EA stoppar unga BF3-spelare online

Medlem

Låter helsjukt för mig - att sälja spelet till någon och sedan stänga av dem nån månad senare. Jag var en van spelare av Day of Defeat när jag var 14 år gammal, så jag kan känna sympati för de yngre som vill spela BF3.

Medlem

Tråkigt för alla som är under 16 år. Detta känns som ett i mängden av dåliga beslut fattade av EA.

Somliga kanske menar att det är skönt att slippa småbarn. Må så vara, men det finns många småttingar som faktiskt sköter sig exemplariskt. Man har själv varit "p12a" en gång i tiden, och det föraktet man stött på från äldre spelare har oftast varit helt obefogat. Det är dock typiskt för FPS-genren som är grabbig och elitistisk i sin natur.

Att bli utkastad från sitt favoritspel måste kännas tufft. Den enda gången i livet som man faktiskt har grymt med tid över till spelande är från födseln tills man fyller 18. Sedan är det roliga över såvida man inte sitter hemma med a-kassa. Riktigt grisigt att inte göra åldersgränsen tydlig och de har dessutom inte implementerat den från första början.

För att göra en lite halvtaskig liknelse:
En film på bio är från 16 år men det står bara i det finstilta. Ingen frågar efter ålder. När halva filmen har gått kommer vakten in och slänger ut en 15-åring som sedan inte får pengarna tillbaka.

Medlem

Helt underbart, hade ju varit grymt om det applicerades till pc på något vis

Medlem

Haha det var som tusan! Har inte varit ett jattestort fan av EA men detta gillas!

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av SkyFly:

Att EA gör såhär är ju ändå inget nytt. Jag åkte själv på samma sak när jag köpte Burnout Paradise för några år sedan så detta är ju gammal skit.

Förstår inte grejen och fick aldrig något riktigt bra svar från deras support när jag ringde heller.

Burnout Paradise har åldersgräns 3 år? ... o.O

Jag lovar dig, jag var inte tre vid tillfället Som du ser på bilden ovan så har dom satt åldersgräns på 16 på alla deras online spel vad jag vet

Medlem

Bahh surt att man är 15 -.-'
Får kolla om det funkar för mig på ps3 om det inte gör det så får dom ett fint mejl från mig när jag har fått reda på det.
... Bahh har älskat BF ända sen jag var 6-7..........

Axe
Medlem

Ta bort åldersrestriktioner helt, inför föräldrar-licens. Förhoppningsvis slipper världen fler människor som saknar uppfostran i sådan grad att de inte förstår att "p12orna" har lika mycket rätt att spela som en själv.

They pay, they play...

Medlem

Jag tror anledningen till att de gör detta, kan ha något me ME3 att göra. Vilket inte skulle förvåna mig, med tanke på att ME2 hade lite sexuella sekvenser, dock så fick man ju inte se mycket av något, men fortfarande. Kan ha något med saken att göra.

Medlem

EA och Dice, fail är nice
Ytterligare ett lysande argument till varför det känns bra att inte stödja Battlefail 3

Medlem

Min 10 åriga grabb spelar BF3 men på PC. Tycker dock inte det är nåt större problem att han är så pass ung. Dessutom är han betydligt vassare än många andra inkl. mig... Det enda han önskade sig var ett eget ex av BF3 när han fyllde då han tröttnat lite på TF2 som annars är den stora favoriten.,


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Alla som jublar >16, alla som whinar <16... Valve borde införa detta i CS!

Medlem

COD skulle aldrig våga göra en ålders gräns på 16 år för då skulle dom förlora säkert 75% av sina kunder.. För övrigt så tycker jag det ska vara 18+ i alla nyare FPS. Fan vad skön stämning det skulle bli då

Medlem

Om man är så korkad att man anger sin riktiga ålder när man är under 18 så får man väll skylla sig själv.

Var nästan en magisk känsla när man äntligen kan fylla i sina riktiga födelse siffror ^^.

Medlem

Deras spel så de gör väl som de vill. Så länge åldersgränsen står på förpackningen redan innan finns det väl inget att gnälla om.

Skrivet av marway:

The main problem with EA

Nämn ett spelföretag av EAs storlek som inte sätter pengarna först.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Tänk om dom hade gjort såhär på MW3 som det är 18års gräns på!
Det hade varit humor på en helt annan nivå

Haha Epic w1n, sir

Medlem

Alla gör, Men EA gör det våldsamt!

Medlem

Strikt 18 års gräns ja tack ...

Inaktiv

Bara de gör det på pc också så blir jag glad

Medlem

NEJ! In med fler P12 att skjuta på och bli skjuten av. Spel ska inte ha några åldersgränser.
F_n asså, det tog ju en evighet att bli av med censuren på film. Bort med alla förbud, när det gäller media.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

skälv så önskar jag se en värld där ålder markering på ett spel stämde ,, så man kunde slippa random p12 sitta trolla varje match och tro dom är vuxen.

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Bort med alla förbud, när det gäller media.

Nej tack, inte alls.

Medlem

Lagom gräns skulle vara runt 30...

För gammal för att orka fuska och har en känsla för samarbete samt heder..

Medlem
Skrivet av Manley:

Lagom gräns skulle vara runt 30...
För gammal för att orka fuska och har en känsla för samarbete samt heder..

Oh ja. Gärna.

Megadelux

Så jävla bra.

Medlem

Istället för att anta att de yngre fuskar (vilket många kanske gör.) Så tycker jag dom kan satsa mer på anti-cheat i spelet i så fall. Är det för att spelet är våldsamt tycker jag dom kan ha det som förut. Att föräldrarna får bestämma om deras barn får spela spelet inte EA. När jag var 14-15 spelade jag mycket spel. Men bara för att jag var 14-15 så betydde det inte att jag fuskade på spel eller var omogen.

Medlem

BF2 Klan spelat i många år o vår klan hade ålders gräns 25 år o om någon kände spelaren var 22 ok.
Det fungerade bra. Är 55 år i dag o är väl inte lika flink i spelet men gillar verkligen inte alla p12 online attityder de har gör att det som var kul en stund online är bara irriterande i dag. Är admin på en BF3 server o 85% av speltiden går till att chilla spelare som har taskig spel attityd på servern.
Så minst 18 för FPS spel online vore önskvärt. tyvärr så funkar inte det om man vill ha spelare typ 30+ för p12 kommer in på servern ändå.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av DeathRow:

Alla som jublar >16, alla som whinar <16... Valve borde införa detta i CS!

Jaså jag tycker det är bra att dom gör det men även tråkigt för oss under 16 som ändå sköter oss.
Jag skulle aldrig köra oschysst, aldrig fuska i ett online spel då jag hatar fusk och fuskare.
Lagspel är bra men ibland för att rädda något så måste man dra ego det är sant men då hjälper du oftast dom andra med.

Inaktiv
Skrivet av virgol:

Känns som att det är många PC-spelande P12:or som skriver "helt rätt" åt ett väldigt konstigt agerande som detta...

Ja, baserat på vad dom skrivs i den här tråden så kan man tro att P12orna mestadels finns på PC-sidan.

Kanske borde implementera något anti-P12-filter i spelen istället.

Medlem
Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av dotque:

Skiter i vilken skill eller teamplay de har så länge attityden är bra, vilket den inte är hos majoriteten! Och när vi ändå är på gång och hänger ut folk så kan vi lika gärna porta de där jävla ryssarna som antingen fuskar eller blockar plan och annan skit!

Hur fan tänker du om du föredrar attityd över skill/teamplay? Du spelar alltså hällre med ultravärdelösa noobs som aldrig spelat ett fps förut och dom säger tack i chatten varje gång du räddar deras liv..

Jag spelar för att vinna, det är kul för mig, jag skiter FULLSTÄNDIGT i om någon whinar i chatten eller något sånt skit sålänge dom spelar som man ska.

Spelet går ut på att DÖDA varandra.. inte att skriva tack och ha trevlig attityd.

Tips.. gå och spela WoW istället för där kan du chatta med din trevliga attityd hela dagarna.

Och om man inte spelar som man ska enligt dig för man spelar för det är kul och kanske inte är jätte duktig på en public server? Ska folk då vara otrevliga och klaga? Vad kostar det att vara trevlig?

Skriv svar