Resident Evil 6 avslöjat – vi har debuttrailern

Robot
Resident Evil 6 avslöjat – vi har debuttrailern

Leon S. Kennedy och Chris Redfield tar sig an huvudrollerna i sjätte delen av Resident Evil med nervig singleplayer, co-op-action och där skräckstämningen ständigt ska vara närvarande.

#nyhetstips, #capcom, #resident-evil-6


Medlem
Resident Evil 6 avslöjat – vi har debuttrailern

I came


signatur

"I'm about to blow up" - Rebecca Black

Medlem
Medlem

Usch säger jag bara! Ser verkligen inte bra ut, ännu mer actionorienterat än 5:an som redan var mer gears of war än Resident evil. Nä denna serien är tyvärr helt död för mig, tråkigt att det ska gå så långt men samtidigt är man inte förvånad.

Medlem

Jag gillade 5:an men det kändes inte som resident evil. Hoppas de kan göra 6:an mer likt de första spelen.

Inaktiv

Co-op igen? Det är det som hela tiden är anledningen till att jag skjuter upp att spela klart RE5.

Medlem

Coop var jävligt nice när man faktiskt körde med en annan spelare i RE5, dock så förstörde det SP helt. RE6 får man väl se. Skönt att det verkar vara zombies igen men hastigheten är lite meh med allt glidande och sånt. Bra spel men inte RE kanske?

Medlem

Jag tycker det ser riktigt bra ut! definitivt ett köp!

Medlem

Ser ju sjukt bra ut! måste ha!
Och för alla er inbitna RE fans som gillade de gamla spelen, kör silent hill istället.

Medlem

Mina favoritspel är resident evil 2 och 3. Tycker det här ser bra ut. Speciellt Leon's del. Verkar enligt trailern vara en story ur 3 olika vinklar. Leon's, Chris och någon ny person.

Medlem

Jag gillade femman för vad det var, en sinnessjukt grym coopshooter, men jag är också ett fan av de gamla spelen. Det här ser ut att ha en grym combo av båda, approves!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Cane:

Usch säger jag bara! Ser verkligen inte bra ut, ännu mer actionorienterat än 5:an som redan var mer gears of war än Resident evil. Nä denna serien är tyvärr helt död för mig, tråkigt att det ska gå så långt men samtidigt är man inte förvånad.

+1

Medlem

Tycker det såg intressant ut, men vill fortfarande och hoppas med hela mitt hjärta att dom går tillbaka till den klassiska spelstilen! fan vad idioterna ska tänka "bara pengar" nu för tiden istället för på oss fans som egentligen vet bäst. well well, kommer väl nån gång

Medlem

Enda som får mig att bli lite ledsen är ifall detta är en prequel. Gud. Jag hatar verkligen prequels.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

http://files.sharenator.com/fap_fap_fap_fap_RE_Best_XXX_Ever-...

Enda som får mig att bli lite ledsen är ifall detta är en prequel. Gud. Jag hatar verkligen prequels.

Med tanke på att det utspelas 10 år efter ursprungliga Racoon City är nog chansen för det ganska liten.

Det ser riktigt trevligt ut faktiskt!
Det tråkiga med coop är ju att det är så action-orienterat att skräcken är i princip helt borta. Sen snälla, snälla ta bort alla hemska quicktime-saker eller vad dem nu kallas, det var grymt irriterande när man konstant "trodde" att det var en filmsekvens som spelades upp. Blev lurad flera gånger, sen har de mage att byta knapp också! Usch, hemskt. Tog ett tag att klara femman bara för det (ännu värre när man kör coop ju!).


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Snygg trailer. Kändes mer som en trailer till en film.

Medlem

Visst, det är het klart mer actionorienterat än 5an, men det har zombies och en Raccoon wannabe stad den här gången. räcker för att jag ska bli intresserad


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sabel1:
Skrivet av Remus:

http://files.sharenator.com/fap_fap_fap_fap_RE_Best_XXX_Ever-...

Enda som får mig att bli lite ledsen är ifall detta är en prequel. Gud. Jag hatar verkligen prequels.

Med tanke på att det utspelas 10 år efter ursprungliga Racoon City är nog chansen för det ganska liten.

Tja, står det är 10 år efter Raccoon City incident. Det var 29 September 1998. Resident evil 5 utspelar sig 6 Mars 2009.

1998+10 = 2008.... Om INTE Resident evil 6 utspelar sig någon månad efter Resident evil 5 dvs. Alltså strax efter Resident evil 5 slutade.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har spelat gammla resident evil spelen, och jag har inga problem med detta. En spelserie måste ändra sig för att kunna vara nytt och intressant. Samma sak hela tiden blir tillslut.. meh. Så mer av detta och mer Co-op åt folket!

Medlem

Jag tycker det ser riktigt saftigt ut. jag är riktigt glad över att de verkar gå tillbaka till det gamla skitiga RE2.


signatur

//Schmoo

Medlem

:'(

Gears of Resident Evil?


signatur

Nämen!

Medlem

Trots att man saknar de gamla spelen (där man inte vågade skjuta för att man sparade ammunitionen) så såg det här betydligt roligare ut än 5:an. Jag blev faktiskt riktigt intresserad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Utan Wesker är det väl inget kul längre.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Leons handling ser ut att kunna bjuda på en del skräck, likaså miljön. Actiondelarna har alltid varit de svagaste i RE-spelen så man blev enormt besviken över att Capcom gjorde RE5 till ett actionspel.

Medlem

Men vafan.. skulle dom inte gå tillbaka till klassiska RE har jag för mig dom sa... nu är det action till 90%.. detta är inte RE längre tyvärr

Medlem

FUCKING PÅTVINGAD COOP. COVERSYSTEM!!! SAMMA FIENDER SOM 4 OCH 5. MER ACTION? VAD FAN HÅLLER DOM PÅ MED????

Trodde på allvar att de skulle gå tillbaka mer till sina rötter och göra ett spel som liknade mer Dead Space..... Jävla idioter. Bojkott direkt. Kommer inte köpa detta. Resident Evil är dött för mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Snygg trailer!

Hoppas det blir lika bra som trailern

Medlem

Shit vad ful grafik, sag ju nästan ut som nagot fran PS2.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem
Skrivet av Strasser:

Shit vad ful grafik, sag ju nästan ut som nagot fran PS2.

Tror du har skit skärm isåfall

123
Skriv svar