Byte av graffe

Tjo!

Kan man ha ett 8600GTX tillsammans med en AMD Sempron 3200+ 1.8Ghz?

Vem tillverkar grafikkortet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vem tillverkar grafikkortet?

Nvidia...?

Och för övrigt finns 8600 väl bara som GT och GTS, 8800 var väl ända kortet i 8-serien med GTX som benämning.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skrivet av Hukkie:
Skrivet av walter_iego:

Vem tillverkar grafikkortet?

Nvidia...?

Och för övrigt finns 8600 väl bara som GT och GTS, 8800 var väl ända kortet i 8-serien med GTX som benämning.

Chipet antagligen, men inte resten av grafikkortet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vem tillverkar grafikkortet?

lol what? Bara Nvidia kort som heter så


signatur

hejsanhejsanhejsan

Sååå......... går det?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av walter_iego:

Vem tillverkar grafikkortet?

lol what? Bara Nvidia kort som heter så

Gainward? XFX? Asus?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av walter_iego:

Vem tillverkar grafikkortet?

Nvidia...?

Och för övrigt finns 8600 väl bara som GT och GTS, 8800 var väl ända kortet i 8-serien med GTX som benämning.

Chipet antagligen, men inte resten av grafikkortet

Ser inte vitsen med frågan isåfall då det inte påverkar hurvida grafikkortet skulle fungera med den processorn över huvud taget


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Varför skulle det inte gå? För övrigt finns inte något 8600GTX (om du inte tänker på 8800GTX).
Det enda som behövs är en PCI-Express x16 port (eller AGP x8, är osäker på om någon version av 8600 kom i AGP-version dock), så det beror alltså på moderkortet och inte på processorn.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Skrivet av TheShadyShader:

Varför skulle det inte gå? För övrigt finns inte något 8600GTX (om du inte tänker på 8800GTX).
Det enda som behövs är en PCI-Express x16 port (eller AGP x8, är osäker på om någon version av 8600 kom i AGP-version dock), så det beror alltså på moderkortet och inte på processorn.

Men vissa säger ju "Men pallar CPU'n grafikkortet då?"... och jag har för mig att det står ASUS GeForce 8600GTX när man kollar på datorn.. men jaja jag vet ej

EDIT: Varför blev det 2 trådar för när jag tröck en gång på "Skicka" förut?

Nja det är ju inte en värstingprocessor direkt men det är inte grafikkortet heller, funkar kommer det att göra men givetvis hade det varit bättre med en bättre processor. Jag hade en P4 på 3.0GHz när jag införskaffade mitt 7800GTX, när jag bytte till 8800GT bytte jag till en C2D E4400 på 2.0GHz. 8600GT är liiite bättre än 7800GTX om jag inte minns helt fel. Har inte så bra koll på AMD, speciellt inte Sempron men jag antar att den är lite efter Intels P4, iaf en på 3.0GHz.

Vad ska du använda datorn till? Spela, server, surfa?

Anledningen till att folk frågar om processorn räcker till är för att om processorn inte riktigt orkar med så stryper processorn grafikkortet, så att det inte kan prestera optimalt.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av walter_iego:

Vem tillverkar grafikkortet?

lol what? Bara Nvidia kort som heter så

Gainward? XFX? Asus?

Jaha vad dumm jag är


signatur

hejsanhejsanhejsan

Ok, jag tog å proppa in kortet i burken nu och hittills har det gått på bra Och det var visst 8600GTS... blanda bara ihop GTX-serien med detta gamla

1
Skriv svar