The Old Republic – lever det upp till hajpen?

Medlem

Jag har en 31 Juggernaut.

Lätt en värdig uppföljare till KOTOR2, vilket var ungefär vad jag förväntade mig.

Dom har lyckats med flytet i spelet viket många andra mmo:s har misslyckats med, när du trycker på en spell buffras den vilket gör att det blir ett flyt i spelet. (Testa Vanguard för att se hur det blir annars).

Väldigt bra röstskådespeleri vilket gör questandet roligare. Inga quester där man skall grinda ett föremål med 2% droprate som wow var mästare på. Instanserna är kul hittills, tydligen skall hard mode vara hårt på riktigt enligt guild vännerna.

Saknar lite UI customisation men det kommer att komma i en framtida patch. Gillar att det är stat leveling i PVP:n men som påpekat synd att det inte finns en level 50 bracket. Vilket skall komma i patch 1.1.

Jag förstår at Bioware varit lite försiktiga och inte hittat på för mycket nya saker. Och jag tror det är helt rätt, alla andra MMO's sen WoW kom har ju floppat mer eller mindre. Jag personligen hade hellre sett lite mer sandlåda men jag har kul och har ingen brådska att komma till 50.

Medlem

Nej det lever inte upp till hypen. Att man har en egen class quest som är lite mer kött på benen än att "ut och slå ihjäl 35 jawas" byts ut till gå igenom den här grottan och spöa en "elit" miniboss får att komma vidare till nästa "act" får väl anses som innovativt.. Och välja sin egen historia ..Mass effect style givetvis...

BW har lyckats helt klart få ett actionfyllt spel, även om det haltar betänkligt med global cooldowns och små buggar här och var...

Universallösningen på allt är givetvis att ut och grinda mobs och klicka på saker..MEN det är bra gjort..

Inaktiv

alla klasser har väldigt välgjord och engagerande story till lvl 10 ungefär .. sen börjar det tunnas ut på ngt sätt ..och jag gillar inte republic questen lika mkt för alla karaktärer i dialogerna är så snälla och klämkäcka.. men är väl meningen att det ska va så .. och önskar att jag kunde utrota alla ughnaughts i hela universum .. för jag hatar verkligen dom
Pvp har alltid känts ointressant , så det här spelet dör väl för mig när jag levlat några till 50

Inaktiv

Finns inte många spel som lever upp till hajpen, och med tanke på att EA spenderade lika mycket pengar och tid som om det var ett call of duty spel, så är det inget undantag, även om det är ett Bioware spel. Men ett grymt spel utan tvekan.

Skriv svar