Medlem
Steam - tips

Posta gärna era tips här (sådant som säljs på Steam, ingen annanstans).

Age of Empires III: Complete Collection för ca 170 kr. -50% gäller till 9 januari.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Jag såg det, men det är överpris på ett spel som är flera år gammalt. 29:- hade varit bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag såg det, men det är överpris på ett spel som är flera år gammalt. 29:- hade varit bättre.

Håller helt och hållet med. Jag köpte samtliga spel vid release, kostade runt 400:- då vill jag minnas (länge sedan dock, fick eventuellt någon deal) att kräva 40€ nu för en 7 år gammal titel... tveksamt.

29:- ja då hade jag nog köpt det igen på steam enbart för att hålla samtliga titlar på en platform. Något jag kanske kommer att göra iaf, men vet någon om steam versionen av detta använder 'GFWL' ?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av walter_iego:

Jag såg det, men det är överpris på ett spel som är flera år gammalt. 29:- hade varit bättre.

Håller helt och hållet med. Jag köpte samtliga spel vid release, kostade runt 400:- då vill jag minnas (länge sedan dock, fick eventuellt någon deal) att kräva 40€ nu för en 7 år gammal titel... tveksamt.

29:- ja då hade jag nog köpt det igen på steam enbart för att hålla samtliga titlar på en platform. Något jag kanske kommer att göra iaf, men vet någon om steam versionen av detta använder 'GFWL' ?

Nej jag märkte inget sådant när jag startade det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av walter_iego:

Jag såg det, men det är överpris på ett spel som är flera år gammalt. 29:- hade varit bättre.

Håller helt och hållet med. Jag köpte samtliga spel vid release, kostade runt 400:- då vill jag minnas (länge sedan dock, fick eventuellt någon deal) att kräva 40€ nu för en 7 år gammal titel... tveksamt.

29:- ja då hade jag nog köpt det igen på steam enbart för att hålla samtliga titlar på en platform. Något jag kanske kommer att göra iaf, men vet någon om steam versionen av detta använder 'GFWL' ?

Nej jag märkte inget sådant när jag startade det.

då finns det kanske hopp trots allt !

Medlem

Flatout complete pack - 66% (120kr)
Innehåller:
Flatout
Flatout 2
Flatout ultimate carnage
Flatout 3

Enligt FZ suger 3'an, men de andra spelen i paketet kan jag varmt rekommendera.
Om man nött 2'an så är faktiskt ultimate carnage intressant då banorna har vissa förändingar från 2'an. Samt grafikinställningar för en modern dator.

Det är även rea på de individuella spelen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Flatout complete pack - 66% (120kr)
Innehåller:
Flatout
Flatout 2
Flatout ultimate carnage
Flatout 3

Enligt FZ suger 3'an, men de andra spelen i paketet kan jag varmt rekommendera.
Om man nött 2'an så är faktiskt ultimate carnage intressant då banorna har vissa förändingar från 2'an. Samt grafikinställningar för en modern dator.

Det är även rea på de individuella spelen.

bra tips, äger redan samtliga - Flatout 3, och med tanke på de dåliga betygen så blev det inget köp. Flatout 2 är f.ö rätt underhållande Lan spel, även om det var typ 7år sedan jag lirade

Medlem

Har aldrig riktigt sluta spela Flatout eller Flatout 2. Nu köpte jag ettan för 20 kr för att det är smidigt att ha det på steam. Jag orkar inte med CD-skivor längre. (har även tvåan både retail och steam sedan tidigare)

Har nu kört några banor i Flatout idag och det är lika bra nu som när det släpptes. Grafiken duger och har en skön fartkänsla.

Har inte köpt trean eftersom alla verkar hata det.

(edit: ja Flatout är kul i LAN.)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har aldrig riktigt sluta spela Flatout eller Flatout 2. Nu köpte jag ettan för 20 kr för att det är smidigt att ha det på steam. Jag orkar inte med CD-skivor längre. (har även tvåan både retail och steam sedan tidigare)

Har nu kört några banor i Flatout idag och det är lika bra nu som när det släpptes. Grafiken duger och har en skön fartkänsla.

Har inte köpt trean eftersom alla verkar hata det.

(edit: ja Flatout är kul i LAN.)

Känner igen det där; köper själv gamla spel återigen på steam för smidighetens skull, om prist ändå är så lågt.

Köper nog Flatout '3 om det dyker upp igen billigt inom snar framtid. Det använder gfwl btw?

Medlem

Ingen aning om gfwl i FO3 då jag inte äger det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag köpte Unstoppable Gorg och tycker att det är ett riktigt mysigt spel. Visst, det är ingen superrea (-10%, ~90kr), men i alla fall ett bra spel. (/tips)

http://www.entdepot.com/site/wp-content/uploads/2011/09/Unsto...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag köpte Unstoppable Gorg och tycker att det är ett riktigt mysigt spel. Visst, det är ingen superrea (-10%, ~90kr), men i alla fall ett bra spel. (/tips)

http://www.entdepot.com/site/wp-content/uploads/2011/09/Unsto...

ok ok!

Sitter atm på en enorm lista med titlar som man skall ta sig igenom, och den växer allt efter varje rea på steam.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

Jag köpte Unstoppable Gorg och tycker att det är ett riktigt mysigt spel. Visst, det är ingen superrea (-10%, ~90kr), men i alla fall ett bra spel. (/tips)

http://www.entdepot.com/site/wp-content/uploads/2011/09/Unsto...

ok ok!

Sitter atm på en enorm lista med titlar som man skall ta sig igenom, och den växer allt efter varje rea på steam.

*fniss* Vem har inte det? Första mass effect och assasins creed ligger bland annat mer eller mindre ospelade i min lista. Därför började jag nu med Deus Ex HR så det inte blir liggande så många år.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

Jag köpte Unstoppable Gorg och tycker att det är ett riktigt mysigt spel. Visst, det är ingen superrea (-10%, ~90kr), men i alla fall ett bra spel. (/tips)

http://www.entdepot.com/site/wp-content/uploads/2011/09/Unsto...

ok ok!

Sitter atm på en enorm lista med titlar som man skall ta sig igenom, och den växer allt efter varje rea på steam.

*fniss* Vem har inte det? Första mass effect och assasins creed ligger bland annat mer eller mindre ospelade i min lista. Därför började jag nu med Deus Ex HR så det inte blir liggande så många år.

aa, man får se till att ta sig igenom listan, men svårt när det är brist på tid

Medlem

Titan Quest och TQ:Immortal throne - 25kr. Rekommenderas! (dvs ungefär 12kr styck. Inte illa. )

From Dust (50 kr). Har inte spelat själv men det ser mysigt ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:

Titan Quest och TQ:Immortal throne - 25kr. Rekommenderas! (dvs ungefär 12kr styck. Inte illa. )

From Dust (50 kr). Har inte spelat själv men det ser mysigt ut.

F-n vad dyrt!

Har dem redan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Tybalt:

Titan Quest och TQ:Immortal throne - 25kr. Rekommenderas! (dvs ungefär 12kr styck. Inte illa. )

From Dust (50 kr). Har inte spelat själv men det ser mysigt ut.

F-n vad dyrt!

Har dem redan...

Haha... Snåljåp! Hade jag inte haft TQ både på skiva och på steam redan hade jag slagit till nu!

Jag följde mitt eget tips och plockade upp From Dust. Jag menar, 50 kr... det är säkert värt det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Jag har över 50 spel nu som ligger och väntar på att leka med stora farbrorn, så nu är det stop för inköp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har över 50 spel nu som ligger och väntar på att leka med stora farbrorn, så nu är det stop för inköp.

Ett positivt "problem" kan man tycka.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Space Pirates and Zombies ~35 kronor. (-60%)

Jag gillar spelet och tycker att utvecklaren skall uppmuntras.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Space Pirates and Zombies ~35 kronor. (-60%)

Jag gillar spelet och tycker att utvecklaren skall uppmuntras.

provat en gång i ca 30 minuter, kom verkligen inte in i det. Antar att det är ett spel där man måste spela mycket för att börja gilla det?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

Space Pirates and Zombies ~35 kronor. (-60%)

Jag gillar spelet och tycker att utvecklaren skall uppmuntras.

provat en gång i ca 30 minuter, kom verkligen inte in i det. Antar att det är ett spel där man måste spela mycket för att börja gilla det?

Mja... jag testade spelet tidigare och fastnade inte. Det låg orört tills nu när de uppdaterat spelet. Nu känns det som ett helt nytt spel (stora förändringar) och är starkt beroendeframkallande. Klart bra och otroligt prisvärt.

Sedan om man inte gillar denna typ av spel så går det inte att göra något åt det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:

Space Pirates and Zombies ~35 kronor. (-60%)

Jag gillar spelet och tycker att utvecklaren skall uppmuntras.

provat en gång i ca 30 minuter, kom verkligen inte in i det. Antar att det är ett spel där man måste spela mycket för att börja gilla det?

Mja... jag testade spelet tidigare och fastnade inte. Det låg orört tills nu när de uppdaterat spelet. Nu känns det som ett helt nytt spel (stora förändringar) och är starkt beroendeframkallande. Klart bra och otroligt prisvärt.

Sedan om man inte gillar denna typ av spel så går det inte att göra något åt det.

Då ska jag prova det senare !

Medlem

Warhammer 40 000 Space Marine
ca 150 kr (-66%)

Edit:
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution ca 60 kr (-66%)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nu finns Titan Attacks! på Steam, för knappt 30 kr.

Alla puppygames spel är läckra med en underbar retrodesign. Musiken är fantastisk.

Jag hoppas att de även kommer att släppa Paradroid-klonen (som finns på deras hemsida) på Steam.

Revenge of the Titans finns sedan tidigare på Steam.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Magica för 22 kronor just nu. (-75%)

Modern Warfare 3 är gratis att spela nu i helgen. Bara att ladda ned och spela om jag förstått det rätt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Magica för 22 kronor just nu. (-75%)

Modern Warfare 3 är gratis att spela nu i helgen. Bara att ladda ned och spela om jag förstått det rätt.

Yes, MP är gratis fram till söndagkväll

Medlem

Jag drog ned MW3 och testade ca 20 minuter. Fem (5) "migrating host"-avbrott senare så tappade jag kontakten med "host". Vilken jäkla dynga rent ut sagt. Hur kan man välja denna typ av uppkoppling i världens mest säljande FPS? Jag menar, är inte det WTF-värdigt? Om man nu drar ned betyg pga tekniska problem så borde väl ändå detta serversystem sänka betyget ordentligt?

Nåväl, då det är gratis i helgen så låter jag mitt tips kvarstå. Kanske någon annan som inte bryr sig om avbrott kan ha kul en stund.

Edit: Nu när jag avinstallerade såg jag att det bara var 15 minuter jag hade spelat (enligt Steam). Gratis är inte alltid gott. :-/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Payday the Heist ca 90kr. Rekommenderas, jag tycker det är ett roligt spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:

Payday the Heist ca 90kr. Rekommenderas, jag tycker det är ett roligt spel.

Är det renodlat MP-spel? Många online?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar