Max Payne 3 släpps i maj till konsol, i juni till pc

Medlem
Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

Haha, du och jag har samma tankegångar! jag behöver inte ens kommentera

Medlem

måste suga balle att vara låst till ett system som många här

så många bra spel man missar...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jaha då kan vi ju glömma att se GTA V i år

Medlem
Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

Vet inte varför, men jag blir glad när jag ser kommentarer som denna.

Medlem

Verkar inte så jättekul endå så

Medlem

väääääldigt tveksam till detta, tänkte köpa på pc men nu avstår jag nog helt iom den suspekta förseningen. videorna har inte riktigt övertygat heller, får det över 9/10 i snitt på pc så kanske jag blir intresserad igen.

Inaktiv

Jag är inte speciellt sugen på den maxade återkomsten. Det som var coolt med Max Payne 1 och 2 var
A: historien
B: den urbana, dystra miljön
C: bullet time
Det är inte längre samma utvecklare så gissningsvis är det inte samma manusförfattare heller. Miljön har bytts från ett dystert och snöigt/regnigt New York till ett soligt Sao Paulo. Bullet Time finns i så många spel att det inte längre är något speciellt eller ens coolt.

Sammantaget så är jag minst sagt skeptisk till MP3

Skrivet av Friberg:

Rockstar har blivit förvånansvärt inkompetenta när det kommer till PC.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=126355...

Kanske är det de som läcker ut spel själva till diverse piratsajter. De borde veta hut! I vilket fall som helst är det anmärkningsvärt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Den som väntar på något, väntar. Max kommer ut från jungeln när han är färdig med bovarna, först då kan vi åtnjuta äventyret i all sin glans.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av anon_98854:

Jag är inte speciellt sugen på den maxade återkomsten. Det som var coolt med Max Payne 1 och 2 var
A: historien
B: den urbana, dystra miljön
C: bullet time
Det är inte längre samma utvecklare så gissningsvis är det inte samma manusförfattare heller. Miljön har bytts från ett dystert och snöigt/regnigt New York till ett soligt Sao Paulo. Bullet Time finns i så många spel att det inte längre är något speciellt eller ens coolt.

Sammantaget så är jag minst sagt skeptisk till MP3

Jag tycker det ska bli skönt med miljöombyte. Han har gjort vad han har kunnat i New York, dags att dra vidare typ, skaffa en brutta i ett paradis och röja.*

*(Gammalt skånskt ordspråk.)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Friberg:

Rockstar har blivit förvånansvärt inkompetenta när det kommer till PC.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=126355...

Kanske är det de som läcker ut spel själva till diverse piratsajter. De borde veta hut! I vilket fall som helst är det anmärkningsvärt.

Har varit mycket liknande på senaste tid. Crysis 2 som "läckte" vilket troligtvis var en missnöjd anställd som inte gillade vägen Crytek är på väg ner mot. Crytek grät och gnällde över hela internet om att det var förjävligt osv, att den riktiga versionen var mycket bättre. Vilket visade sig vara lögn, "oj"!

Ubisoft har också använt piratade .exe-filer för att ta bort DRM. http://torrentfreak.com/ubisofts-no-cd-answer-to-drm-080718/
Samt denna lilla nyhet som de gärna undviker att kommentera. http://www.gamespy.com/articles/115/1155960p1.html

Ironiskt med tanke på Ubisoft och deras korståg mot piratkopiering

Medlem

Förvånar mig inte att konsol får det först.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Nercis:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

Korrekt, Skyrim till Xbox360 var ute på piratmarknaden en vecka före releasen.

Det är fler PC spel som läggs ut på piratmarknaden. Det är lättare att identifiera ett pirat-spel till konsol än till PC, om man är online och spelar. Och det är lättare att få tag på PC pirat-spel.
Det piratkopieras spel till alla plattformar men till PC är den främsta plattformen. Ska det verkligen vara så svårt att fatta varför utvecklare föredrar konsol-marknaden i dagsläget? Varför inte bara acceptera läget och vara tacksam för att spelet överhuvudtaget kommer till PC?

Tacksam för spelen som är bra och inte nerdummade för konsoll, dock tycker jag inte folk ska acceptera att bli behandlade som kriminella för att en grupp inom den gruppen föredrar att stjäla spelen istället.

Dessutom, ju mer vi "accepterar" utan att protestera på något vis, så får vi mer skit som dom kan komma på om hur vi ska straffas för att någon annan laddar ner spelet gratis medans vi som betalar får gå igenom skitdåliga drm och annat som förstör eller försvårar en positiv upplevelse.

Att spel blir nerdummade pga konsoler är bara skitsnack. "Nerdummandet" handlar om att utvecklare vill breda sin marknad, inte PC marknaden eller konsol marknaden, spelar ingen roll på vilken vilken plattform folk spelar på. Utan de gäller folk/spelare över lag. Hardcore spelare som casual spelare, och dom där emellan. Jag ser mej själv som en allround spelare för att jag gillar alla plattformar. Och jag anser att de är mer "hardcore" än att favorisera en plattform. Och säg inte att det bara är PC som är hardcore. För då får du gå tillbaka till arcade tiden och tänka om.

Att PC spelarna "straffas" är ju deras eget fel. Alla här laddar inte hem pirat-spel men många gör det nog. Och tyvärr så hamnar dom som inte laddar ner i kläm pga det. Protestera mot nedladdarna av pirat-spel istället för att gnälla över vilken plattform som är "bäst".
Jag betalar för mina spel men jag blir till vis del straffad för de, bara för att folk laddar ner. Många känner som jag men jag förstår varför det blir så. visa stirrar blint på varför ens favoriserade plattform inte får de man vill ha istället, och det blir bara fel.

Medlem

Hoppas dom försenar pc versionen i syfte om att göra en bra port! Väntar på pc recensioner innan jag avgör om jag köper spelet eller....inte

Efter den dåliga portningen av LA Noire så litar jag inte för fem öre på Rockstar...låsa ett spel till 30 fps, pfft neger snälla!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

Max Payne har alltid funnits till konsol och har funkat hur bra som helst på PC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bara jag som tycker att det gått lite väl fort...? Förväntade mig iaf Jul eller något.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

Max Payne har alltid funnits till konsol och har funkat hur bra som helst på PC.

Ja, men denna gången är det Rockstar som gör det, inte Remedy. Därför folk blir oroliga.

Medlem

haha hannu<3 den eviga konsolltrollarN
i övrigt så sög det ju...

Medlem

Behandlar man ett fan så, då får man inte betalt... Att utgivare inte lärt sig vid det här laget borde vara kriminellt

Medlem

Personligen så tror jag mer på att det handlar om bugg städning/optimering som orsakat att det är försenat. Det tar väl helt enkelt lite längre tid att få ordning på PC-versionerna numera.

Batman: Arham City blev ju försenat till PC också och när det väl kom så var det fortfarande vissa problem med det (DX11 om jag inte minns fel)

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

Max Payne har alltid funnits till konsol och har funkat hur bra som helst på PC.

Du kanske har hört talas om ett litet spel som heter GTAIV? Den portningen söööööööög.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

Max Payne har alltid funnits till konsol och har funkat hur bra som helst på PC.

Du kanske har hört talas om ett litet spel som heter GTAIV? Den portningen söööööööög.

Hade inga problem med GTAIV till PC, fast jag vet att många hade det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

Max Payne har alltid funnits till konsol och har funkat hur bra som helst på PC.

Du kanske har hört talas om ett litet spel som heter GTAIV? Den portningen söööööööög.

Hade inga problem med GTAIV till PC, fast jag vet att många hade det.

Så då kanske du kan förstå att folk är oroliga att det kanske inte kommer "funka hur bra som helst".

Medlem

Är fortfarande ytterst tveksam till kvalitén på det här spelet, känns på förhand för mycket CoD, run and gun utan tanke, men man kan ju alltid bli positivt överraskad

Medlem
Skrivet av zyrax123:

Behandlar man ett fan så, då får man inte betalt... Att utgivare inte lärt sig vid det här laget borde vara kriminellt

Nog har de lärt sig, att spelen säljer bättre på konsol och att de tjänar på att försena dem till Pc då de flesta köper dem till konsol i så fall, och inte laddar hem. Att PC spelare (generellt sett) inte lärt sig att man ska betala för sina spel, det är kriminellt på riktigt.

Medlem

Dad, I´m considering a career in organised crime. Goverment or private sector?


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

Det kommer ju med största sannolikhet vara en laddning skit i vilket fall som helst.

Fyfan, kunde ni inte bara låtit Max vara?

Jag gillar inte heller att de förändrat Max. Varför har de ens förändrat hans utseende? Riktigt korkat gjort av Rockbajs. Blir inget köp alls.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av zyrax123:

Behandlar man ett fan så, då får man inte betalt... Att utgivare inte lärt sig vid det här laget borde vara kriminellt

Nog har de lärt sig, att spelen säljer bättre på konsol och att de tjänar på att försena dem till Pc då de flesta köper dem till konsol i så fall, och inte laddar hem. Att PC spelare (generellt sett) inte lärt sig att man ska betala för sina spel, det är kriminellt på riktigt.

Ubisoft har bl.a. blivit kriminella med sina inkräktande DRM. Och många, många andra företag likaså. Sedan när är det lagligt att sälja en produkt som är helt undermålig? Ta Skyrim till PS3an t.ex. Jag bryr mig inte ett jota i fall Bethesda eller vilken annan spelutvecklare/ som helst får bita i gräset så som de behandlar oss spelare.

Medlem

rockstar nows their shit, det kommer vara värt det. hellre ett bra spel lite försenat än ett dåligt spel i tid

Medlem
123
Skriv svar