Fast för alltid i Star Wars: The Old Republic*

Robot
Fast för alltid i Star Wars: The Old Republic*

Efter 1.1-patchen är Bioware åter i hetluften sedan knappen för att säga upp The Old Republic-prenumerationen försvunnit för många konsumenter.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
Fast för alltid i Star Wars: The Old Republic*

Vilket mygel!


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Knappen finns där nu, tog just bort min sub

Medlem

Ganska passande tid att ta bort möjligheten att avsluta sin subscription. Biowares kundtjänst 20000st i kö yippe.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Det har gått helt utmärkt att lägga till ändelsen /cancel på när man är inne på sitt account, således har det aldrig varit ett problem, vilket idioter till användare vägrar förstå.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:

Det har gått helt utmärkt att lägga till ändelsen /cancel på när man är inne på sitt account, således har det aldrig varit ett problem, vilket idioter till användare vägrar förstå.

Att "idioter" till användare ska lista ut sånt själv kan tyckas självklart för dig, men mindre självklart för resten av världen - speciellt när trådar med sådana lösningar låses på TORs officiella forum därför att de "ej är relaterade till The Old Republic".

Medlem

jag gillar spelet så. Jag kommer inte cancela mitt sub på spelet så.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Att "idioter" till användare ska lista ut sånt själv kan tyckas självklart för dig, men mindre självklart för resten av världen - speciellt när trådar med sådana lösningar låses på TORs officiella forum därför att de "ej är relaterade till The Old Republic".

Det kan tyckas märkligt, men spelar man ett nätspel som är ett MMO, så får man faktiskt ta reda på lite fakta bakom dess betalnings metoder, om det är ett pay-to-play spel, och förhålla sig till det därefter. Vill man inte köra en 1-månad "recurring subscription" som innebär att ditt kreditkort dras från automatiskt var 30:e dag, så går det alldeles utmärkt att köra med 30 dagars "game card". Då dras det garanterat inga pengar utöver det som spelkortet kostade.

Visst kan det tyckas vara dumt att Bioware haft "tekniskt strul" med just "Avsluta"-funktionen till abonnemangen, och just runt tiden då många förväntas ha bestämt sig för fortsättning, eller avslut från gratis månaden. Men om era kreditkort blir dragna på pengar, utan att ni vill det, så är det inga större svårigheter att kontakta er bank, och stoppa överföringen av pengarna.

Så jag tycker således, att folk kan sluta slänga över allt ansvar på Bioware's axlar, och faktiskt använda den där klumpen som sitter ovan i skallen. SWTOR är knappast första MMO:et som haft diverse problem, och lär inte vara sista heller.

Med det sagt, spelet fungerar alldeles utmärkt för mig, jag har inga planer på att avsluta spelet inom närmaste tiden, och "Cancel subscription" knappen syntes på min konto-sida när jag kollade innan jag skrev denna post.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

den funka bra för mig för ca en timme sedan när jag bestämde mig för att inte förnya min sub, för dels sentinel pvp gear ser så crap ut så inte sugen på att försöka farma pvp för få någon coolt, när jag inte hittar grupper för hardmodes i väntan på att raid ska låsas upp. och för att det är skit jobbat atm att hitta HM grupper.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Stephan:

Att "idioter" till användare ska lista ut sånt själv kan tyckas självklart för dig, men mindre självklart för resten av världen - speciellt när trådar med sådana lösningar låses på TORs officiella forum därför att de "ej är relaterade till The Old Republic".

Det kan tyckas märkligt, men spelar man ett nätspel som är ett MMO, så får man faktiskt ta reda på lite fakta bakom dess betalnings metoder, om det är ett pay-to-play spel, och förhålla sig till det därefter. Vill man inte köra en 1-månad "recurring subscription" som innebär att ditt kreditkort dras från automatiskt var 30:e dag, så går det alldeles utmärkt att köra med 30 dagars "game card". Då dras det garanterat inga pengar utöver det som spelkortet kostade.

Självklart. Allt det där håller jag med om. Men att kalla användare för "idioter" för att de inte kom på att man kunde lägga till "/cancel" efter URL:en till account-sidan är bara löjligt, vilket var det jag reagerade på.

Medlem

Enklast är de väl bara att logga in på sin bank och ta bort månadsprem. där?

Inaktiv

Siffrorna kommer verkligen dala neråt..

Medlem

Gud va skönt!!!! ...att jag hann med att stänga ned subscription innan detta annonserades. Tyckte spelet var smått fantastiskt i betan och early access, men 2 - 3 veckor in i spelet efter release började jag tröttna. Detsamma gäller några av mina polare som också körde det. Tror inte att det håller länge, antagligen nere om ett år eller två. Om jag ska vara helt ärlig tycker jag spelet va stelt som satan, visst dialogerna var häftiga till en början men sen insåg man hur stela dem var... Hoppas att GW2 kan leverera iaf!

Medlem

Jag kommer då att fortsätta ett tag till, känns som ett rätt ok casual spel. Jag spelar kanske 1-2 timmar varannan dag och då funkar det rätt bra. Inget man vill nöta 8 timmar om dagen som man gjorde med wow back in the days...men som tidsfördriv är det utmärkt.

Medlem

Cancel your subscription knappen finns där för mig. Men inget jag tänker göra, har för roligt i spelet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blev bannad från spelet första veckan.


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Funkade att cancla nu iaf

Medlem

Fy f#n alltså...

Inaktiv

Jag avbröt min sub den 18e, funkade helt fint. Ska dock fylla på idag, var lite sent med att få mina pengar.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Stephan:

Att "idioter" till användare ska lista ut sånt själv kan tyckas självklart för dig, men mindre självklart för resten av världen - speciellt när trådar med sådana lösningar låses på TORs officiella forum därför att de "ej är relaterade till The Old Republic".

Det kan tyckas märkligt, men spelar man ett nätspel som är ett MMO, så får man faktiskt ta reda på lite fakta bakom dess betalnings metoder, om det är ett pay-to-play spel, och förhålla sig till det därefter. Vill man inte köra en 1-månad "recurring subscription" som innebär att ditt kreditkort dras från automatiskt var 30:e dag, så går det alldeles utmärkt att köra med 30 dagars "game card". Då dras det garanterat inga pengar utöver det som spelkortet kostade.

Självklart. Allt det där håller jag med om. Men att kalla användare för "idioter" för att de inte kom på att man kunde lägga till "/cancel" efter URL:en till account-sidan är bara löjligt, vilket var det jag reagerade på.

Det kanske var lite laddat, vilket jag kan medge. Däremot så var knappen aldrig borta under de 48 timmar som avsågs, det handlar bara om hur långt man orkade klicka. Det är inte det smidigaste givetvis men helt borta var det aldrig.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Tog bort det tillfälligt i hopp om att folk skulle glömma av det och fortsätta spela?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar