Se trailern från det vackra indiespelet Dear Esther

Robot
Se trailern från det vackra indiespelet Dear Esther

Dear Esther är en indieutvecklad PC-exklusiv remake av den gamla Source-modden. Spelet har blivit nominerat till det snyggaste indiespelet på Independent Games Festival.

#digital-illusions-ce


Medlem
Se trailern från det vackra indiespelet Dear Esther

O.O

Medlem

Wow, det där ser ruggigt stämningsfullt ut!

edit: Lägg in det i databasen så vi kan bevaka det plx!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Trevligt


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Har följt utveklingen på detta sedan 2010 eller något
http://dear-esther.com/
http://www.littlelostpoly.co.uk/devblog/

Medlem

Det snyggaste jag sett i spelväg. Vilken atmosfär, sjukt inbjudande. blablabla grafiken har ingen betydelse blablabla. Jaja, "visst" säger jag bara.

Medlem

Oj oj oj,det här kan bli ngt enastående.Släpp det already!!!

Är det någon som provat modden?


signatur

More COOP for the masses

Medlem

*sprut sprut*.. ett ord: stämningsfullt!

Medlem
Skrivet av quilling:

*sprut sprut*..

Heeey sailorboy! Wanna boomboom long time?

Medlem

Hmm, kan vara jätte bra eller en flopp. Men vi får vänta o se, tyckte kanske trailern va lite si som så. Vad är det för genre på spelet?

Medlem

Körde igenom orginalmodden när den kom ut. Vanligtvis har jag inget emot spel med lägre tempo, men Dear Esther var tyvärr bland det tråkigaste jag kört. Det roligaste gameplay-elementet i det var att strafehoppa fram. Men visst, smaken är som baken, och somliga verkar gilla det spelet. Jag kan tänka mig att om man gillar att gå på museum så gillar man spelet.

Men daym, sourcemotorn är fortfarande med i svängarna verkar det som från den här videon. O_o

Medlem

Stämningsfullt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

OML
Medlem
Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Körde igenom orginalmodden när den kom ut. Vanligtvis har jag inget emot spel med lägre tempo, men Dear Esther var tyvärr bland det tråkigaste jag kört. Det roligaste gameplay-elementet i det var att strafehoppa fram. Men visst, smaken är som baken, och somliga verkar gilla det spelet. Jag kan tänka mig att om man gillar att gå på museum så gillar man spelet.

Men daym, sourcemotorn är fortfarande med i svängarna verkar det som från den här videon. O_o

Känns som om det är i stil med Amnesia, i gameplay. Dock har jag inte testat Dear Esther i tidigare skede (förstod det som om det skulle finnas som sådant).

Men du har rätt i det du skriver; vissa gillar högt tempo, andra älskar att släcka lampan och låta skenet, musiken och handlingen i ett spel fängsla en istället.

Medlem

Original-modden var verkligen något speciellt! Det kan inte beskrivas som mer än en enda lång dikt (eller massor med små, bestäm själv ) med MYCKET stämningsfull musik. Samtidigt var det faktiskt lite små-läskigt. Var verkligen inte något som man vanligtvis får se på spelfronten. Läste artikeln om det nya spelet för ett tag sen i PCGamer och kunde inte annat en tappa hakan för att någon kan göra något så snyggt av en relativt gammal spelmotor som Source. Kanske blir något att skaffa..?

Medlem

Jävlar KÖPER DIREKT haha vet inget speciellt om spelet förutom att det där var grymt mysigt

Medlem

Gullig Trailer, Men kommer spelet vara bra?

Redaktör
Ponny
Skrivet av jonis:

Wow, det där ser ruggigt stämningsfullt ut!

edit: Lägg in det i databasen så vi kan bevaka det plx!

Sagt och gjort!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Väldigt stämningsfullt men jag är inte lika övertygad om jag kommer gilla spelet lika mycket som jag gillade trailern.

Medlem

Orginal-Modden är nog en av de bästa moddarna jag någonsin spelat, atmosfären var helt fantastisk. Man går bara runt och utforskar ön, medans man lyssnar på en man som talar. Vem är mannen, vem är man själv? Vad är det för ö man har hamnat på? Frågeställningarna är många..

Skulle jag kort beskriva det fick det bli: Ett filosofiskt utforskarspel med underbart soundtrack.

Medlem

Testade modden för några år sedan, skittråkig och inte tillräckligt stämningsfull. Behållningen bestod i att man kunde få upp en ganska bra fart om man bunnyhoppade ner för kullarna (att gå vanligt tog däremot evigheter).

Medlem

Jag skulle så gärna vilja bli fängslad av sådana här spel. Jag vet ju hur fantastiskt det kan kännas med vissa filmer som är sådana. Men jag upplever att ambitionen överstiger utförandet. Det blir inte rätt, och det är säkert förtvivlat svårt att få till. Flow var dåligt, Journey såg lovande ut vid första anblick men nu är jag tveksam. Det här ser också tveksamt ut.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Skumt, skickade in ett tips för ett par dagar sen om att det har ett release datum. Inte intressant att nämna ens i denna artikel? Iaf för de som är intresserade av det kommer det 14 Februari.

http://dear-esther.com/?p=445


signatur

Nämen!

Medlem
Medlem
Skrivet av Struggle:

Skumt, skickade in ett tips för ett par dagar sen om att det har ett release datum. Inte intressant att nämna ens i denna artikel? Iaf för de som är intresserade av det kommer det 14 Februari.
http://dear-esther.com/?p=445

Om du nu tipsade utan cred så är det lite tråkigt. Dock för den intresserade så står det release i slutet av trailern.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Läst om det i PCGamer för över ett år sedan. Väntar med spänning på releasen.

Medlem

Har väntat på det här ett bra tag. Fantastiskt stämningsfullt.

Medlem

Jävlar. Hade missat det här helt och hållet. Ser sjukt mysigt och stämningsfullt ut.
Oh vad indiespelen nu förtiden äger. <3


signatur

Have a good time!

Medlem

Den där trailern sa mig absolut ingenting, utöver att de kan skriva poesi och göra fina miljöer.

12
Skriv svar