Resident Evil 6 avtäcks i morgon?

Robot
Resident Evil 6 avtäcks i morgon?

"No hope left" är namnet på en sajt där flera saker pekar på en viral marknadsföring av Resident Evil 6.

#capcom, #resident-evil-operation-raccoon-city


Medlem
Resident Evil 6 avtäcks i morgon?

Jag tittade på videon men förstår inte hennes utsocknes dialekt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Redaktör
Ponny

Och vips var det subbar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Snälla Capcom, ge oss lite känsla i nästa del... Inte den hjärndöda Michael Bay-actionen ni bjöd på i 5an...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Men är det inte redan ca 3 st RE utannonserade redan nu? Hur många spel från samma serie kan man ha utannonserat på en och samma gång?

Medlem

Blir nog ett TPS fast man kan hoppas att det blir mer skräck än action.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu vill vi se riktiga uppföljaren på del 3 och ingen jäkla shoot-em-up style! Ge oss stämningen och känslan tillbaka Capcom!

Medlem

Haha, vilken cheasy trailer xD Som om någon skulle kunna ta sig in så tyst och anfalla henne bakifrån bara så där.
Hoppas att spelet blir bättre och mer old school RE, annars kan serien ta och gräva ett hål åt sig själv


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag hoppas på en nytändning i serien. Något vi inte sett tidigare. Jag vill inte se något i stil med de första spelen och absolut inte i stil med RE5. Framåt marsch!

EDIT_uj så många felstavningar.

Medlem

någon som vet vad dom andra RE har sålt? ettan tvåan och trean ha dom sålt mer en fyran och femman? om inte så är det ju inte så konstigt att dom fortsätter i samma spår som fyran å femman, men annars så borde dom gå tillbaka eller komma med något nytt.

Inaktiv

jag dammar hellre av gamecuben och spelar igenom re4 en gång till.. det hade iaf spelkänsla
femman sög hårt .. sämsta skiten på länge .. spelade iofs bara demot i 10 minuter, men det va helt kasst ,, och den dryga medhjälparen som bara sprang ivägen hela tiden..
kan hoppas det är ett riktigt spel den här gången, och inget patetiskt co-op trams

Medlem

Resident Evil franchisen är lätt top 5 bästa serier som någonsin skapats!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

hm ok var det där en skräck trailer...............

Inaktiv

sålde femman bra så blir det bara klipp och klistra källkoden, och byta ut modeller och banor.
Räkna inte med att dom lägger några större resurser på innovation .. dom försöker bara klämma ut dom sista pengarna från den gamla källkoden innan nästa konsollgeneration

Medlem

Usch va hon var ful.. Kunde dom inte haft en snygg bimbo i stället

Medlem

RE5 var ganska kul, men inte som ett Resident Evil. Jag vill tillbaka till spelens forna glans, RE1 på Gamecube var våldsamt bra. Ett äkta survival horror med låst kameravinkel, pussel och mer gedigen skräckkänsla, tack.

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Usch va hon var ful.. Kunde dom inte haft en snygg bimbo i stället

Ja eller hur. Då får man ju mera empati för personen

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

någon som vet vad dom andra RE har sålt? ettan tvåan och trean ha dom sålt mer en fyran och femman? om inte så är det ju inte så konstigt att dom fortsätter i samma spår som fyran å femman, men annars så borde dom gå tillbaka eller komma med något nytt.

Jag vet inte vad dem har sålt exakt men jag är nog säker på att RE4 och RE5 har sålt mer. Dock har Capcom sagt att nästa del ska varken vara som de gamla eller som de nya. Så vi kanske får något awesome?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Palpatine666:

någon som vet vad dom andra RE har sålt? ettan tvåan och trean ha dom sålt mer en fyran och femman? om inte så är det ju inte så konstigt att dom fortsätter i samma spår som fyran å femman, men annars så borde dom gå tillbaka eller komma med något nytt.

Jag vet inte vad dem har sålt exakt men jag är nog säker på att RE4 och RE5 har sålt mer. Dock har Capcom sagt att nästa del ska varken vara som de gamla eller som de nya. Så vi kanske får något awesome?

Har dom sagt det? Aja då måste det ju bli awesome annars ljuger dom ju

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

någon som vet vad dom andra RE har sålt? ettan tvåan och trean ha dom sålt mer en fyran och femman? om inte så är det ju inte så konstigt att dom fortsätter i samma spår som fyran å femman, men annars så borde dom gå tillbaka eller komma med något nytt.

5:an slog försläljningsrekord i seriens historia, ganska överlägset också. 4:an var även det väldigt populärt. Sen är det klart att det finns fler potentiella kunder på marknaden idag än det gjorde på 90-talet.

Men det går tyvärr inte att frångå det faktum att actionmodellen säljer bättre än surrvival horror. De som kritiserar Capcom för att köra på detta spår missar hur mycket stålar de tjänar på att göra just actionspel. Sen är jag absolut mer förtjust i de gamla godingarna, men tror knappast vi kommer få se en återgång till den gamla tiden. Dessutom tror jag inte det skulle kännas så sexigt med usla kontroller, ologiska gåtor och begränsat synfält år 2012. Oavsett hur gott nostalgi kan smaka.

Medlem
Skrivet av pakr:
Skrivet av Palpatine666:

någon som vet vad dom andra RE har sålt? ettan tvåan och trean ha dom sålt mer en fyran och femman? om inte så är det ju inte så konstigt att dom fortsätter i samma spår som fyran å femman, men annars så borde dom gå tillbaka eller komma med något nytt.

5:an slog försläljningsrekord i seriens historia, ganska överlägset också. 4:an var även det väldigt populärt. Sen är det klart att det finns fler potentiella kunder på marknaden idag än det gjorde på 90-talet.

Men det går tyvärr inte att frångå det faktum att actionmodellen säljer bättre än surrvival horror. De som kritiserar Capcom för att köra på detta spår missar hur mycket stålar de tjänar på att göra just actionspel. Sen är jag absolut mer förtjust i de gamla godingarna, men tror knappast vi kommer få se en återgång till den gamla tiden. Dessutom tror jag inte det skulle kännas så sexigt med usla kontroller, ologiska gåtor och begränsat synfält år 2012. Oavsett hur gott nostalgi kan smaka.

Hur menar du med ologiska gåtor? De förklaras ju att arkitekten för huset hade förkärlek till cloak and dagger-historier och spion-historier med skumma hus med konstiga gåtor etc.

Medlem

Jag vill ha tillbaks dom gamla äckliga 'Resident evil / Silent hill' som jag kommer ihåg sen man var ett litet barn och knappt vågade kolla på när dom lite större spelade Nu är alla spel bara Action.. I skräckspel ska man få hjärtklappningar när något sjukt groteskt hoppar på dig, Det enda jag får i dagens spel är adrenalin för nu äre ACTION!! pang pang pang... Inget Hjäääääääälp jag måste härifrån! det här är för läskigt för mig... ^^ Jag skulle vilja ha ett skitsvårt och riktigt läskigt spel som man får mardrömmar av .. kommer vi få se något sånt spel framöver?

Medlem

Im so excited !!! Hoppas dom går tillbaks till rötterna nu och gör ett klassiskt resident evil inge jävla bajs som 4-5an ursäkta ordvalet

inK
Medlem

signatur

Every trophy counts...

1
Skriv svar