Medlem
FEAR 3

Hejsan tänkte höra med er är FEAR 3 värt att skaffa? Har spelat ettan samt tvåan men aldrig tyckt att det var varit riktigt skräck spel överhuvudtaget. Körde ca 50% av FEAR 1 sen tröttnade jag på det pga just att det inte var läskigt o ganska tråkigt. Har läst och hört av hur många som har sagt att FEAR är sjukt läskigt blablabla. Så tänkte testar ettan men förstog just inte vad som var läskigt med det enda dryga som var med FEAR var den där förbannande tjejen.

Testade FEAR 2 + Epack körde ca 3-4 timmar tröttnade på skiten också för jag trodde det skulle vara någolunda läskigt men nä inte lika läskigt alls samt så satt jag o gäspade genom bägge spelen. Enda spelen som har gripit min rädsla är Dead Space 1 och 2 samt Condnamed Criminal Origins.

Det är dem enda spelen jag har nästan gjort på mig Condnamed kan jag spela när som helst fast jag vet vad som kommer hända runt hörnet eller liknande trots allt sitter jag skit rädd när jag spelar det. Dead space hade just ingen sån känsla man skiter på sig nästan men ja Dead space var läskigt och hade sina stunder.

Frågan är ska jag skaffa FEAR 3 är det ens läskigt som folk påstår? Vill inte det ska sluta som FEAR 1 och 2.

Vet allvarligt inte hur du är funtad om du inte blir rädd när det släcks i en korridor och tjejen kommer typ strobe liknande närmare och närmare. Jag fick iaf kalla kårar på ryggen haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Klarat igenom FEAR 3, hoppade till en gång i spelet. Den där lilla tösen kommer framför skärmen när man minst anar det.. Imo värt att spela, tyckte det var inte var så läbbigt men kul gameplay & decent story. 7/10 humlor får spelet


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Klarat igenom FEAR 3, hoppade till en gång i spelet. Den där lilla tösen kommer framför skärmen när man minst anar det.. Imo värt att spela, tyckte det var inte var så läbbigt men kul gameplay & decent story. 7/10 humlor får spelet

Hm under ettan och tvåan så vart jag inte rädd när den där tjejen dyker upp men tycker hon är bara allmänt dryg som kommer upp helt random. Ska tänka lite till på om jag ska skaffa eller ej.

Gurkan, "F.E.A.R.3" är riktigt bra. Det är ett snabbt, respektive, "mysigt" skräckspel som påminner om en bra thriller. Grafiken är riktigt bra och fienden riktigt jäklig på sina ställen. Jag rekommenderar att du spelar på svåraste läget om du vill få en utmaning. Det finns en del tuffa fighter, bl.a. en bossfight som påminde mig om det första "Dead Space"-spelet. Överlag tycker jag att det 3:e spelet var det bästa. Köp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vet allvarligt inte hur du är funtad om du inte blir rädd när det släcks i en korridor och tjejen kommer typ strobe liknande närmare och närmare. Jag fick iaf kalla kårar på ryggen haha

"If the left one isn´t right, right is the only one left, right?"

Yes, that is correct...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Innan julrushen kom så lirade jag igenom FEAR1 + alla exp packen , FEAR2 och kom till nånstans ett par timmar in i FEAR3.

Inget av dem är specellt läskigt mer än de få gånger man rycker till då man fått lite spänning.
Fear 3 är mindre läskigt än 1an iallafall så långt jag spelat nu , till sin fördel kan ju räknas att det är en rätt kompetent shooter och bullet time är ju alltid kul.

Tacka vet jag Alone in the dark eller det läskigaste spelet någonsin : Fatal Frame på playstation , men med dagens krav på skräck så tror jag nog det enda som ens går o få fram är Amnesia the dark descent. (Har ej spelat så jag vet ej läskighetsgraden)

Dead space spelen tycker jag är ett skämt , de vinner bara poäng på att saker hoppar fram ur väggarna då man minst anar det , stämningen är inte speciellt läskig , precis som i Fear2 och 3.

Personligen föredrar jag Thief spelen för spänning , särskilt när man är i ett mentalsjukhus är grymt och stämningsfullt.

Medlem

Jag är väldigt lättskrämd och gillar skräck vilket är en bra kombination.
Det första spelet tycker jag är skitläskigt.

Jag köpte F.E.A.R. 3 på steams mellandagsrea och betalade då ungefär 200 kronor.
Tvåan är inte alls lika bra som det första + expansioner (enligt mig), men av någon anledning kände jag ändå ett svagt sug efter att få testa trean.
Jag blev väldigt besviken.
Om du inte gillar de första spelen så tror jag inte att du blir alltför förtjust i F.E.A.R. 3.
Stämningen känns försämrad pga att det poppar upp achievement-liknande saker hela tiden.
"SMG kills 5/25"
"SMG kills 10/25"
och liknande.

Om du gillar det första Condemned och har PS3 eller 360 kan du ju alltid spela 2:an (Synd att det inte kom till PC).

System Shock 2 är min favoritskräck, men om du inte blir skrämd av/inte gillar äldre grafik är det nog inte så intressant.

Medlem

SKulle vilja testa tvåan men jag har ju inte Krysslåda eller PS3 men hörde från en kompis att tvåan var inte lika läskig som ettan var.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vet allvarligt inte hur du är funtad om du inte blir rädd när det släcks i en korridor och tjejen kommer typ strobe liknande närmare och närmare. Jag fick iaf kalla kårar på ryggen haha

"If the left one isn´t right, right is the only one left, right?"

Yes, that is correct...

Om den som är kvar inte är höger. Rätt är den enda som är vänster, Höger? :crazy: ...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vet allvarligt inte hur du är funtad om du inte blir rädd när det släcks i en korridor och tjejen kommer typ strobe liknande närmare och närmare. Jag fick iaf kalla kårar på ryggen haha

"If the left one isn´t right, right is the only one left, right?"

Yes, that is correct...

Om den som är kvar inte är höger. Rätt är den enda som är vänster, Höger? :crazy: ...

Håller med dig, på lördag, innan första söndagen i månaden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag blev aldrig riktigt rädd av F.E.A.R.-spelen. Men gillade verkligen den mysrysiga stämningen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar