Stora förändringar väntar i Diablo III

Robot
Stora förändringar väntar i Diablo III

"Ingen kommer minnas om spelet kom sent, bara om det är bra", förklarar Blizzard och avslöjar att de fortfarande gör stora förändringar i Diablo III.

#nyhetstips, #blizzard, #diablo-iii


Medlem
Stora förändringar väntar i Diablo III

Sad face

Medlem

skalas ner för konsolerna ?? =/

Medlem

vad det än är, jag kommer älska spelet säkert, MEN asså dom borde ha släppt spelet för länge sedan!! Seriöst det är så jäkla speltorsk nu behöver något att sätta tänderna i, dom skulle fan kunna släppt spelet sen ändra på det som dom vill efteråt,, man får ju inte ens tag på betan gjort allt förutom sålt min själ till Mertzen.

Medlem
Citat:

– Vi tar bort Defense, Attack och Precision som attribut. Armor tar över det som Defense brukade innefatta, +PhysicalResist tar över för Armor, och +Chance to Crit fyller i för Precision.

Även identifierings-scrolls försvinner. Town portal scrolls blir en färdighet istället för ett föremål och Cauldron of Jordan och Nephalem Cube försvinner och ersätts i viss mån av Stone of Recall som låter spelarna återvända till staden för att köpa och sälja. Även Mystic försvinner och merparten av hennes tjänster övertas av smeden och juveleraren. Men det är möjligt att Mystic kan återvända vid ett senare skede.

Är inte allt ovan redan i betan...? Har inte tillgång till betan själv men har tittat på en hel drös med videos från youtube folk som har tillgång. Tycker att det borde vara färdigt om det var så i videos jag tittade på för flera månader sedan.

Vadå ingen kommer att minnas om det kom sent - var det inte D2 som släpptes efter väldiga om och men (flera månader/år)? Om jag inte minns fel det vill säga.

Medlem

Har inte testat D3 själv men jag tror nog att de vet vad de sysslar med när det gäller speldesign. Bättre än genomsnitts-FZaren.

Nerskalat är inte automatiskt det samma som "lättare". Och omständligt inte detsamma som automatiskt "svårare och mer utmanande". Spel ska fokusera på det som faktiskt är roligt och inte bara krångligt.

Medlem
Skrivet av PCbiffen:

skalas ner för konsolerna ?? =/

Visst vill många skylla på det, men snarast skalas det ner för att passa dagens spelare, inte plattformen. Grafiken och spelet i sig är så pass dåligt/daterat att det utan problem kan köras i originalform på konsol, så även gameplay när det gäller äldre diablo (som finns på konsol). Men för att locka stora mängder (PC-spelare) så måste man göra det likt ett MMO, tvinga folk online, och lägga till auktioner, ta bort skills och fokusera på loot etc. som gör att folk spenderar riktiga pengar.
Lägg till simplifierat gameplay som passar alla (3+) så får du en riktigt stor målfrupp, ett spel som lika gärna hade kunnat släppas på facebook eller mobil som på PC/konsol, och i min mening långt ifrån en värdig uppföljare till D2. Dock så lär det sälja som galet, Wow/Facebook/Sims är ju populärt på PC och CoD regerar på konsol; enkelt + hjärndött = stor försäljning

Medlem

Att skylla på konsoler är bara korkat i detta fallet. Det har ingenting med konsoler att göra. Bara en dålig ursäkt.
För min del innebär inte detta en dålig sak för Diablo, bara inte likadant som det brukade vara. I like change.

Medlem

Diablo III har man väntat på sedan 2003 typ Det finns ju en del att tröstspela som är relativt nytt.
BF3 och SWTOR

(Klappar all ledsna på ryggen och ger dem en stor varm diablokram)

Medlem

Ändringarna som artikeln handlar om är redan klara så ni vet

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3932904644?page=5#81

Men det lär nog inte bli release i Q1 tyvärr. Skulle gissa på release någon gång mellan April-Maj.

Medlem

Jag gillar att de tar god tid på sig för en bra spelupplevelse men det finns en risk att man kanske övertänker det hela alldeles för mycket. Risken finns ju att man springer ifrån det man egentligen vill uppnå, ser fram emot ett bra spel iallafall.

Medlem

Fuck kunde inte bara släppa spelet nu och ändra allt sånt där med DLC i efterhand!!!

Medlem

For the greater good, all väntan eju lätt värt när spelet väl kommer ut.

Medlem

Hmm, känner mig en smula förvirrad. Ser ju inte ut som att dom "tar bort" några attribut, bara ändrar namn på dem. Kan ju inte vara någon större sak att göra. Inte heller att plocka bort Scroll of Identify borde försena spelet till 2013. Kan ju bara spekulera i att anledningen till att dom tar bort Nephalem Cube är för att dom vill att man ska åka till stan ibland för att bryta ner/sälja sina saker. Var väl för enkelt att göra det när man sprang runt och questade kanske :/ Själva tanken att man kunde bryta ner allt skit man hittar till crafting material var ju suverän imo. Har ju inte sett Mystic i betan, och vet inte hur mycket jobb det är att ta bort henne ur spelet, men man får väl hoppas det inte ska ta allt för lång tid.
Tyvärr så ser det väl mörkt ut för ett februari släpp nu, fan

Edit: Phu, som några säger, detta är redan gjort. Ni skrämde mig där FZ! ^^

"Bashiok
Community Manager

Keep in mind everything detailed in the article today is already in the game, and most of it is complete. Once you get Patch 10 and see that, I think it may sink in that these aren't theoretical changes we're still working on, they're changes we've completed. Obviously the potion button still needs a little work to hook it up correctly, and the character attribute changes need to be balanced and tested for itemization throughout the game, but overall these are changes we've already made.I do not intend to impress that we're close to release, or infer any such "we're <-- this --> done" kind of statement, but most of these are fairly straightforward changes that are already complete and implemented. We do have more changes, skills and runes, affixes to add, more items, Battle.net features, testing, testing, and more testing etc. to do so we're obviously still not there yet, but none of the changes detailed today are theoretical or yet to be implemented.

#81
22 hours ago"

Medlem

Bra förändringar fast dom väntar inte utan dom finns redan färdigt i patch 10 som släpps idag eller i helgen så allt är redan färdigt med dom här förändringarna

Medlem
Skrivet av Azox:

Fuck kunde inte bara släppa spelet nu och ändra allt sånt där med DLC i efterhand!!!

Ja, eller som man gjorde förr... med vanliga patchar. Börjar bli riktigt irriterad på att dem inte kan släppa det någon gång.Kommer fortfarande ihåg när jag för en evighet sedan tokcyklade in till staden för att hämta mitt bokade exemplar av tvåan. * suck * Det var den gamla goda tiden.

Medlem

Och inte ett ord i artikeln, om att ta bort "Köp items för riktiga pengar" AH som finns i Diablo 3.

Ska man köra med "Micro transactions" i spel, så ska grundpriset för spelet vara gratis. Ska dom ta ut fullpris för spelet OCH ha Micro Transactions, så får det helt enkelt kvitta. Förr var jag en stor fan av både Diablo-spelen och Blizzard. Men här säger jag, tack men nej tack om Blizzard fortsätter på detta vis.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av h3ron:

Ändringarna som artikeln handlar om är redan klara så ni vet

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3932904644?page=5#81

Najs.

Nu får dom hitta på en annan ursäkt för att fördröja spelet!

Medlem

Enbart bra ändringar var det så jag är riktigt nöjd, längtar ännu mer nu

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Och inte ett ord i artikeln, om att ta bort "Köp items för riktiga pengar" AH som finns i Diablo 3.

Ska man köra med "Micro transactions" i spel, så ska grundpriset för spelet vara gratis. Ska dom ta ut fullpris för spelet OCH ha Micro Transactions, så får det helt enkelt kvitta. Förr var jag en stor fan av både Diablo-spelen och Blizzard. Men här säger jag, tack men nej tack om Blizzard fortsätter på detta vis.

Hade det varit så att det varit frågan om en in-game affär där man kunde köpa kraftfulla saker så hade jag helt klart hållit med dig, men det man gör är ju att köpa saker av andra spelare, vilket ju också ger dig möjlighet att tjäna pengar helt lagligt. Vill man inte så kan hålla sig till vanligt guld och inte lägga ut en krona utöver inköpspriset.

Medlem

Jag reagerade på flera punkter som Jay tar upp, både positivt och negativt. Men det som verkligen fångade min uppmärksamhet var detta ang. att man nu har sina healthpotions på en egen tillägnad slot:

"Recently it became apparent that players need to be aware of their potions for emergency situations."

Jag översätter det ungefär såhär...Spelarna är så dumma i huvet och därmed inte kapabla att använda potions på ett valfritt sätt/ställe att vi nu måste tvinga dom använda sina potions från samma slot och ta bort den valfriheten.

Inaktiv

Synd att allt måste dummas ner i nyare spel.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Synd att allt måste dummas ner i nyare spel.

Jag tycker att det låter som om de gör spelet mer likt Diablo 2.
Jag har inget emot att behöva gå tillbaka till staden.
Scroll of Identify/Town Portal kunde gärna få vara kvar, dock.

Medlem

Jag håller med om att det är synd att dumma ned saker och ting men i det här fallet är väl inte en sådan kommentar helt riktig? Jag kommer ihåg hur irriterande identify scrolls var i d2 (vilket hade ett av de sämsta inventories i världshistorien), och det är ju snarare så att de gör det mindre nerdummat genom att ta bort kubgrejen.

Det som jag dock är lite oroad över är, har de verkligen tänkt ha färre hotkey slots än antal skills man kan ha? Eller är det bara jag som räknat fel? (Ej i betan)

Medlem
Citat:

Armor tar över det som Defense brukade innefatta, +PhysicalResist tar över för Armor

Så Defense hamnar under PhysicalResist? Eller flyttas det som tidigare var Armor till PhysicalResist och Armor blir det som tidigare var Defense? I'm confused..

Medlem

See ya in 2013!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bra att scrolls för att se items försvinner.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det enda man kommer ihåg av Duke är att han var sen, mycket sen. När han väl dök upp så var han otidsenlig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är så likt blizzard.. Tänk att de aldrig kan bryta det där.. De kan inte leverera titlar som alla andra i tid. Vissa kan ange ett datum precis ett år innan o hålla det.. men blizz.. neeeej.. Starcraft 2 var likadant o titta idag.. det är ingen big hit. tsss... det kan aldrig bli perfekt vid release anyway.

Medlem

Fan va dom gör spelet löjligt lätt.. är det så gamla kärringar ska kunna spela också eller? För helvete..

12
Skriv svar