Mitt battlefield 3 montage :)

Medlem
Mitt battlefield 3 montage :)

Tjennare, har gjort ett bf3 montage där jag fraggar lite

Nå vad tycker ni om filmen, redigeringen, musiken och fraggsen?

Medlem

Med respekt för din musik smak, måste jag ändå säga att det där var helt fel låt för dit montage.
I "min värld" så ska musiken smälta samman med klippen.
Ex: om låten går snabbt på ett ställe så ska det vara snabb spolat, om det sedan ist blir en kraftig dunk, sedan någon sekund av lugn, och sedan en stark dunk igen, så ska filmen bli i slowmotion, samtidigt som du i varje dunk drar iväg ett skott.

(Vet mkt väll att det är svårt att få till det så, men det finns många finna exempel på folk som lyckats bra med det.)


signatur

Rwa?

Medlem

Denna visar ganska bra vad jag menar. (Mellan 00:30-00:40)


signatur

Rwa?

Medlem

Fraggsen var najs, var väldigt få klipp som var subpar, fick mig sugen att spela så det är en bra samling fraggs du har där Tyvärr är jag så jävla dålig på spelet så jag skulle bara bli förbannad över att det inte går lika bra

När det gäller sådana här fragvideos så tycker jag att musiken och klippningen i princip måste vara toksynkade. Musikvalet är inget jag skulle lyssna på annars, men det har sin appeal för sådana här videos. Jag tror du kan vinna mer på att klippa efter och i synk med musiken. Det syns att du gör det här och var men jag tycker inte att det blir så bra som det hade kunnat. När tempot på låten är så växlande mellan snabbare och slöare partier så kan man leka väldigt mycket med att speeden på klippen. Exempel: Vid 0:55 så dör musiken och det blir ett nytt klipp, när du byter miljö går klippet i realtid hela vägen och musiken är synkad efter när du börjar skjuta. Där kan du utnyttja musikens whiplashstart till effekt med klippningen, exempelvis fada in bilden låååångsammt medans klippet går toooooksegt tills musiken snärtar igång det. Dvs man ser att du är på väg att skjuta ett helt gäng med folk, och segheten bygger spänningen tills den drar igång och kaoset startar. Då är det "inte bara ännu ett klipp" utan du har byggt upp spänningen. Vid 1:23 används det bra, men det finns vissa saknade tillfällen här och där Tror du vinner mycket på att göra så relativt konsekvens.

Den där snabbspolningeffekten bra för att minimera dötid och ser okej ut, men den används ibland i för långa sekvenser som snabbt blir jobbigt att titta på. Kanske testa att speeda upp den ännu mer på sina ställen så längre passager blir kortare. Kanske testa att synka den mer efter något i musiken, då blir övergångarna mellan snabbt och vanligt inte lika skarpa som vissa blir just nu. Tycker man kan använda den bara för småsaker såsom omladdningar i vissa partier också bara för att det ska vara nonstop all the frikking time.

Hoppas det ger lite och att det är förståeligt, det är svårt att ge skriven kritik på videos


signatur

Videomupp

Medlem

Tack för responsen! Har tagit åt mig era tips och ska säkerligen fixa mina misstag till nästa montage som jag skaffar klipp till just nu.

Ja musiken är ju ett problem, det är svårt att hitta en låt som alla tycker om. Personligen tycker jag den låten är bra men jag har en väldigt blandad musiksmak. Allt mellan rap,jazz,dubstep, rock, metal, klassik rock och reggae finns på min spellista. Finns säkert mer som jag har missat med..

Medlem

Grymt! Älskart

Medlem

Jag klarade inte av att titta på den pga musiken. Den musiken var så långt från det jag lyssnar på och inte var den neutral heller. sorry


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Snygg video men nästa gång skippa dubstep låtar så otroligt irreterad musik! Men annars keep it up

Medlem

Alla är så trevliga så jag får väl ta ansvaret för den kosmiska balansen och säga: Noob!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Alla är så trevliga så jag får väl ta ansvaret för den kosmiska balansen och säga: Noob!

I've been expecting you..

Tack för feedback, ska ha det i bakhuvudet med mitt musikval!
Vad tycker ni är ett bättre val av musik till montage?

Tycker det var riktigt bra gjort, musiken passar bra med montaget. Är trött på alla montage där hastighet går fram och tillbaka i takt med musiken (hela tiden)... det var kul ett tag. ;p
Riktigt bra flyt får du när du filmar också, hur uppnår du det?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

En tanke bara.. spelar du in mycket när du spelar eller lyckas du bra när du spelar in.
Skulle jag själv få för mig att spela in så skulle sannolikt allt gå åt h-vete med typ 3-15 i k/d xD


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tack, jag kör med inställningar på high och i 40fps med fraps som reccar.
Mina speccs:
AMD phenom ii x4 3.3ghz
4 gb ddr3 ram
Geforce GTX 460

Jag reccar oftast hela matcher och sen bestämmer mig om det är något att ha i en match

Medlem

För er som är intresserade har jag gjort en till film. Detta är också ett montage.

Enjoy

Medlem

Många skott i ryggen blir det.
... hehe den där platsen du hade i busken gav utdelning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Gitarrer räddar alltid dagen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Gitarrer räddar alltid dagen.

Åtminstone i Left 4 Dead 2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

...och överallt annars. En av mänsklighetens största bedrifter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

... näst efter receptet på pite-palt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bara jag som har svårt att kolla på normal modes klipp med BF3. Inte direkt nån skill i att köra normal över huvudtaget imo

Medlem
Skrivet av Midnattsorg:

Bara jag som har svårt att kolla på normal modes klipp med BF3. Inte direkt nån skill i att köra normal över huvudtaget imo

Men... de postade klippen handlar väl ändå inte om "skill". Det är väl mer visuell och musikalisk underhållning. Hm... har jag fel så ber jag om ursäkt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Midnattsorg:

Bara jag som har svårt att kolla på normal modes klipp med BF3. Inte direkt nån skill i att köra normal över huvudtaget imo

Jag tycker hardcore är lättare kör faktiskt det lika mycket som normal, normal är dock roligare i teamwork med vänner/familj.

Skrivet av Tybalt:

Många skott i ryggen blir det.
... hehe den där platsen du hade i busken gav utdelning.

Verkligen

Medlem
Skrivet av Midnattsorg:

Bara jag som har svårt att kolla på normal modes klipp med BF3. Inte direkt nån skill i att köra normal över huvudtaget imo

Sålänge man har unlocks osv så är det inte hardcore oavsett imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar