Amy-utvecklare bemöter kritiken: "spela på easy"

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Exim:

aww har xbox kidsen problem att klara sina achivements buhu ...

Du verkar vara den RUMPA som är kid här.

Fix'd!

Skämt och sido. Jag gillar svåra spel, men som det påpekats - var väl inte det som var det "stora" problemet för spelet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Idono:

Det är bra att det är sänkt betyg till Amy för den dåliga bilduppdatering. Det är bara synd att resten av redaktionen ignorerar buggar(både gameplay och bilduppdatering) i diverse spel som inte förtjänat så höga betyg.

woot...? Kommer inte på ett direkt exempel.

Battlefield 3. Det går verkligen inte att missa 200+ buggar i spelet.

Call of Dury Black Ops. O spelbart för väldigt många på PC versionen då det fanns en bugg som frös spelet i några sekunder varje 15e sekund. Och det va på olika PCn. C2D, I7or etc.

Skyrim. Behöver inte förklaras annat än att FPSen på release va riktigt dåligt. En del av det är att kompileringen av spelet kod va rätt kass.

Star Wars: The Old Republic. Så mycket som jag gillar spelet så är det ändå sjuuuuukt o optimerat. I vissa fall kan spelets bilduppdatering sjunka till o bli ett bildspel istället.

Dem ända spelen som har haft bra teknik från förra året är Deus Ex, Rage och Portal 2. Dem flöt näst intill felfritt och hade överlägset lite buggar jämfört med ovanstående spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Dem ända spelen som har haft bra teknik från förra året är Deus Ex, Rage och Portal 2. Dem flöt näst intill felfritt och hade överlägset lite buggar jämfört med ovanstående spel.

Men det var ju en massa folk som hade "stuttering" i Deus Ex. Jag startade spelet häromdagen för första gången och hade samma problem. Så Deus Ex har sin del av problemen.

Se artikel: http://pc.gamespy.com/pc/deus-ex-3-unofficial-title/1192525p1...

Titta på videon, knappt spelbart?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Idono:

Dem RUMPA spelen som har haft bra teknik från förra året är Deus Ex, Rage och Portal 2.

Fix'd! Thank me later!
Men för att svara. Är det PC-spel det gäller? I så fall platsar varken Deus Ex eller Rage på den listan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Idono:

Dem ända spelen som har haft bra teknik från förra året är Deus Ex, Rage och Portal 2. Dem flöt näst intill felfritt och hade överlägset lite buggar jämfört med ovanstående spel.

Men det var ju en massa folk som hade "stuttering" i Deus Ex. Jag startade spelet häromdagen för första gången och hade samma problem. Så Deus Ex har sin del av problemen.

Se artikel: http://pc.gamespy.com/pc/deus-ex-3-unofficial-title/1192525p1...

Titta på videon, knappt spelbart?

Det var dock en väldigt liten del av spelarbasen. Jag hade en lättare variant av det men dem fixade det relativt snabbt.

Jämfört med BF3 som fortfarande kraschar ofta nog. Så va Deus Ex väldigt stabilt. Rage hade med sina problem men det va Driver problem från ATIs sida.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Idono:

Dem ända spelen som har haft bra teknik från förra året är Deus Ex, Rage och Portal 2. Dem flöt näst intill felfritt och hade överlägset lite buggar jämfört med ovanstående spel.

Men det var ju en massa folk som hade "stuttering" i Deus Ex. Jag startade spelet häromdagen för första gången och hade samma problem. Så Deus Ex har sin del av problemen.

Se artikel: http://pc.gamespy.com/pc/deus-ex-3-unofficial-title/1192525p1...

Titta på videon, knappt spelbart?

Det var dock en väldigt liten del av spelarbasen. Jag hade en lättare variant av det men dem fixade det relativt snabbt.

Jämfört med BF3 som fortfarande kraschar ofta nog. Så va Deus Ex väldigt stabilt. Rage hade med sina problem men det va Driver problem från ATIs sida.

Har du någon statistik som säger hur mycket BF3 kraschar och hur stor del av användarbasen av Deus Ex som har "stuttering"-problem med sina spel?

(Tänkte inte diskutera detta så mycket, men jag är nyfiken på hur du gör din bedömning av dessa spel.)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Uselt spel, dåligt designad och buggigt =/= svårt.
Att spela på Easy gör inte spelet bättre, tyvärr utvecklare, gör ett bra spel istället så kommer folk med nöje spela på svåraste även om det är svårt (Dark/Demon Souls)

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Idono:

Dem ända spelen som har haft bra teknik från förra året är Deus Ex, Rage och Portal 2. Dem flöt näst intill felfritt och hade överlägset lite buggar jämfört med ovanstående spel.

Men det var ju en massa folk som hade "stuttering" i Deus Ex. Jag startade spelet häromdagen för första gången och hade samma problem. Så Deus Ex har sin del av problemen.

Se artikel: http://pc.gamespy.com/pc/deus-ex-3-unofficial-title/1192525p1...

Titta på videon, knappt spelbart?

Det var dock en väldigt liten del av spelarbasen. Jag hade en lättare variant av det men dem fixade det relativt snabbt.

Jämfört med BF3 som fortfarande kraschar ofta nog. Så va Deus Ex väldigt stabilt. Rage hade med sina problem men det va Driver problem från ATIs sida.

Har du någon statistik som säger hur mycket BF3 kraschar och hur stor del av användarbasen av Deus Ex som har "stuttering"-problem med sina spel?

(Tänkte inte diskutera detta så mycket, men jag är nyfiken på hur du gör din bedömning av dessa spel.)

Nej har ingen statistik.

Men när ett 10 tal av mina spelar kompisar krascha i BF3 så säger jag att chansen för en hög procent är ganska trolig. Och utav dem är det bara 1 en som har problem med Deus Ex.

Samt att forumaktiviteten varade både längre och var mer intensiv än Deus Ex. Och inte minst med att jag upplevde drygt 5 olika typer av krascher i BF3. En av dem mest jobbiga är flyga på Operation Firestorm. Som då Fryser spelet, kraschar det och stänger inte av spelet korrekt då processen ligger kvar och måste då stängas av i aktivitetshanteraren.

Deus Ex ligger väldigt bra till tekniskt då det aldrig eller sällan kraschar och bara har en stutter.

Detta är bla skillnaden på en 3 årig utvecklings tid och 1 årigt sopphaveri.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

helt rätt, n00bs vänder sig till COD så kan vi med lite bakom pannan lira arma i fred.

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

helt rätt, n00bs vänder sig till COD så kan vi med lite bakom pannan lira arma i fred.

Grattis, du är vinnaren av "Dagens sämsta inlägg"!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Idono:

Dem RUMPA spelen som har haft bra teknik från förra året är Deus Ex, Rage och Portal 2.

Fix'd! Thank me later!
Men för att svara. Är det PC-spel det gäller? I så fall platsar varken Deus Ex eller Rage på den listan.

Skrivet av bjosarn:

Grattis, du är vinnaren av "Dagens sämsta inlägg"!

Nej jag tror faktiskt dina inlägg är mer kvalificerade till den "utmärkelsen". Om du nu kulle försöka vara rolig och "rätta" de andra inläggen kunde du ju åtminstone ändrat "Dem... spelen..." till " DE...spelen..."

Medlem
Skrivet av Camlin:

Nej jag tror faktiskt dina inlägg är mer kvalificerade till den "utmärkelsen". Om du nu Jarl Kulle försöka vara rolig och "rätta" de andra inläggen kunde du ju åtminstone ändrat "Dem... spelen..." till " DE...spelen..."

FIx'd!

Also, varför är det fel? Jag är ingen expert på svensk grammatik, men subjektsformen och objektsformen passar väl lika bra på "spelen"? Upplys mig gärna.

Att du tycker mina "fix'd"-inlägg är sämre än någon som insinuerar att personer som inte spelar samma spel som personen i fråga inte har något innanför pannbenet finner jag mycket underhållande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar