The Old Republics 1.1-uppdatering inte helt lyckad

Robot
The Old Republics 1.1-uppdatering inte helt lyckad

1.1-uppdateringen av innehåller en allvarlig exploit som gör att spelarna kan få enorma mängder Valor-poäng i Ilum pvp. Läs vidare så du vet vad du inte ska göra!

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
The Old Republics 1.1-uppdatering inte helt lyckad

Den videon vill väl vara belysa hur ojämnt fördelat det är mellan de olika fraktionerna på den servern han spelar på?

Medlem

Det går inte bra för dom nu alltså

Efter jag dingade 50 blev spelet fullständigt värdelöst. Måste ge cred för att det är första MMO´t jag haft roligt medans jag levlat. Men det räcker ju tyvärr inte så långt. Redan på min första alt så spammade man space i alla konvos.

Medlem

Illum grejen är helt knasig. Är inte så farligt på min server, den e rätt casual, få level 50 spelare, och hyffsat jämt fördelat över Republic och Imperiet. Vill dock påpeka två saker.

1. Man når inte höga valor nivåer på ett par minuter. Senaste jag hörde ifrån servrar där det faktiskt är slaktfest, är kanske ett par nivåer på en timme, beroende på hur lågt man ligger. Har man 30 eller mer i grund, så tar det en bra stund, dock överdrivet mycket snabbare än Warzones.

2. Turretsen är det obekräftat om dom ger valor. Det är än så länge bara ett rykte.

Det som Illum uppdatering verkligen belyser är ett problem i de flesta MMO's när det kommer till open world pvp. Om det är obalanserat mellan fraktionerna, så blir det inte bra. Då måste det finnas något som väger upp obalansen, men det man oftast gör är ju att belöna dom som vinner, vilket bara spär på obalansen. Man kanske bör avhålla sig ifrån att ge belöningar till open world pvp så vida inte fraktionerna är ytterst väl balanserat, eller man har andra medel för att se till att förhindra sådana ensidiga strider.

Medlem

gör om gör rätt. i detta fall betyder det att låta Obsidian göra KotOR 3

Medlem

kan ju säga att folk är ju grymt arga över grafiken i spelet också som inte stämmer alls med vad som va i betan ..
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=175553

Medlem

Måste hålla med om att det är ett udda MMO - älskade att levla upp och blev groteskt uttråkad så snart man kört färdigt de quest lines som är. (Eftersom det inte finns något egentligen att göra eller driva framåt i i världen, med tanke på att "Legacy"-funktionaliteten exempelvis inte är aktiverad än. Köra dailies känns ganska meningslöst, eftersom det enda de ger är några få typer av gearuppgraderingar och mounts/pets.)

Något *i stil med* World of Warcrafts Isle of Quel'Danas eller Molten Front Offensive hade varit kul att se, där man faktiskt påverkar världen med sina handlingar. Känns som att ett spel som SW:tOR borde kunna ta det ett steg längre, något de inte gjort än, tyvärr. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Elzior:

kan ju säga att folk är ju grymt arga över grafiken i spelet också som inte stämmer alls med vad som va i betan ..
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=175553

De där e helt utom mig.
Att de tog bort high res texturer pga att de tyckte inte det flöt på bra är ju retarded.
Dålig optimering och ingen tid att ta tag i problemet så skyller dom på att de är en del av deras game design.
De ju fan ingen som tvingar folk till high res, laggar de så sätter dom väl lägre. Jesus.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Elzior:

kan ju säga att folk är ju grymt arga över grafiken i spelet också som inte stämmer alls med vad som va i betan ..
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=175553

De där e helt utom mig.
Att de tog bort high res texturer pga att de tyckte inte det flöt på bra är ju retarded.
Dålig optimering och ingen tid att ta tag i problemet så skyller dom på att de är en del av deras game design.
De ju fan ingen som tvingar folk till high res, laggar de så sätter dom väl lägre. Jesus.

Precis bara synd att dom tagit bort det och nu försöker skylla bort det på olika saker ..
Och nu detta med patchen

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=194213

Medlem
Skrivet av Elzior:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Elzior:

kan ju säga att folk är ju grymt arga över grafiken i spelet också som inte stämmer alls med vad som va i betan ..
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=175553

De där e helt utom mig.
Att de tog bort high res texturer pga att de tyckte inte det flöt på bra är ju retarded.
Dålig optimering och ingen tid att ta tag i problemet så skyller dom på att de är en del av deras game design.
De ju fan ingen som tvingar folk till high res, laggar de så sätter dom väl lägre. Jesus.

Precis bara synd att dom tagit bort det och nu försöker skylla bort det på olika saker ..
Och nu detta med patchen

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=194213

Har du ens läst posten?

Medlem

Tycker synd om dom som gör detta för dom kommer få sig en fet BAN x) haha och sen kommer dom klaga för dom blev bannade

Medlem

Sånt här trodde man att utvecklare borde lärt sig vid den här tiden?

Skrivet av Xilitu:

Tycker synd om dom som gör detta för dom kommer få sig en fet BAN x) haha och sen kommer dom klaga för dom blev bannade

Så länge de inte strider mot användaravtal så finns det ingen anledning att banna dem. Däremot kan systemet resettas, om felet inte blivit allt för omfattande. Då är det bara att gilla läget. Som jag förstår det är det igen "abuse", utan endast att de PVP:ar där den nya patchen låter dem PVP:a. Att utvecklarna inte tänkt längre än pekfingret är inte användarnas fel - enligt mig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Officiella svaret angående Illum base farming.
http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=1822494

Tanken är att man ska instadö när man kommer in i fiendens bas så det inte går att campa spawnarean.

Medlem

Brutal kaos i Illum :D. Nåväl får hoppas att dom som utnyttjat detta får en rollback på valorn.

Att bioware ens släpper en sån här patch, horribelt.

Medlem

Nog för att är för djävligt med 1.1 (Nästan 300 sidor innan dem blev tvungna att stänga klagotråden), men man når inte valor rank 100 på några minuter. Man får inte heller någon som helst valor från att förstöra turrets.

Helt sinnessjukt att en sån här patch godkänns i testservern, dem måste ju ha sett samma problem där?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gör dem inte en rollback nu så kan dem ju räkna med stor förlust av spelare, så man kan ju bara hoppas att dem gör rätt beslut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

ha ... tråkigt för dem


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Fattar knappt nånting av den där videon. Vilket gröt!

Medlem

I TOLD YOU SO.. WOW klon med för lite att göra och nu lägger dom in material dom inte ens har betatestat så alla får hur mycket poäng precis som man fick i BF3 för man kunde utnyttja vissa saker i spelet när det släpptes.. Om levla upp är det enda roliga, Vad ska man då göra när man har det gear man vill ha? PvP ser grymt tråkigt ut.. Sen om servrarna blir obalanserade så kommer ju en faction vilja sluta på servern och säkert sluta spela för dom får bara negativa vibbar.

Om det är en arena man ser på videon så WTF? Det är ju alderless för många och balansen i hur många som får joina är bara puckat, Om det är en RVR combat, FY faen var obalanserat mellan ont och gott.. 8567832 vs 5 låter ju som skitroligt?

Nej spelet är inte tillräckligt uttänkt för mig

Medlem

Enligt patch notes så ska AA (anti aliasing) gå att slå på. Märker dock ingen skillnad från förut, och dessutom står det något i stil med "this feature is not yet implemented" när man håller musen över boxen i options.
Jag var inte med i betan så jag vet inte hur grafiken var då, men stämmer det att det fanns high res textures osv är det ju rent ut sagt förjävligt att man får spela utan sånt nu.

Jaja... än så länge är det spelet kul iaf då jag bara är lvl 30 och inte stresspelar arslet av mig bara för att bli besviken på end game. Been there done that before.

Medlem

Var iof rätt nöjd med patchen igår, några intressanta bossar, inte gjort pvp något eller ilum än dock men det där såg ju förskräckligt ut

Medlem

"Fram med banhammaren, gubbar! Folk utnyttjar vår trasiga kod till sin fördel igen!"
- Troligt citat från GM-kontoret just nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ven vänta! Om du fortsätter vara subbad får du en medalj som tack! Don't let go, Jack! ;_;
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=198797

Medlem

Har inte märkt av något spec på min server.. vi är mera reps än imps här.
Dock försvann mina 4 pvp relics på banken av patchen..


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

"To dispel a couple of rumors that have been seen today – there is no Valor gain from destroying turrets within enemy bases, and none from killing NPCs."

Medlem

Bioware är nog de sämsta MMO-utvecklarna någonsin, jag är så jävla trött på dem att jag tänker sluta spela spelet. Jag tänker gå så långt att jag vill påstå att en apa kan fan göra ett bättre jobb. Dem har lyckats förstöra ett tungt varumärke som Star wars vilket är JÄVLIGT bra jobbat.... Jag är en Star wars-fanboy men Bioware har smutskastat Star wars och det kommer jag aldrig förlåta dem för, Bioware är döda för mig.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Jag är en Star wars-fanboy men Bioware har smutskastat Star wars och det kommer jag aldrig förlåta dem för, Bioware är döda för mig.

Kotor?

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Dreako:

Jag är en Star wars-fanboy men Bioware har smutskastat Star wars och det kommer jag aldrig förlåta dem för, Bioware är döda för mig.

Kotor?

Nää inte Kotor, men de har lyckats förstöra Star wars nu och då spelare det inte någon roll. De har även dödat Dragon age.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Ven vänta! Om du fortsätter vara subbad får du en medalj som tack! Don't let go, Jack! ;_;
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=198797

Stor humor. Fast jag tvivlar på att det är menat som ett skämt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Umi
Medlem

Blev tveksam nu om jag ska köpa SWTOR eller inte . Misslyckad patch och enligt kollegor går det snabbt att nå maxleveln . Tveksam som sagt

12
Skriv svar