdoms of Amalur. Kan inte påstå att resten av året ser särskilt intressant ut rent spelmässigt.

Medlem

Blir lol ranked tills D3 kommer ut! Hoppas det blir jävligt snart dock!

Skrivet av robineng:

Dom enda spel jag är hypeade för under 2012 just nu är då Mass Effect 3 och Kingdoms of Amalur. Kan inte påstå att resten av året ser särskilt intressant ut rent spelmässigt.

Glöm inte också GTA V

12
Skriv svar