"1999" gör Bioshock: Infinite utmanande

Robot
"1999" gör Bioshock: Infinite utmanande

Det nya spelläget är en återgång till spelens krävande rötter och ska ge gamers en helt unik approach av Bioshock: Infinite.

#irrational-games, #bioshock-infinite


Medlem
"1999" gör Bioshock: Infinite utmanande

Epic! Nu är jag inte tokintresserad av Bioshock Infinite då jag inte var så förtjust i Bioshock 1 & 2 men jag kan tänka mig att stödköpa den här titeln bara för för just det här spelläget. Men jag avvaktar tills jag får mer info om vad spelläget innebär mer konkret. Detta för att spelläget inte bara ska vara en gimmick utan faktiskt något som känns som spelet är designat efter.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Inaktiv

Spel nuförtiden är mest som interaktiva filmer.. omöjligt att misslyckas

Medlem

intressant, borde finnas fler spel med detta läge


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Inaktiv

I has a happy!

så jella bra jobbat, det här kommer att bli sjukt bra

Medlem

Det gör bara spelet ännu mer intressant! Hoppas dom lyckas med det här, så kanske fler tar efter dom.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

Spel nuförtiden är mest som interaktiva filmer.. omöjligt att misslyckas

System Shock 2, som då kom ut 1999, var även nästan omöjligt att misslyckas med. Det var ett mycket djupare och mer komplext spel än Bioshock vad gäller uppgraderingar, vapen, valmöjligheter, etc. men svårt var det verkligen inte.

Tror tyvärr att utvecklarna här har missat poängen lite... det är inte svåra spel "hardcore gamers" är ute efter, det är spel som inte känns ner dummade och har lite djup. Det är knappast något de kan lägga till som ett extra läge utan måste vara en grundläggande komponent.

Hoppas så klart att jag har fel.

Medlem

Trevligt


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av riktigninja:

Spel nuförtiden är mest som interaktiva filmer.. omöjligt att misslyckas

System Shock 2, som då kom ut 1999, var även nästan omöjligt att misslyckas med. Det var ett mycket djupare och mer komplext spel än Bioshock vad gäller uppgraderingar, vapen, valmöjligheter, etc. men svårt var det verkligen inte.

Tror tyvärr att utvecklarna här har missat poängen lite... det är inte svåra spel "hardcore gamers" är ute efter, det är spel som inte känns ner dummade och har lite djup. Det är knappast något de kan lägga till som ett extra läge utan måste vara en grundläggande komponent.

Hoppas så klart att jag har fel.

Indeed. Hade spelet varit byggt från grunden med detta systemet hade det dock varit mer intressant.

Medlem

Låter ju riktigt bra.
Visa vad ni går för!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av riktigninja:

Spel nuförtiden är mest som interaktiva filmer.. omöjligt att misslyckas

System Shock 2, som då kom ut 1999, var även nästan omöjligt att misslyckas med. Det var ett mycket djupare och mer komplext spel än Bioshock vad gäller uppgraderingar, vapen, valmöjligheter, etc. men svårt var det verkligen inte.

Tror tyvärr att utvecklarna här har missat poängen lite... det är inte svåra spel "hardcore gamers" är ute efter, det är spel som inte känns ner dummade och har lite djup. Det är knappast något de kan lägga till som ett extra läge utan måste vara en grundläggande komponent.

Hoppas så klart att jag har fel.

Håller med dig om att bandesignen och spelmekaniken är bra mycket mer komplex i system shock 2 än i bioshock-spelen. Men jag tycker inte att system shock 2 var särskilt enkelt. Tog mig ett bra tag att klara ut det och jag fastnade på många ställen.

Lite offtopic:
Ta bort t ex autogenererande hp, 3-vapen begränsningar, linjära uppdrag och konsolanpassad gui. DNF är ett bra exempel på ett intelligensbefriat fps som saknar all charm av det ett klassiskt fps spel ska innehålla. Spelade färdigt heretic igår och det kändes betydligt mer meningsfullt än att ha spelat DNF. I Heretic fick man: Välja bland många vapen, massor av olika fiender, komplexa mijöer, massor av secrets, inga cutscenes, gui utveckat för pc och riktigt bra soundtracks. Utveckla ett fps i stil med det, så köper jag det på en gång.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av riktigninja:

Spel nuförtiden är mest som interaktiva filmer.. omöjligt att misslyckas

System Shock 2, som då kom ut 1999, var även nästan omöjligt att misslyckas med. Det var ett mycket djupare och mer komplext spel än Bioshock vad gäller uppgraderingar, vapen, valmöjligheter, etc. men svårt var det verkligen inte.

Tror tyvärr att utvecklarna här har missat poängen lite... det är inte svåra spel "hardcore gamers" är ute efter, det är spel som inte känns ner dummade och har lite djup. Det är knappast något de kan lägga till som ett extra läge utan måste vara en grundläggande komponent.

Hoppas så klart att jag har fel.

Nja, kör på svåraste och använd inte de där regeneration sakerna så blir det ganska så mycket svårare, mycket tack vare att man inte har två miljoner skott till sitt förfogande.

Inaktiv

Behövs!

Spelen idag blir allt enklare och enklare och En enkel jämförelse är till exempel Halo 1 och Halo Reach. Var ett rent helvete i Halo 1 att kunna klara ut det på legendery. När jag sedan lirade igenom Halo reach på legendery var det bara att ta skydd och låta botarna göra jobbet.

Sker allt för ofta att man kan sätta sig och vänta. Vart är utmaningen i dagens spel?

<3 Ken Levine


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

men på ett sätt känns det bra att slippa gå vilse, och inte veta vad man ska göra för att komma vidare, som spelen va förr .. ;D

Medlem
Skrivet av riktigninja:

men på ett sätt känns det bra att slippa gå vilse, och inte veta vad man ska göra för att komma vidare, som spelen va förr .. ;D

Smidigare och enklare, ja. Men det är ingen utmaning.
Om jag vill ha underhållning på räls kollar jag på en film

Medlem

Kul initiativ. Hoppas de lyckas skapa något speciellt med detta och inte bara mer HP på alla baddies och svårare att hitta vapen/ammo.

Intressant val av namn på spelläget, 1999. Året då Ken Levine m fl i utvecklingsteamet skapade ett av mina favoritspel genom tiderna. System Shock 2 som redan nämnts av många, det håller än idag!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nu så! Mer av det där vill jag ha! Kör igenom Dark Souls just nu, och även det lyckas bra på svårighetsgraden. Det finns en viss känsla där man saknar så enormt bland dagens spel. Kanske tar och plockar upp Infinite isåfall.

Medlem

Låter onekligen intressant, kan vara kul med lite "oldschool" känsla i denna tid av railshooters och hjärndöda FPS där spelarens största bedrift är att slänga sig i en buske/bakom en vägg och campa/spray 'n' pray (CoD, BF3 m.fl, årets sämsta spel enligt yahtzee).
Hoppas det erbjuder en annorlunda spelupplevelse värd namnet, inte bara mindre förändringar, för då får man ju 2 spel för samma pris som ett

Medlem

Woooo! Gj!


signatur

Nämen!

Medlem

Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag.

Medlem

Vem är Kevin Levine? Kens brorsa?

Medlem

För att vara ärligt känns som att Irrational Games slänger en benbit med ytters lite kött på, dock verkar många ändå lyckliga för det lilla dem får men det säger väl en del om hur illa spelmarknaden faktiskt ser ut idag :/. Visst det är ju bättre än ingenting och det uppskattas att det finns lite entusiasm kvar bland dem större utvecklarna men för mig räcker det inte längre.

Nä, det vi behöver desperat idag är någon utvecklare som har tillräckligt med resurser, entusiasm, passion, skicklighet & balls nog att släppa ett riktigt jädra über grymt spel liknande Half-Life 2 igen. Ett spel med rejäl ambition olikt något vi sett på flera, flera år som kan höja standarden på alla fronter och få spelare, utvecklare och resten av branschen på rätt köl igen.

YES!!!! Då har man anledning att banka sönder tangentbordet när man dör så man måste köpa nytt

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av riktigninja:

Spel nuförtiden är mest som interaktiva filmer.. omöjligt att misslyckas

System Shock 2, som då kom ut 1999, var även nästan omöjligt att misslyckas med. Det var ett mycket djupare och mer komplext spel än Bioshock vad gäller uppgraderingar, vapen, valmöjligheter, etc. men svårt var det verkligen inte.

Tror tyvärr att utvecklarna här har missat poängen lite... det är inte svåra spel "hardcore gamers" är ute efter, det är spel som inte känns ner dummade och har lite djup. Det är knappast något de kan lägga till som ett extra läge utan måste vara en grundläggande komponent.

Hoppas så klart att jag har fel.

Word, spel som inte känns som om utvecklarna tror att spelarna är efterblivna som det kändes t.ex. med nästan alla pussel i Skyrim.

Medlem

Stava gärna hans namn rätt, mannen är en GUD för bövelen!

Medlem

Double rainbow!

Medlem

verkar nice:)

Medlem
Skrivet av Hannu:

Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag.

Jag har märkt att du klagar väldigt mycket på konsoler. Kan inte du bara hålla dom tankarna för dig själv istället för att kommentera t.ex:

Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

På i princip varje nyhet som har något med konsoler att göra. - Börjar bli lite less.

12
Skriv svar