Se trailern från det vackra indiespelet Dear Esther

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag kan tänka mig att om man gillar att gå på museum så gillar man spelet.

Hahaha, tack för dagens skratt!

Medlem

har följt sedan source mod, och kommer att fortsätta med det.

Medlem

Det krävs mer än vackra landskap och skön musik/ljud för att göra ett spel. Namnet på spelet får en att tänka på hem till gården eller nåt.. Är det tänkt att vara i linje med Myst & Uru etc? För i så fall orkar jag inte bry mig..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Det krävs mer än vackra landskap och skön musik/ljud för att göra ett spel. Namnet på spelet får en att tänka på hem till gården eller nåt.. Är det tänkt att vara i linje med Myst & Uru etc? För i så fall orkar jag inte bry mig..

Det finns en story bakom det hela.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Skumt, skickade in ett tips för ett par dagar sen om att det har ett release datum. Inte intressant att nämna ens i denna artikel? Iaf för de som är intresserade av det kommer det 14 Februari.

http://dear-esther.com/?p=445

Jag har inte tillgång till tipsmailen i nuläget. Så det är mycket möjligt att jag skriver om något som någon har tipsat om utanför att veta om det själv.

Medlem

Ser väldigt mysigt ut. Får samma rysningar av detta som jag fick av Bioshock.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Struggle:

Skumt, skickade in ett tips för ett par dagar sen om att det har ett release datum. Inte intressant att nämna ens i denna artikel? Iaf för de som är intresserade av det kommer det 14 Februari.

http://dear-esther.com/?p=445

Jag har inte tillgång till tipsmailen i nuläget. Så det är mycket möjligt att jag skriver om något som någon har tipsat om utanför att veta om det själv.

Nemas problemas, jag märkte inte av release datumet i Trailern heller, då jag trodde det var den gammla trailern. Var bara därför jag tyckte det var märkligt att det inte stod med i texten


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Struggle:

Skumt, skickade in ett tips för ett par dagar sen om att det har ett release datum. Inte intressant att nämna ens i denna artikel? Iaf för de som är intresserade av det kommer det 14 Februari.
http://dear-esther.com/?p=445

Om du nu tipsade utan cred så är det lite tråkigt. Dock för den intresserade så står det release i slutet av trailern.

Tack för upplysningen! Kollade inte trailern i tron om att det var den gammla som funnits uppe ett tag


signatur

Nämen!

Medlem

Oj vad härligt det såg ut, får vi hålla ögonen på

Medlem

Såg ritktigt bra ut! Dock kommer man nog bara att spela ut det en gång och sen slänga det åt sidan :/

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sagt och gjort!

Danke!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Lirade modden, helt klart en av de bästa, måste lira detta med!

Medlem

Ett ord: Pretentiöst


signatur

Imperator

Inaktiv

Hisspelet och nu detta! Skönt att det kommer andra typer av spel än dum-CoD 23, och Battlefield 5.5 .

Pretentiöst? Knappast. Kreativt, ja.

Innehåll istället för marknadsföring!
Kvalitet istället för dumheter!
PC istället för konsol!


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Trodde detta var ett skräck spel när man såg videon först.

Medlem

"Dear Esther har årets mest stämningsfulla trailer."

Är det en merit då? Vi har ju inte ens passerat första månaden av året ännu


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Köp direkt!
Inte farligt dyrt heller.

Medlem

Wow, fantastiskt snyggt. Visar på hur viktigt det är med estetik och inte bara teknik.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Medlem

Eftersom många undrar hur det är att spela så kan jag börja med att berätta att det inte är ett "spel" öht.

Du går runt, lyssnar på monolog och utforskar.

Medlem

Körde den här modden nåär det begav sig, och som den totala FPS-nörd jag då var (är än) så tyckte jag tempoväxlingen från de övriga moddarna jag körde var besvärlig, minst sagt.
Men så en bit in blev jag fascinerad av bildspråket, vyerna, den subtila historien.
När det hela var över så ville jag bara ha mer.

Underbar liten historia om man kan ta sig tiden att bara njuta.

Ska spela denna när den kommer fast jag redan nu gissar att den lider av samma syndrom som när jag spelade den förra gången; Den är lite för kort!


signatur

Det bekommer mig inte att världen är orättvis, så länge den är orättvis till min fördel.

12
Skriv svar