Ny trailer – vapenfrossa i Max Payne 3

Robot
Ny trailer – vapenfrossa i Max Payne 3

Den senaste trailern från Max Paynes stiliga trailerserie från trean har släppts. Den här gången visar Rockstar hur de har förnyat pangandet för tredjepersonsaction – bland annat.

#rockstar-games, #max-payne-3


Medlem
Ny trailer – vapenfrossa i Max Payne 3

Det ser bra ut, men saknar Noirekänslan, nu känns det som vilket spel som helst i mängden...

Och förresten, vad är det med spel och midjehöga saker egentligen? Det börjar att bli irriterande att se en massa malplacerade saker bara för att man ska kunna ta skydd någonstans.

Medlem

intressant men ändå skeptiskt

Medlem

Jag gillar möjligheten att skjuta i 360 grader när man pronear.

Medlem

ser bra ut och så men varför ska alla spel ha ett j*vla cover system nu för tiden??:P kan hoppas på bra story och att det håller måttet.


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Är lite inne på Jozo's spår också. Det här ser absolut trevligt ut och nytänkande och så vidare... Men jag minns Max Payne-serien för dess djupa och (tidsmässigt) påkostade story. Känslomässiga situationer, grova scener som ändå var subtila och en stämning som var utan dess like.

Det oroar mig lite att utvecklarna verkar fokusera mer på allt det tekniska, när Max Payne var stort på så fler fronter än bara det.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

dzl
Medlem

Klart man minns Max Payne för dess story. Dock så måste jag erkänna att det jag ser i klippet ger mig ett rejält spelsug!

Medlem
Skrivet av mini-mus:

Är lite inne på Jozo's spår också. Det här ser absolut trevligt ut och nytänkande och så vidare... Men jag minns Max Payne-serien för dess djupa och (tidsmässigt) påkostade story. Känslomässiga situationer, grova scener som ändå var subtila och en stämning som var utan dess like.

Det oroar mig lite att utvecklarna verkar fokusera mer på allt det tekniska, när Max Payne var stort på så fler fronter än bara det.

Det du säger är viktigt, men samtidigt ser jag ingenting som tyder på att de INTE kommer ha en gripande och djup story i en skön klassisk MP-stämning, eller hur? Den här videon visade ju tekniken bakom actionsekvenserna och hade man bara tagit den delen ur de tidigare MP-spelen och gjort en video av det så hade ju de också sett väldigt stela ut.

Personligen känner jag mig trygg när det gäller story och stämning, det är ju ändå Rockstar som står bakom det, och de är i mina ögon oöverträffade inom spelvärlden när det gäller de detaljerna.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

KoP
Medlem
Skrivet av TurbinKorven:

ser bra ut och så men varför ska alla spel ha ett j*vla cover system nu för tiden??:P kan hoppas på bra story och att det håller måttet.

Varför skulle man vara anti gentemot ett coversystem. Klart man i vissa situationer vill kunna gömma sig bakom något objekt och samtidigt kunna skjuta istället för att bara huka sig elr stå bakom en pelare utan att kunna göra något utan att man ska behöva lämna sitt tillfälliga skydd.

Medlem

Någon som kan bekräfta att röstskådisen till Max Payne 1 & 2 är med i denna? Känner inte igen rösten det lilla jag hört.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Gillar att man ser hur han knaprar tabletter mitt under fire fights, precis som man kom ihåg!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Rockstar siktar på att förändra actiongenren"? Det säger dom väl inte? Det lät väldigt att ta i. Samt att lägga ord i munnen på dom.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser riktigt bra ut. Har saknat Bullet time (c).


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Av någon anledning så blir jag riktigt glad när jag märker att i början av trailern så används det ett punktsikte ist för det traditionella krysset, känns konstigt nog mer max payne med det , samma sak som att jag tyckte det va riktigt synd att möjligheten inte fanns i mafia II...
haha konstigt, men men

Medlem

Fattar inte att folk köper detta? Låter som att de tillför något nytt och jättehäftigt i spelvärlden fast de egentligen inte gjort något speciellt alls. Det näst mest tråkiga jag kunde se var att man bara kommer ha 2 vapen åt gången.. väldigt tveksam till det här spelet, tror jag kommer bli besviken när jag väl spelar det och känner hur hårt konsolanpassat det förmodligen kommer vara

Skrivet av Remus:

Någon som kan bekräfta att röstskådisen till Max Payne 1 & 2 är med i denna? Känner inte igen rösten det lilla jag hört.

Tror det finns en äldre nyhet där de säger att han inte kommer vara med


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Remus:

Någon som kan bekräfta att röstskådisen till Max Payne 1 & 2 är med i denna? Känner inte igen rösten det lilla jag hört.

Jo det är han, efter att fansen blev så pass besvikna över att de bytt röstskådis så bytte Rockstar tillbaka till den gamla. Han kanske låter lite annorlunda efter alla dessa år och med säkert bättre inspelningsutrustning men det är nog samma, det behöver ingen oroa sig om... Titta på de andra traliers o försök höra efter där än en gång.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Inte mycket nytt jämnfört med andra TPSs

Ser jättebra ut men "Evolution inom bla bla" njae


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Remus:

Någon som kan bekräfta att röstskådisen till Max Payne 1 & 2 är med i denna? Känner inte igen rösten det lilla jag hört.

Jo det är han, efter att fansen blev så pass besvikna över att de bytt röstskådis så bytte Rockstar tillbaka till den gamla. Han kanske låter lite annorlunda efter alla dessa år och med säkert bättre inspelningsutrustning men det är nog samma, det behöver ingen oroa sig om... Titta på de andra traliers o försök höra efter där än en gång.

Are you sure? Det lät då inte som han i den här? Eller?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Remus:

Någon som kan bekräfta att röstskådisen till Max Payne 1 & 2 är med i denna? Känner inte igen rösten det lilla jag hört.

Jo det är han, efter att fansen blev så pass besvikna över att de bytt röstskådis så bytte Rockstar tillbaka till den gamla. Han kanske låter lite annorlunda efter alla dessa år och med säkert bättre inspelningsutrustning men det är nog samma, det behöver ingen oroa sig om... Titta på de andra traliers o försök höra efter där än en gång.

Are you sure? Det lät då inte som han i den här? Eller?

Som sagt kolla andra trailers

http://www.fz.se/filmer/20110914/max-payne-3-debut-trailer/

Medlem

Varför är alla så skeptiska, det är rockstar som gör det och Remedy är väldigt imponerade med deras arbete så jag tror inte det är så farligt som många tror. Och självklart ser det gladare ut när man är i Brasilien

Medlem

Vi får väl se...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av dotque:

Fattar inte att folk köper detta? Låter som att de tillför något nytt och jättehäftigt i spelvärlden fast de egentligen inte gjort något speciellt alls. Det näst mest tråkiga jag kunde se var att man bara kommer ha 2 vapen åt gången.. väldigt tveksam till det här spelet, tror jag kommer bli besviken när jag väl spelar det och känner hur hårt konsolanpassat det förmodligen kommer vara

Man kan tekniskt sett ha 3 vapen, typ, vet inte riktigt hur de fungerar men 2 st handvapen och ett större gevär. Sedan är inte det "konsollanpassat" om sånt händer, Max Payne 1 & 2 var också på konsoll utan problem, allt om att spel blir "consolized" är ett överanvänt och dumt ord, det finns många spel på konsoller som inte alls är så restriktiva.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av dotque:

Fattar inte att folk köper detta? Låter som att de tillför något nytt och jättehäftigt i spelvärlden fast de egentligen inte gjort något speciellt alls. Det näst mest tråkiga jag kunde se var att man bara kommer ha 2 vapen åt gången.. väldigt tveksam till det här spelet, tror jag kommer bli besviken när jag väl spelar det och känner hur hårt konsolanpassat det förmodligen kommer vara

Man kan tekniskt sett ha 3 vapen, typ, vet inte riktigt hur de fungerar men 2 st handvapen och ett större gevär. Sedan är inte det "konsollanpassat" om sånt händer, Max Payne 1 & 2 var också på konsoll utan problem, allt om att spel blir "consolized" är ett överanvänt och dumt ord, det finns många spel på konsoller som inte alls är så restriktiva.

Är det vanligt med inställningsmöjligheter för t.ex. FOV och olika grafiska effekter (inte bara ljusstyrka och kontrast) på konsolspel?

Vi får i alla fall hoppas på att senareläggningen av PC-versionen används till att göra spelet drägligt för oss PC-spelare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Öga för detaljer må jag säga, blir hål i skyddsvästarna när han skjuter dem!


signatur

Nämen!

Medlem

Meh .. köper det .. gillade 1 an och 2an grymt mycket. Så hoppas på en bra uppföljare


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av dotque:

Fattar inte att folk köper detta? Låter som att de tillför något nytt och jättehäftigt i spelvärlden fast de egentligen inte gjort något speciellt alls. Det näst mest tråkiga jag kunde se var att man bara kommer ha 2 vapen åt gången.. väldigt tveksam till det här spelet, tror jag kommer bli besviken när jag väl spelar det och känner hur hårt konsolanpassat det förmodligen kommer vara

Man kan tekniskt sett ha 3 vapen, typ, vet inte riktigt hur de fungerar men 2 st handvapen och ett större gevär. Sedan är inte det "konsollanpassat" om sånt händer, Max Payne 1 & 2 var också på konsoll utan problem, allt om att spel blir "consolized" är ett överanvänt och dumt ord, det finns många spel på konsoller som inte alls är så restriktiva.

Derp, syftade inte på att det där med 3 vapen var "konsolanpassat", tror spelet kommer vara det öht.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av dotque:

Fattar inte att folk köper detta? Låter som att de tillför något nytt och jättehäftigt i spelvärlden fast de egentligen inte gjort något speciellt alls. Det näst mest tråkiga jag kunde se var att man bara kommer ha 2 vapen åt gången.. väldigt tveksam till det här spelet, tror jag kommer bli besviken när jag väl spelar det och känner hur hårt konsolanpassat det förmodligen kommer vara

Man kan tekniskt sett ha 3 vapen, typ, vet inte riktigt hur de fungerar men 2 st handvapen och ett större gevär. Sedan är inte det "konsollanpassat" om sånt händer, Max Payne 1 & 2 var också på konsoll utan problem, allt om att spel blir "consolized" är ett överanvänt och dumt ord, det finns många spel på konsoller som inte alls är så restriktiva.

Derp, syftade inte på att det där med 3 vapen var "konsolanpassat", tror spelet kommer vara det öht.

För den delen var Max Payne spelen aldrig särkilt "invecklade" på det sättet så de går nog inte att "dumma ner" värst mycket, blir nog mest frammåtskridande vill jag tro... Däremot vet ja inte heller va du menar med "konsolanpassat" så du kan förstås fortfarande ha rätt 0.o


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Alkoholiserad ex-polis som flyttar till Sydamerika, får jobb som livvakt åt en tjej, tjejen blir kidnappad, han gör allt för att få tillbaka tjejen.

Man on Fire någon?

Medlem

Varför postar man ett klipp med en tydlig PLAY knapp, så länkas man vidare ändå till film avdelningen?
That stuff crawls under me nerves!

Det ser ju ut att ge skaplig action för pengarna. Dock verkar det inte alls ha den där deprimerande känslan som fanns i oldschool spelen. Regn, mörker osv

12
Skriv svar