Spelåret 2012, del 5

Robot
Spelåret 2012, del 5

Sista delen av FZ:s stora 2012-guide avslutas med fem krutpaket till spel. Vilket är din favorit?

#max-payne-3, #mass-effect-3, #borderlands-2, #guild-wars-2


Medlem
Spelåret 2012, del 5

Mass effect 3! Mass effect 3!

Herregud! Efter att ha sett GTTV's ME3 special för typ 5 timmar sen så fick jag såna rysningar så hela lägenheten skakade!

Lite små fjuttiga spoilers i deras special vilket jag ångrar nu i efterhand då jag dör av väntan och jag har som policy att gå in i ett spel eller film med så lite kunskap som möjligt.

Men FY FAAAN alltså. Detta är GOTY 2012 och kommer ro hem 5/5 och 10/10!

FAP FAP FAP FAP.... . .. fAp!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Tycker det är lite kul att ni har med GTA V när det med 95% säkerhet kommer nästa år. Eller har ni fått hemlighetsstämplad information av R* själva kanske? I alla fall konstigt att ni bara kan skriva "2012" utan att uttrycka något som helst tvivel.

Fredrik, du är fortfarande lite stel i berättandet jobba på betoning och att slappna av när du pratar. Vet inte vem som skriver vad som skall sägas, men många gånger låter det lite väl "stolpigt". Den sista biten (om HL3) kändes faktiskt bara pinsam...

Usch nu låter jag gnällig igen... Ursäkta


signatur

Imperator

Medlem

Gubbar, mycket bra gjort! Veckan har varit en fröjd och varje dag har jag vaknat upp med en längtan att se nästa del. Fortsätt med sånna här oväntade små överraskningar!

Frilansare
Skrivet av Reize:

Tycker det är lite kul att ni har med GTA V när det med 95% säkerhet kommer nästa år. Eller har ni fått hemlighetsstämplad information av R* själva kanske? I alla fall konstigt att ni bara kan skriva "2012" utan att uttrycka något som helst tvivel.

Tycker det är konstigt att du med sådan säkerhet kan säga att det inte kommer i år. Vi vet ju inte. Men vi hoppas och tror. Du får lägga till ett mentalt frågetecken.

Medlem

det enda någorlunda intressanta spelet här var väll The last of us

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Reize:

Tycker det är lite kul att ni har med GTA V när det med 95% säkerhet kommer nästa år. Eller har ni fått hemlighetsstämplad information av R* själva kanske? I alla fall konstigt att ni bara kan skriva "2012" utan att uttrycka något som helst tvivel.

Tycker det är konstigt att du med sådan säkerhet kan säga att det inte kommer i år. Vi vet ju inte. Men vi hoppas och tror. Du får lägga till ett mentalt frågetecken.

De resterande fem procenten får väl representera frågetecknet då Jag baserar teorin på Rockstars tradition av att aldrig släppa mer än ett spel per år, och i år kommer ju Max. Vidare, om man spanar lite på era internationella konkurrenter märker man att den allmänna åsikten är att en 2012-release inte är särskilt trolig.


signatur

Imperator

Medlem

Mmm finns ju lite att se fram emot, finns oxå flera titlar jag tror jag kan kosta på mig att skippa...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Half-Life 3 kommer INTE släppas iår. Nu behöver ni inte hoppas längre.

Medlem

Ja det finns några intressanta titlar detta år. Ett eller två säkra köp, sedan får vi hoppas att de några av "bubblarna" är bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det enda man riktigt längtar efter är ME3 och D3 (sen HL2:EP3/HL3 med, men lär ju inte komma i år).

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Reize:

Tycker det är lite kul att ni har med GTA V när det med 95% säkerhet kommer nästa år. Eller har ni fått hemlighetsstämplad information av R* själva kanske? I alla fall konstigt att ni bara kan skriva "2012" utan att uttrycka något som helst tvivel.

Tycker det är konstigt att du med sådan säkerhet kan säga att det inte kommer i år. Vi vet ju inte. Men vi hoppas och tror. Du får lägga till ett mentalt frågetecken.

De resterande fem procenten får väl representera frågetecknet då Jag baserar teorin på Rockstars tradition av att aldrig släppa mer än ett spel per år, och i år kommer ju Max. Vidare, om man spanar lite på era internationella konkurrenter märker man att den allmänna åsikten är att en 2012-release inte är särskilt trolig.

Tror det är fullt möjligt att GTA V släpps i år fast troligen ganska sent i så fall. Första trailern för GTA IV släpptes 29 mars 2007 och spelet kom 29 april 2008

Medlem

Nu äger jag ingen PS3 men jag tycker The Last Of Us verkar trist. Finns inte mycket att göra med zombies som inte andra spel och filmer och böcker redan har gjort. Fast om spelet visar sig gå åt skräck-hållet, ja, då kan jag tänka mig ta tillbaka det jag skrev här nyss, men just nu verkar det otroligt tråkigt.

Medlem

så GW2 är mig närmast hjärtat vilket kanske är pinsamt tydligt.
Annars är jag intresserad av; War of the Roses, hoppas det blir bra, har inte fått nog av M&B stilen än.

GTA5 fast det säkert blir rätt likt 4an i utförande, Men gick rykten om coop-läge oxå? det vore nått,

MaxPayne3, Generals2 och Diablo3, alla uppföljare men nya i sig, är väll sentimentaliteten som drar i mig där.

Heart of the swarm kanske jag hoppar över, ser bra ut, men jag är inte överförtjust i Zerglings och spelar knappt inte första delen av SC2 längre heller.

Hitman Absolution, Dishonored, Bioshock Infinite, Syndicate o Mass Effect3 ser alla bra ut men jag tror att jag kan vänta till de är på rea-rea, är lite mättad just nu & har inte tid att spela allt.

spenderade rätt mkt tid med Borderlands, men känner inte suget efter 2an, serietidningsgrafiken lockar inte helt enkel.

Drake & Lara´s äventyr, nja jag har Uncharted3 men har inte börjat spela det än.. maby

Kanske recensenter här på FZ lyckas få mig att köpa nått jag inte planerat skaffa, eller ännu bättre få mig att avstå något jag klarar mig bättre utan...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

HoTS är ett säkert köp!

Medlem

Vad gör HL3 och GTA5 på listan? En av de kommer absolut inte släppas i år. Dessutom suger de båda spelserierna.

Medlem
Skrivet av cinderella:

Vad gör HL3 och GTA5 på listan? En av de kommer absolut inte släppas i år. Dessutom suger de båda spelserierna.

Har du information om när dom ska släppas så do tell? I övrigt så tackar vi dig för DIN åsikt.

Medlem

När jag klickar på länken till filmen kommer jag till filmsidan, men filmen är där ej.. finns bara :

Spelåret 2012, del 5

Den sista delen av guiden för 2012:s hetaste speltitlar, enligt FZ-redaktionen.

Längd:4m 10s
Publicerad:I dag, 15:00
Permalänk:Embed:

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av cinderella:

Vad gör HL3 och GTA5 på listan? En av de kommer absolut inte släppas i år. Dessutom suger de båda spelserierna.

Har du information om när dom ska släppas så do tell? I övrigt så tackar vi dig för DIN åsikt.

Svengelskamannen håll dig till ett språk i fortsättningen, tack! Sedan, hur kan FZ lägga in titlar i "bästa spelsläppen 2k12" som inte ens är bekräftade under utveckling?

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av cinderella:

Vad gör HL3 och GTA5 på listan? En av de kommer absolut inte släppas i år. Dessutom suger de båda spelserierna.

Har du information om när dom ska släppas så do tell? I övrigt så tackar vi dig för DIN åsikt.

Svengelskamannen håll dig till ett språk i fortsättningen, tack! Sedan, hur kan FZ lägga in titlar i "bästa spelsläppen 2k12" som inte ens är bekräftade under utveckling?

Inga problem jag kan hålla mig till ren svenska. Men du får gärna peka på vart i artiklarna som dom skriver "bästa spelsläppen 2k12" Dom skriver om vilka titlar dom ser fram emot under 2012. Vissa titlar är bekräftade 2012 och andra önskar dom se eller som det har spekulerats om ska komma 2012. Sen är det lite synd att du bara säger att Half-life och GTA serien är kassa utan att motivera varför. Säger man A får man ju säga B. Men det är ju bara min åsikt.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av cinderella:

Vad gör HL3 och GTA5 på listan? En av de kommer absolut inte släppas i år. Dessutom suger de båda spelserierna.

Har du information om när dom ska släppas så do tell? I övrigt så tackar vi dig för DIN åsikt.

Svengelskamannen håll dig till ett språk i fortsättningen, tack! Sedan, hur kan FZ lägga in titlar i "bästa spelsläppen 2k12" som inte ens är bekräftade under utveckling?

Inga problem jag kan hålla mig till ren svenska. Men du får gärna peka på vart i artiklarna som dom skriver "bästa spelsläppen 2k12" Dom skriver om vilka titlar dom ser fram emot under 2012. Vissa titlar är bekräftade 2012 och andra önskar dom se eller som det har spekulerats om ska komma 2012. Sen är det lite synd att du bara säger att Half-life och GTA serien är kassa utan att motivera varför. Säger man A får man ju säga B. Men det är ju bara min åsikt.

Ah, min miss. Ursäkta för det. Varför HL & GTA är skit? Det är p.g.a. min ideologi.HL ettan är dock undantaget.

Medlem
Skrivet av eCore:

När jag klickar på länken till filmen kommer jag till filmsidan, men filmen är där ej.. finns bara :

Spelåret 2012, del 5

Den sista delen av guiden för 2012:s hetaste speltitlar, enligt FZ-redaktionen.

Längd:4m 10s
Publicerad:I dag, 15:00
Permalänk:Embed:

Konstigt, inget wierd här. Funkar denna länk?

http://www.fz.se/filmer/20120120/spelaret-2012-del-5/?hdmode=...


signatur

Videomupp

Medlem

Sommaren 2012, då är det bara en titel som gäller - och det är knappast Starcraft.

Nej, då är det den här liraren som kommer att äga. Hårt!

http://www.thegamerspulse.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/06/DarksidersDeath.png

Medlem

mmm.....ArmA 3 till sommaren blir nice!


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av Nemo:

Sommaren 2012, då är det bara en titel som gäller - och det är knappast Starcraft.

Nej, då är det den här liraren som kommer att äga. Hårt!

http://www.thegamerspulse.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/06/DarksidersDeath.png

Aaah. Det va Darksiders 2. såg det när jag citerade och fick se länknamnet. Tänkte precis fråga va bilden förställer för det kan ju va bra att skriva för dom som faktiskt inte är invigda. Eller ville du ha spelet för dig själv?

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Aaah. Det va Darksiders 2. såg det när jag citerade och fick se länknamnet. Tänkte precis fråga va bilden förställer för det kan ju va bra att skriva för dom som faktiskt inte är invigda. Eller ville du ha spelet för dig själv?

Hehe, absolut inte - tycker alla ska prova på! Ettan var kanon och tvåan kan bli hur grym som helst.

Bra att du skrev titeln. Det går att klicka på bilden och se mer info, fast det kanske inte är så uppenbart...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Sommaren 2012, då är det bara en titel som gäller - och det är knappast Starcraft.

Nej, då är det den här liraren som kommer att äga. Hårt!

http://www.thegamerspulse.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/06/DarksidersDeath.png

Ja, det spelet ser jag fett framemot

Medlem

För mig så ser jag fram emot HL3, ME3, DS2 (Darksiders 2)


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Nu har jag kollat på alla fem filmer. Det kommer säkert ett flertal grymma spel under året men flertalet av de jag bryr mig om idag var inte med in någon av dessa filmer. C&C Generals 2 exempelvis. Vi får se hur det blir.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar