Motorcykel

Medlem
Motorcykel

Ja som ni förstår på förra inlägget, så kör jag motorcykel. Jag har ännu ingen egen utan lånar svärfars hoj då det ska åkas.
Han har en 1100cc Honda Shadow vilket är en ganska stor och rejäl glidarhoj. Passar mig utmärkt.
Men någon gång i livet ska man ju äga sin egen motorcykel är det tänkt, frågan är bara vilken hoj man ska köra?!
Först och främst så har jag startat ett mc-konto som min fru tar hand om. Kontot är för att jag ska kunna spara undan pengar och anledningen att min fru tar hand om det är för att jag inte ska "låna" pengar därifrån till annat krafs.

Varje månad lägger jag undan en slant och jag gör likadant då det kommer in lite extra pengar någonstans ifrån.
Än så länge är det inte så många tusen på kontot, men tanken är att jag ska få ihop ca 50-60 000:- innan jag köper hoj.

Jag skulle kunna få en toppenhoj för mindre pengar, men vill inte ha en för gammal och så är jag lite kräsen när det kommer till märke och modell.

Här är några som jag kikat på, som är intressanta och snygga

Yamaha Midnightstar 1900cc

Yamaha VMAX 1700cc

Honda 750cc Black Spirit

Harley Davidson Sportster Nightster 1200cc

Harley Davidson Sportster Fortyeight

#blogg

Medlem
Motorcykel

Skulle rekommendera Vmaxen då den är riktigt skön att köra och har en jäkla massa kraft när man behöver det. En civiliserad bushoj med komfort helt enkelt
Hondan är tvärtemot en ganska trött cykel så då skulle jag snarare lägga lite extra på en sportster.
Själv kör jag en KTM 640 SuperMoto = renodlat bus

Medlem

Yamaha VMAX is the shit!

Medlem

Trist är bara att vmax:en tyvärr inte är någon direkt glidare... vilket jag gillar jättemycket.
på vmaxen sitter man ju ganska sportigt jämfört med t ex Hondan eller HD'n. Något som alltid har förtrollat mig är den här laid-back stilen man kan ha på en bobber eller customhoj.

Men helt klart är det ju kul med motorkraft också, så VMAX finns absolut kvar på önskelistan!

1
Skriv svar