Deus Ex HR "Stuttering"

Medlem
Deus Ex HR "Stuttering"

Tänkte bara dela med mig av en lösning som fungerade för mig och mitt 560Ti-kort.

Jag köpte DeusEx HR på Steam under stora julrean (för dryga hundralappen). Jag startade spelet idag och hade hela tiden "stuttering" eller "frame skips". Spelbart men sjukt irriterande.

Problemet löste sig för mig med Nvidia Inspector. Sätt frame limit till 60. (samt V-sync på i spelet)

Jag förstår inte varför detta löste problemet. Tycker att aktivera V-sync i spelet borde göra samma sak. Hur som helst så fungerar det.

Någon annan här som upplevt stuttering/hack (tihi) /frameskip i Deus Ex? Hur löste ni det?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hade hacket med DX9 men det försvann med 10 eller 11...vilket man nu använde sig av. Detta på ati 6850 kort.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Hade hacket med DX9 men det försvann med 10 eller 11...vilket man nu använde sig av. Detta på ati 6850 kort.

Ja, jag kör i DX11.

Tyvär efter mer spelande så har istället ett nytt problem infunnit sig. När man spelar kan spelet vara stabilt länge. Ibland kan dock datorn hårdkrascha, boota om. :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Kaleid:

Hade hacket med DX9 men det försvann med 10 eller 11...vilket man nu använde sig av. Detta på ati 6850 kort.

Ja, jag kör i DX11.

Tyvär efter mer spelande så har istället ett nytt problem infunnit sig. När man spelar kan spelet vara stabilt länge. Ibland kan dock datorn hårdkrascha, boota om. :/

Är den stabil i furmark? OCCT?

Medlem
Skrivet av jesterhead:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Kaleid:

Hade hacket med DX9 men det försvann med 10 eller 11...vilket man nu använde sig av. Detta på ati 6850 kort.

Ja, jag kör i DX11.

Tyvär efter mer spelande så har istället ett nytt problem infunnit sig. När man spelar kan spelet vara stabilt länge. Ibland kan dock datorn hårdkrascha, boota om. :/

Är den stabil i furmark? OCCT?

Vet inte vad occt är, men stabil i futuremark, Skyrim och ett hundratal andra spel. :->

Det är något med Deus Ex. Ibland krashar det efter två minuter, ibland kraschar det inte på flera timmar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Hade liknande problem med "Crysis Warhead", så fort V-Sync åkte på funkade det felfritt. Märkligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Problemet med att datorn spontant kraschar i Deus Ex är (av någon anledning) borta. Spelet flyter som hallonkräm på kakelväggen. Mjukt och fint alltså.

Hur skall vi förklara detta? Inga solvindar idag?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

En konspiration av Xbox-generationen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

En konspiration av Xbox-generationen?

Öhm... nu hänger jag inte med riktigt?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Det är lungt, vi tar hand om världen. Det finns inget att oroa sig över. Solvindarna kommer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag fattar ingenting... nåväl.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar