Ubisoft lägger ner Vancouver-studion

Robot
Ubisoft lägger ner Vancouver-studion

Den Vancouver-baserade Ubisoft-studion köptes upp för tre år sedan – men läggs alltså nu ned.

#action-pants, #ubisoft, #pure-football


Ubisoft lägger ner Vancouver-studion

Svåra beslutet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

verkar va effekten av DRM tramset som härjar just nu då Ubisoft hållit på med på senaste tiden härjar just nu.

Medlem

Som vanligt alltså. Studios blir uppköpta av större aktör.
Inte långt senare läggs de ner....ha lite framförhållning gott folk!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ubisoft älskar att skjuta sig själva i foten. Synd att deras studior tar stryk av det hela.

Jag tror inte världen kommer sakna ett fotbollspel eller var det nu var som "Action Pants" var duktiga på, men trist för folk att vara utan jobb.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Vilka spel har dem gjort innan?

"Academy of Champions" till Wii, "The Smurfs Dance Party" och något fotbollspel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Academy of Champions" till Wii, "The Smurfs Dance Party" och något fotbollspel.

Fniss!

Medlem

Inget jag kommer att sakna i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Friberg:
Skrivet av walter_iego:

"Academy of Champions" till Wii, "The Smurfs Dance Party" och något fotbollspel.

Fniss!

Kismet!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dad, I´m considering a career in organised crime. Goverment or private sector?


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Härligt, det går ju åt rätt håll för ubisoft.

Medlem

Hoppas det bara är början för Ubi.

Skrivet av swordfish:

Dad, I´m considering a career in organised crime. Goverment or private sector?

Kan du sluta posta identiska inlägg i olika trådar?!?!

Inaktiv
Skrivet av swordfish:

Dad, I´m considering a career in organised crime. Goverment or private sector?

Déjà vu

Medlem

Det här var som ljuv musik i mina öron

Medlem

Tråkigt för utvecklaren men har ingen som helst sympati för Ubisoft, för mig kan de lika gärna gå i konkurs, kommer inte ge en enda krona mer till detta företag.

Medlem

Jag vet inget om denna studio, men en förlust är en förlust.. Även fast vissa andra här inte tycker det !

Medlem

Läste en sammanställning någonstans om effekten av finanskrisen och då var Ubisoft den enda stora utgivare som inte hade stängt en studio eller sagt upp personal. Kom väl nu med Brasilien och denna antar jag (jag skyller på blackouten för utelämnandet av källor ).

Medlem
Skrivet av Digu21:

Jag vet inget om denna studio, men en förlust är en förlust.. Även fast vissa andra här inte tycker det !

Det handlar inte om just Vancouver-studion specifikt utan att Ubisoft som företag är genomruttet med påträngande DRM, uttalanden om en döende pc-marknad, utpressning om att köpa en remake så får ni Beyond good and evil 2 etc etc.

Medlem

Girighet och kundförakt kanske börjar bita Ubicrap i häcken till slut. Man kan ju hoppas...

Medlem
Skrivet av Grognak:

Girighet och kundförakt kanske börjar bita Ubicrap i häcken till slut. Man kan ju hoppas...

Ja man kan ju alltid hoppas, dock tror jag inte de kommer förstå att problemet ligger hos dom själva, de verkade inte lärt sig ett skvatt efter Starforce.

1
Skriv svar