Sex miljoner banor skapade i Littlebigplanet

Robot
Sex miljoner banor skapade i Littlebigplanet

Spelare i Media Molecules community-baserade plattformsspel har sammanlagt skapat sex miljoner banor under de senaste tre åren. Inte dåligt.

#littlebigplanet, #media-molecule, #littlebigplanet-2


Inaktiv
Sex miljoner banor skapade i Littlebigplanet

Enda problemet med LBP är att ingen spelar "nya" spelares banor.

Folk går alltid efter "Most Played/Highest rated", detta gör så det blir ett hav av ospelade banor.

Jädrigt kul spel annars tycker.

Medlem

Man kanske borde starta igång det igen då, var väldigt länge sedan jag spelade det. Grymt spel och jag fullkomligt älskar Stephen Fry som berättarröst. Det tråkiga är att jag bytt PS3 sedan jag sist spelade utan att föra över mina sparfiler så måste börja om från början.

Får försöka se det positiva i att jag måste samla in allt igen antar jag. Sackboy, here I come.

Medlem

Bra spel! Så nära moddning man är tillåten att komma i konsolvärlden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Enda problemet med LBP är att ingen spelar "nya" spelares banor.

Folk går alltid efter "Most Played/Highest rated", detta gör så det blir ett hav av ospelade banor.

Jädrigt kul spel annars tycker.

Det du säger stämmer säkert till viss del men med hjälp av http://lbp.me/ så kan du ju promota dina egna kreationer online själv, men visst är det lätt att bli borttappad i mängden.. 6 miljoner är ju trots allt ganska imponerande!

Medlem

Ett av mina favorit spel till konsol. Jag älskar spel som håller i längden!

Medlem

Världens mysigaste spel.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Vippe:
Skrivet av Kharif:

Enda problemet med LBP är att ingen spelar "nya" spelares banor.

Folk går alltid efter "Most Played/Highest rated", detta gör så det blir ett hav av ospelade banor.

Jädrigt kul spel annars tycker.

Det du säger stämmer säkert till viss del men med hjälp av http://lbp.me/ så kan du ju promota dina egna kreationer online själv, men visst är det lätt att bli borttappad i mängden.. 6 miljoner är ju trots allt ganska imponerande!

Det är klart att man försvinner i mängded så att säga. Nåväl, det är ju ett slags positivt problem i detta fall eller hur?

Själv går jag ofta in på "senast publicerade". Då kan man få se en hel del stolpskott till banor, men det är lite av charmen och ger omväxling till de färdiga polerade mest populära banorna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Vippe:
Skrivet av Kharif:

Enda problemet med LBP är att ingen spelar "nya" spelares banor.

Folk går alltid efter "Most Played/Highest rated", detta gör så det blir ett hav av ospelade banor.

Jädrigt kul spel annars tycker.

Det du säger stämmer säkert till viss del men med hjälp av http://lbp.me/ så kan du ju promota dina egna kreationer online själv, men visst är det lätt att bli borttappad i mängden.. 6 miljoner är ju trots allt ganska imponerande!

Det är klart att man försvinner i mängded så att säga. Nåväl, det är ju ett slags positivt problem i detta fall eller hur?

Själv går jag ofta in på "senast publicerade". Då kan man få se en hel del stolpskott till banor, men det är lite av charmen och ger omväxling till de färdiga polerade mest populära banorna.

Visst, vissa banor är helt underbara (finns flera 2 player co-op banor som är gudomligt bra gjorda) även om MM's egna banor är läskigt bra gjorda.

Har själv varit sugen som fan på LBP2's level creator som skulle få K+M stöd men det kom aldrig.

1
Skriv svar