"1999" gör Bioshock: Infinite utmanande

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Hannu:

Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag.

Jag har märkt att du klagar väldigt mycket på konsoler. Kan inte du bara hålla dom tankarna för dig själv istället för att kommentera t.ex:

Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

På i princip varje nyhet som har något med konsoler att göra. - Börjar bli lite less.

Det ligger i hans natur, han är vad vi i forskarvärlden kallar en Konsolihatius Animalius.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Det ligger i hans natur, han är vad vi i forskarvärlden kallar en Konsolihatius Animalius.

Haha mycket möjligt!

Inaktiv
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Hannu:

Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag.

Jag har märkt att du klagar väldigt mycket på konsoler. Kan inte du bara hålla dom tankarna för dig själv istället för att kommentera t.ex:

Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

På i princip varje nyhet som har något med konsoler att göra. - Börjar bli lite less.

Jag trodde inläggen/forumet ect var till för diskussion?

Jag tycker Hannu tog fram en bra syn vinkel som jag inte tänkt på.
Samt att fler personer inte gillar konsoller kan jag förstå, specielt om man är av den "äldre skolan"

Medlem

Har väntat på att detta, hoppas fler gör detta, speciellt mmo's ;o

Medlem

I vilken kyrka tillber man denna gud?

Hoppas verkligen det är så bra som det låter.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Hannu:

Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag.

Jag har märkt att du klagar väldigt mycket på konsoler. Kan inte du bara hålla dom tankarna för dig själv istället för att kommentera t.ex:

Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

På i princip varje nyhet som har något med konsoler att göra. - Börjar bli lite less.

Jag trodde inläggen/forumet ect var till för diskussion?

Jag tycker Hannu tog fram en bra syn vinkel som jag inte tänkt på.
Samt att fler personer inte gillar konsoller kan jag förstå, specielt om man är av den "äldre skolan"

Håller med Hannu.

Inaktiv

Detta gillas starkt. Jag kommer definitivt köra med det påslaget

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Hannu:

Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag.

Jag har märkt att du klagar väldigt mycket på konsoler. Kan inte du bara hålla dom tankarna för dig själv istället för att kommentera t.ex:

Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

På i princip varje nyhet som har något med konsoler att göra. - Börjar bli lite less.

Jag trodde inläggen/forumet ect var till för diskussion?

Jag tycker Hannu tog fram en bra syn vinkel som jag inte tänkt på.
Samt att fler personer inte gillar konsoller kan jag förstå, specielt om man är av den "äldre skolan"

Haha, vadå för synvinkel måste jag få fråga? Vad kan man få för bra synvinkel ur "Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag." ?

Medlem

Alltså, göra ett spel svårt är ju enkelt om man inte tar spelarens frustration med i beräkningen. Det händer ju fortfarande ibland och ex MoW Vietnam är ju ett exempel där den första levlen lär avskräcka även mer erfarna RTS spelare. Bara sätt omöjliga odds och spamma spelaren med fiender så blir det ju svårt. Tricket, som någon sa tidigare, är ju att göra det svårt utan att göra det frustrerande. Om man kollar på ex många detektivspel så är ju lösningarna så krystade att det inte finns en sportmössa att lösa dem utan walkthrough. Alltså svårt OCH frustrerande. Så, det skall bli mycket intressant att se hur de tänkt lägga upp detta spelläget och jag hoppas att de inte bara tänker grinda utan faktiskt utmanar vår intelligens.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Och från att ha varit totalt ointressant blev det ett givet köp.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Fan alltså FZ medlemmarna borde ställa upp i någon "byta samtalsämne" tävling. Spelar fan ingen roll vad ämnet är, det lyckas ändå övergå till "KONSOL VS PC".

"ja här har vi då va en jävla fin häst...." "OMFG MIN PC ÄR FINARE, MEN JAG HATAR KONSOLLER OMFG OMFG"


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Fan alltså FZ medlemmarna borde ställa upp i någon "byta samtalsämne" tävling. Spelar fan ingen roll vad ämnet är, det lyckas ändå övergå till "KONSOL VS PC".

"ja här har vi då va en jävla fin häst...." "OMFG MIN PC ÄR FINARE, MEN JAG HATAR KONSOLLER OMFG OMFG"

Someone_is_WRONG_on_the_internet.jpg du vet, folk kan inte låta idioti vara utan måste ge ett fruktlöst försök att visa att någon har fel och att de måste ändra sina åsikter (vilket aldrig hänt i internets historia).

Såna här lägen får gärna flera spel ha, då blir jue casual/hardcore konversationer orelevanta då det kan ge vad båda vill ha. Har inte ME3 något liknande?

Låter riktigt jävla bra!

KoP
Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Hannu:

Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag.

Jag har märkt att du klagar väldigt mycket på konsoler. Kan inte du bara hålla dom tankarna för dig själv istället för att kommentera t.ex:

Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

På i princip varje nyhet som har något med konsoler att göra. - Börjar bli lite less.

Jag trodde inläggen/forumet ect var till för diskussion?

Jag tycker Hannu tog fram en bra syn vinkel som jag inte tänkt på.
Samt att fler personer inte gillar konsoller kan jag förstå, specielt om man är av den "äldre skolan"

Du är medveten om att den "äldre skolan" även spelade på konsoller under 70-80 talet?
Antingen hängde man vid ett arkadkabinett eller hemma med polare runt Atari 2600'n. Spelen som fanns till pc under den tidsepoken ville man ju inte ens ta i med tång.

Inaktiv
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Kharif:

Jag trodde inläggen/forumet ect var till för diskussion?

Jag tycker Hannu tog fram en bra syn vinkel som jag inte tänkt på.
Samt att fler personer inte gillar konsoller kan jag förstå, specielt om man är av den "äldre skolan"

Haha, vadå för synvinkel måste jag få fråga? Vad kan man få för bra synvinkel ur "Intressant, läget lär väl inte finnas på konsol förmodar jag." ?

För att jag personligen tycker att det är svårt att göra ett spel som är bra både till konsol och PC utan att göra förstora ändringar, konsoller brukar ha mycket mer auto-aim vilket PC inte brukar ha.

Jag tycker bara att Hannu väckte ett intresse som jag har, vilket är balans i spel

Skrivet av KoP:

Du är medveten om att den "äldre skolan" även spelade på konsoller under 70-80 talet?
Antingen hängde man vid ett arkadkabinett eller hemma med polare runt Atari 2600'n. Spelen som fanns till pc under den tidsepoken ville man ju inte ens ta i med tång.

Jodå det är jag medveten om :), jag använde nog ordet fel då jag syftade på att Hannu är nog van vid spel som är gjorda på 90-talet som de flesta brukar se som en av de bättre tiderna.

Annars så måste jag erkänna att jag är dålig på spel från 70-80 talet, något tips så man kan se om man får tag på något bra/dåligt?

Edit: fixa citering

Medlem
Skrivet av Kharif:

För att jag personligen tycker att det är svårt att göra ett spel som är bra både till konsol och PC utan att göra förstora ändringar, konsoller brukar ha mycket mer auto-aim vilket PC inte brukar ha.

Jag tycker bara att Hannu väckte ett intresse som jag har, vilket är balans i spel

Jo det stämmer nog att det är svårt att göra spel till både konsol och PC, dom har t.ex helt olika kontroller. Så det kan jag hålla med dig om :). Angående auto-aim orkar jag inte gå in på dock, kan bara säga att det inte är så värst mycket som dom flesta konsol hatare säger att det är. ;):P

Men det Hannu sa stämmer nog inte alltför väl. Liksom, varför skulle inte det gå att fixa en lite svårare svårighetsgrad till konsolerna? Kändes enbart som hat gentemot oss som gillar att lira på konsol.

Inaktiv
Skrivet av alftagrabben:

Jo det stämmer nog att det är svårt att göra spel till både konsol och PC, dom har t.ex helt olika kontroller. Så det kan jag hålla med dig om :). Angående auto-aim orkar jag inte gå in på dock, kan bara säga att det inte är så värst mycket som dom flesta konsol hatare säger att det är. ;):P

Men det Hannu sa stämmer nog inte alltför väl. Liksom, varför skulle inte det gå att fixa en lite svårare svårighetsgrad till konsolerna? Kändes enbart som hat gentemot oss som gillar att lira på konsol.

Konsol hatar är jag inte, dock så tycker jag att spel som finns både till PC/konsol oftast inte får den kärlek de behöver, föredrar exklusiva titlar till plattformarna istället för att en version (Bayonetta är väl ett skräck exempel) ska bli "kasst".

Eller vissa PC spel som inte får DLC(Flera EA spel, bland annat Dead Space 1-2) eller support överhuvudtaget.

Samt konsol FPS blir jag mer fundersam på då det brukar vara fienden som får headshot på stortår

12
Skriv svar