The Old Republics 1.1-uppdatering inte helt lyckad

Medlem

Noob-fråga: Vad är valor points?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Noob-fråga: Vad är valor points?

EGENTLIGEN!! ingenting, det är som rank, man behöver en viss rank (60) för att använda det bästa pvp gearet, då man får lådor man köper för poäng, 65 för mount, var 10de level får man även en titel, men som sagt, själva valorn gör inget, förutom att det är någon sorts level på det...

Medlem

F2P innan 2014 låter nog rimligt.

Medlem

Fattar inte vad folk whinar så mycket för. Jag har haft en lvl 50 trooper i snart två veckor och jag har fortfarande fruktansvärt roligt med SWTOR. Sure, det har sina problem men kommentarer som "LOL F2P SNART" är helt ogrundade. Det som videon visar från Illum är ju logiskt nog broken, men ärligt, det har inte så mycket med spelet att göra utan snarare att det ser ut att fler vill spela Empire än Republic (vilket för mig är helt oförståeligt).

SWTOR är absolut inte perfekt, men det är definitivt det MMO jag personligen har haft överlägset roligast med sen WoW kom ut för första gången 2004. Jag har kul i PvP (... eller ja inte på Illum kanske, men Warzones iaf), jag har kul i Operations och Flashpoints och jag har väldigt kul levlande min alt. Smaken är som baken antar jag, men är SWTOR en katastrof som krashar inom ett år och går F2P? Lol, nej.

Medlem

Fick en ny rolig bugg. När man dödar nån så kan de sprattla som en fisk på land. Ser ganska groteskt ut

Inaktiv
Skrivet av Typhor:

gör om gör rätt. i detta fall betyder det att låta Obsidian göra KotOR 3

Men bara om LucasArts låter dem köra klart spelet den här gången...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Värre än Bethesdas patchar?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Fattar inte vad folk whinar så mycket för. Jag har haft en lvl 50 trooper i snart två veckor och jag har fortfarande fruktansvärt roligt med SWTOR. Sure, det har sina problem men kommentarer som "LOL F2P SNART" är helt ogrundade. Det som videon visar från Illum är ju logiskt nog broken, men ärligt, det har inte så mycket med spelet att göra utan snarare att det ser ut att fler vill spela Empire än Republic (vilket för mig är helt oförståeligt).

SWTOR är absolut inte perfekt, men det är definitivt det MMO jag personligen har haft överlägset roligast med sen WoW kom ut för första gången 2004. Jag har kul i PvP (... eller ja inte på Illum kanske, men Warzones iaf), jag har kul i Operations och Flashpoints och jag har väldigt kul levlande min alt. Smaken är som baken antar jag, men är SWTOR en katastrof som krashar inom ett år och går F2P? Lol, nej.

så är det, enda som är trasigt är just illum world pvpn, resterande är av superb kvalité

Gott om content som lvl 50, gott om Challenge i raid fronten då de erbjuder normal, hard och nightmare modes tillika så för flashpoints.

Jag har fortfarande roligt i warfronts dagligen och i mars släpper dom fler kartor.

F2P? inte en chans.

Medlem

Nog har man jävligt låg standard om man kan anse sig ha roligt i warzones med det lag och ability delay som finns. Det handlar ju inte det minsta om skicklighet. Det är så pinsamt dåligt så man bara vill gråta.

PvE ... tjaa, ska inte säga allt för mycket om det, har mest gjort heroic mode.

Jag har aldrig haft så kul att levla som i SWTOR, men jag har aldrig, aldrig, ALDRIG haft så tråkigt som max level som i SWTOR heller

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Nog har man jävligt låg standard om man kan anse sig ha roligt i warzones med det lag och ability delay som finns. Det handlar ju inte det minsta om skicklighet. Det är så pinsamt dåligt så man bara vill gråta.

PvE ... tjaa, ska inte säga allt för mycket om det, har mest gjort heroic mode.

Jag har aldrig haft så kul att levla som i SWTOR, men jag har aldrig, aldrig, ALDRIG haft så tråkigt som max level som i SWTOR heller

Inte skill i PvP? Nej, så är det. Men helt jävla ärligt talat, att spela hotkey MMOs har aldrig någonsin varit en fråga om skill. Det handlar om att veta vilka knappar som gör vad och sen trycka på dem. Du behöver inte sikta, du har crit/dodge/parry som du inte kan påverka alls osv. Vill man ha ett spel som liknar MMO PvP som faktiskt kräver skill så bör man gå och spela något annat så som t.ex. svenskutvecklade Bloodline Champions. Personligen har jag inte haft något lagg i PvP, men jag är valor rank 32 eller något i den stilen så jag har inte PvPat sådär FRUKTANSVÄRT mycket och kan ha haft lite tur på den fronten.

Medlem
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av IceDusT:

Nog har man jävligt låg standard om man kan anse sig ha roligt i warzones med det lag och ability delay som finns. Det handlar ju inte det minsta om skicklighet. Det är så pinsamt dåligt så man bara vill gråta.

PvE ... tjaa, ska inte säga allt för mycket om det, har mest gjort heroic mode.

Jag har aldrig haft så kul att levla som i SWTOR, men jag har aldrig, aldrig, ALDRIG haft så tråkigt som max level som i SWTOR heller

Inte skill i PvP? Nej, så är det. Men helt jävla ärligt talat, att spela hotkey MMOs har aldrig någonsin varit en fråga om skill. Det handlar om att veta vilka knappar som gör vad och sen trycka på dem. Du behöver inte sikta, du har crit/dodge/parry som du inte kan påverka alls osv. Vill man ha ett spel som liknar MMO PvP som faktiskt kräver skill så bör man gå och spela något annat så som t.ex. svenskutvecklade Bloodline Champions. Personligen har jag inte haft något lagg i PvP, men jag är valor rank 32 eller något i den stilen så jag har inte PvPat sådär FRUKTANSVÄRT mycket och kan ha haft lite tur på den fronten.

Det krävs inte skill för att trycka på en knapp. Det krävs däremot skills för att veta exakt när och exakt vilken knapp du ska trycka på. Det är därför en del tävlar om hundratusentals kronor i arena pvp på Blizzcon medans de andra får titta på streams. Det är också därför en del clearar HC content månader före andra.

Det var så otroligt korkat påstående av dig så jag är rädd över vart mänskligheten är på väg -.-

Inaktiv

bra att dom inte gör misstaget att lyssna på folk i forumet för mkt .. är 2 miljoner som spelar nu, och 200 i forumet som försöker ändra på saker .. är så andra spel dör

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Typhor:

gör om gör rätt. i detta fall betyder det att låta Obsidian göra KotOR 3

Men bara om LucasArts låter dem köra klart spelet den här gången...

med en modiferierad fallout 3 motor? asg.. nej tack

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av IceDusT:

Nog har man jävligt låg standard om man kan anse sig ha roligt i warzones med det lag och ability delay som finns. Det handlar ju inte det minsta om skicklighet. Det är så pinsamt dåligt så man bara vill gråta.

PvE ... tjaa, ska inte säga allt för mycket om det, har mest gjort heroic mode.

Jag har aldrig haft så kul att levla som i SWTOR, men jag har aldrig, aldrig, ALDRIG haft så tråkigt som max level som i SWTOR heller

Inte skill i PvP? Nej, så är det. Men helt jävla ärligt talat, att spela hotkey MMOs har aldrig någonsin varit en fråga om skill. Det handlar om att veta vilka knappar som gör vad och sen trycka på dem. Du behöver inte sikta, du har crit/dodge/parry som du inte kan påverka alls osv. Vill man ha ett spel som liknar MMO PvP som faktiskt kräver skill så bör man gå och spela något annat så som t.ex. svenskutvecklade Bloodline Champions. Personligen har jag inte haft något lagg i PvP, men jag är valor rank 32 eller något i den stilen så jag har inte PvPat sådär FRUKTANSVÄRT mycket och kan ha haft lite tur på den fronten.

Det krävs inte skill för att trycka på en knapp. Det krävs däremot skills för att veta exakt när och exakt vilken knapp du ska trycka på. Det är därför en del tävlar om hundratusentals kronor i arena pvp på Blizzcon medans de andra får titta på streams. Det är också därför en del clearar HC content månader före andra.

Det var så otroligt korkat påstående av dig så jag är rädd över vart mänskligheten är på väg -.-

Hah! Nej, det är klart det krävs LITE skill. Men försök inte för allt i världen inbilla varken mig eller någon annan att taket för hur bra du kan bli på ett MMO är ens nära något som Bloodline Champions, StarCraft 2 eller Street Fighter. Det GÅR INTE att tävla i ett MMO med crit, dodge och block. Det handlar om tur. Tur har ingenting med skill att göra alls. Halva striden är vunnen innan den ens börjat, saker så som vilket spec du har och vilken gear du har på dig avgör mer än själva klickandet av knappar. MMOs handlar, speciellt i PvE, mer om research och att förstå mekanikerna bakom sin klass (dvs matten) mer än något annat. klart det finns saker i PvP som kräver att du tar smarta beslut så som t.ex. när du ska använda din CC break eller när du använder vilken skill. Men det är fortfarande inte nog för att det ska gå att tävla i.

Sure,som du säger gör de det på Blizzcon, men det är ett sätt att promota World of Warcraft för Blizzard och inget annat. Det finns en anledning att MLG (Major League Gaming) har slutat ha med World of Warcraft som en av spelen de stödjer.

Så för att summera, att säga att det inte kräver någon skill är att överdriva. Men det kräver väldigt lite av spelaren i jämförelse med spel som faktiskt kräver något. Är det något fel med det? Absolut inte, det är hjärndött och roligt jag är en av dem som pratar för SWTOR, jag tycker det är ett fantastiskt bra spel. Men jag är inte dum nog att inbilla mig att bara för att jag har ett fullt set med PvP epics så är jag på något sätt något specielt.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Bioware är nog de sämsta MMO-utvecklarna någonsin, jag är så jävla trött på dem att jag tänker sluta spela spelet. Jag tänker gå så långt att jag vill påstå att en apa kan fan göra ett bättre jobb. Dem har lyckats förstöra ett tungt varumärke som Star wars vilket är JÄVLIGT bra jobbat.... Jag är en Star wars-fanboy men Bioware har smutskastat Star wars och det kommer jag aldrig förlåta dem för, Bioware är döda för mig.

Naww :'( (blir nästan lite sentimental av ditt gnäll här) Jag kan garantera dig att BioWare verkligen inte vill måla sig denna bild du vill framställa, och är helt säker på att de försöker så gott det kan. Rom byggdes inte på dag, andas för tusan gubbar.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Bioware är nog de sämsta MMO-utvecklarna någonsin, jag är så jävla trött på dem att jag tänker sluta spela spelet. Jag tänker gå så långt att jag vill påstå att en apa kan fan göra ett bättre jobb. Dem har lyckats förstöra ett tungt varumärke som Star wars vilket är JÄVLIGT bra jobbat.... Jag är en Star wars-fanboy men Bioware har smutskastat Star wars och det kommer jag aldrig förlåta dem för, Bioware är döda för mig.

Jag respekterar det faktum att inte alla gillar SWTOR. Det är dock grymt töntiga posts i den här tråden. Ryck upp er nu för fasen! Det är sånt här som får ett helt community att se dåligt ut för nya läsare. Om du är missnöjd så skriv antingen något konstruktivt eller strunta i det helt.

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Typhor:

gör om gör rätt. i detta fall betyder det att låta Obsidian göra KotOR 3

Men bara om LucasArts låter dem köra klart spelet den här gången...

med en modiferierad fallout 3 motor? asg.. nej tack

tror inte någon har sagt något om någon motor

Medlem

Säger bara en sak "An error occurred updating"

Medlem

Jag har spelat cirka 2 veckor jag har redan level 41 och de skoj, men instancerna så sjukt buggiga.

Men som sagt inget MMO är perfekt i början. Jag kan tänka mig komma tillbaks om ett år eller 2 för se vad som hänt.

Jag ska ge spelet en chans för end level också för se vad som händer där. Men släpps D3 innan de då lägger jag ner för ärligt talat så är jag mer sugen på D3.

Medlem

Va folk gnäller.. Det är Ilum som inte fungerar precis som det ska resten med swtor är ju helt underbart!

Medlem
Skrivet av Stuff:

Va folk gnäller.. Det är Ilum som inte fungerar precis som det ska resten med swtor är ju helt underbart!

Exakt!

Men värsta med 1.1 patchen var ändå att abilities är highlighted fast dom är på CD. Ruskigt irriterande

Medlem
Skrivet av Stuff:

Va folk gnäller.. Det är Ilum som inte fungerar precis som det ska resten med swtor är ju helt underbart!

Ja, den enda roliga delen med ett MMO är totalkvaddat... Men låt oss glädjas åt detta istället, för den hjärndöda PvE'n funkar ju!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Cliffie:

Fattar inte vad folk whinar så mycket för. Jag har haft en lvl 50 trooper i snart två veckor och jag har fortfarande fruktansvärt roligt med SWTOR. Sure, det har sina problem men kommentarer som "LOL F2P SNART" är helt ogrundade. Det som videon visar från Illum är ju logiskt nog broken, men ärligt, det har inte så mycket med spelet att göra utan snarare att det ser ut att fler vill spela Empire än Republic (vilket för mig är helt oförståeligt).

SWTOR är absolut inte perfekt, men det är definitivt det MMO jag personligen har haft överlägset roligast med sen WoW kom ut för första gången 2004. Jag har kul i PvP (... eller ja inte på Illum kanske, men Warzones iaf), jag har kul i Operations och Flashpoints och jag har väldigt kul levlande min alt. Smaken är som baken antar jag, men är SWTOR en katastrof som krashar inom ett år och går F2P? Lol, nej.

så är det, enda som är trasigt är just illum world pvpn, resterande är av superb kvalité

Gott om content som lvl 50, gott om Challenge i raid fronten då de erbjuder normal, hard och nightmare modes tillika så för flashpoints.

Jag har fortfarande roligt i warfronts dagligen och i mars släpper dom fler kartor.

F2P? inte en chans.

Intressant Jag har läst/hört raka motsatsen. Det finns tydligen inte mycket att göra vid lvl 50 säger de andra.

Medlem

Värt o tillägga är att problemet är fixat nu och folk som exploitade ska tydligen ha blivit rollbackade.

Själv har jag inte stött på något speciellt motstånd eller problem i Illum, dock så spenderar jag ju inte så mycket tid i Republic basen,.

Medlem

Va fan. Har de ingen testserver de kan köra på först innan de går live?


signatur

YOU HAVE BEEN KILLED BY HELLMAISTER

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

folk som exploitade ska tydligen ha blivit rollbackade.

Källa på det?

Skrivet av Hellmaister:

Va fan. Har de ingen testserver de kan köra på först innan de går live?

Jo, det har dem.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Cliffie:

Fattar inte vad folk whinar så mycket för. Jag har haft en lvl 50 trooper i snart två veckor och jag har fortfarande fruktansvärt roligt med SWTOR. Sure, det har sina problem men kommentarer som "LOL F2P SNART" är helt ogrundade. Det som videon visar från Illum är ju logiskt nog broken, men ärligt, det har inte så mycket med spelet att göra utan snarare att det ser ut att fler vill spela Empire än Republic (vilket för mig är helt oförståeligt).

SWTOR är absolut inte perfekt, men det är definitivt det MMO jag personligen har haft överlägset roligast med sen WoW kom ut för första gången 2004. Jag har kul i PvP (... eller ja inte på Illum kanske, men Warzones iaf), jag har kul i Operations och Flashpoints och jag har väldigt kul levlande min alt. Smaken är som baken antar jag, men är SWTOR en katastrof som krashar inom ett år och går F2P? Lol, nej.

så är det, enda som är trasigt är just illum world pvpn, resterande är av superb kvalité

Gott om content som lvl 50, gott om Challenge i raid fronten då de erbjuder normal, hard och nightmare modes tillika så för flashpoints.

Jag har fortfarande roligt i warfronts dagligen och i mars släpper dom fler kartor.

F2P? inte en chans.

Intressant Jag har läst/hört raka motsatsen. Det finns tydligen inte mycket att göra vid lvl 50 säger de andra.

Dom vet nog inte vad dom snackar om eller så är det wow kids som trollar.

Jag har vart 50 nu i ca 2,5 vecka, kör dagligen pvp, raidar 2ggr i veckan och kör lite hms. Håller mig sysselsatt åtminstone men är ingen hardcore gamer. Gott om content enligt mig iaf.

Medlem
Skrivet av Umi:

Blev tveksam nu om jag ska köpa SWTOR eller inte . Misslyckad patch och enligt kollegor går det snabbt att nå maxleveln . Tveksam som sagt

Misslyckad patch ?? nej de otroligt bra patch som fixade massor av buggar, vilket var välkommet.

De här spelet är Awsome så även om de lite buggit så är deras story telling i en helt annan demension än något MMO som finns ute på marknaden. De här är sjukt bra spel jag tycker du borde iallfall testa. 1 månad gratis vid köpet så

Inaktiv

Sith happends!

12
Skriv svar