Sony-chefen glad över 3DS framgångar

Robot
Sony-chefen glad över 3DS framgångar

Hävdar att Nintendos försäljning visar att det finns en framtid för bärbara dedikerade spelkonsoler. Som Vita.

#sony, #nintendo


Medlem
Sony-chefen glad över 3DS framgångar

Just nu klår aldrig en mobil en bärbar konsol när det gäller spelglädjen. Så nog har PS Vita en framtid.

Inaktiv
Skrivet av Siken:

Just nu klår aldrig en mobil en bärbar konsol när det gäller spelglädjen. Så nog har PS Vita en framtid.

Är det inte smart att köpa en HTC Sensation, Iphone 4S eller en Samsung Galaxy S2 istället för PS VITA som kostar 3000 kronor och sedan tillkommer spelen som kostar och en massa tillbehör.

Dessutom så försvann spelglädjen för länge sedan. Idag handlar spel om att farma achievements, nå högst level och låsa upp saker.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Siken:

Just nu klår aldrig en mobil en bärbar konsol när det gäller spelglädjen. Så nog har PS Vita en framtid.

Är det inte smart att köpa en HTC Sensation, Iphone 4S eller en Samsung Galaxy S2 istället för PS VITA som kostar 3000 kronor och sedan tillkommer spelen som kostar och en massa tillbehör.

Dessutom så försvann spelglädjen för länge sedan. Idag handlar spel om att farma achievements, nå högst level och låsa upp saker.

Eftersom de bärbara konsolerna ger en mycket mer spelglädje än vad en mobil gör.

Då får du väl skippa att bry dig om att komma till högsta level och ta achievements då..

Medlem

Tror tyvärr att Vitan kommer floppa, skulle gärna vilja att det gick bra för dne, men jag tror den floppar :/

VITA floppar med det priset + minneskort. Minneskorten är ju svindyra vad jag hört? Ca 1000Kr för 32GB? Hallå...

Äh, om spelen är billigare eller mer vettigt prissatta än de till 3DS'n så kommer det nog att bli bra. Surt att man måste köpa minneskort till den det första man gör dock, OCH köpa ett spel till den, det blir ganska så saftigt pris för att kunna använda konsollen som det är tänkt. Men, å andra sidan gav jag cirka 3000:- för min Nintendo 3DS så jag kan väl inte klaga. Tror faktiskt att den här gången så kommer PS Vita att passa mig bättre (gick från PSP -> DS), släpp ett GTA till den så köper jag en direkt.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Nä jag har aldrig sett en mobe med 2 spakar och det är det sörsta nya med vitan. Brukar ofta läsa från både bla mobe spelare å ds spelare att Vitan inte har något nytt förstår inte ricktigt vad dom vill komma fram till då. För det spelar så liten roll igentligen för mej. Jag vill ha vitan för spakarna spelen grafiken liknande ps kontrollen ett +. Om dom tar fram en android med allt det så vill jag endå inte ha den för då kommer den bara kännas som en kopia. Spelglädjen är så vicktig för mej så pris+allt annat en spel har väldigt liten betydelse för mej. Därför tycker jag att vitan är så (tror/hoppas jag) perfa perfekt!

Medlem

Loial 32gigs korten kommer inte ens till eu därför har jag bokat ett från usa redan så att jag får den den 17feb.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

VITA floppar med det priset + minneskort. Minneskorten är ju svindyra vad jag hört? Ca 1000Kr för 32GB? Hallå...

16GB kostar 370kr. Folk köper ju iphones för 5000-7000kr så tycker inte 2400kr är särskilt dyrt.

Medlem
Skrivet av kivi:
Skrivet av LoyalCrystalean:

VITA floppar med det priset + minneskort. Minneskorten är ju svindyra vad jag hört? Ca 1000Kr för 32GB? Hallå...

16GB kostar 370kr. Folk köper ju iphones för 5000-7000kr så tycker inte 2400kr är särskilt dyrt.

En telefon måste du ha i dagens samhälle, och smartphone rekommenderas stark jämfört med en gammal (redigera/ta emot dokument etc) för att inte tala om hur kul man kan ha med appar, spel etc.
En bärbar spelkonsol är lika het som en extern GPS eller mp3, de finns ()på samma sätt som vinyl) men är helt ointressanta för den stora marknaden då det finns liknande produkter (smartphones) som klarar långt mer och erbjuder fler spel till lägre priser, och långt fler funktioner. En Vita/3DS har ju inte ens bra batteritid :/

KoP
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Nä jag har aldrig sett en mobe med 2 spakar och det är det sörsta nya med vitan. Brukar ofta läsa från både bla mobe spelare å ds spelare att Vitan inte har något nytt förstår inte ricktigt vad dom vill komma fram till då. För det spelar så liten roll igentligen för mej. Jag vill ha vitan för spakarna spelen grafiken liknande ps kontrollen ett +. Om dom tar fram en android med allt det så vill jag endå inte ha den för då kommer den bara kännas som en kopia. Spelglädjen är så vicktig för mej så pris+allt annat en spel har väldigt liten betydelse för mej. Därför tycker jag att vitan är så (tror/hoppas jag) perfa perfekt!

Vill du ha en mobil med spakar och knappar för spel? Varsegod.. köpte en till brorsan i julklapp. Funkar för både iphone och android mobiler. Kanske något för FZ att testa i framtiden?

http://www.coolstuff.se/Gametel

Medlem

Nä en telefon har jag redan och en psp men jag vill ha en bättre lyxtigare psp då är den ju naturligt å köpa psvita

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Alienshade:

Nä jag har aldrig sett en mobe med 2 spakar och det är det sörsta nya med vitan. Brukar ofta läsa från både bla mobe spelare å ds spelare att Vitan inte har något nytt förstår inte ricktigt vad dom vill komma fram till då. För det spelar så liten roll igentligen för mej. Jag vill ha vitan för spakarna spelen grafiken liknande ps kontrollen ett +. Om dom tar fram en android med allt det så vill jag endå inte ha den för då kommer den bara kännas som en kopia. Spelglädjen är så vicktig för mej så pris+allt annat en spel har väldigt liten betydelse för mej. Därför tycker jag att vitan är så (tror/hoppas jag) perfa perfekt!

Vill du ha en mobil med spakar och knappar för spel? Varsegod.. köpte en till brorsan i julklapp. Funkar för både iphone och android mobiler. Kanske något för FZ att testa i framtiden?

http://www.coolstuff.se/Gametel

http://www.icontrolpad.com/ even better?

OnT: "Sony-chefen glad över 3DS framgångar" Klart som fan han blir glad när han kommer tjäna mer pengar?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

KoP
Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Alienshade:

Nä jag har aldrig sett en mobe med 2 spakar och det är det sörsta nya med vitan. Brukar ofta läsa från både bla mobe spelare å ds spelare att Vitan inte har något nytt förstår inte ricktigt vad dom vill komma fram till då. För det spelar så liten roll igentligen för mej. Jag vill ha vitan för spakarna spelen grafiken liknande ps kontrollen ett +. Om dom tar fram en android med allt det så vill jag endå inte ha den för då kommer den bara kännas som en kopia. Spelglädjen är så vicktig för mej så pris+allt annat en spel har väldigt liten betydelse för mej. Därför tycker jag att vitan är så (tror/hoppas jag) perfa perfekt!

Vill du ha en mobil med spakar och knappar för spel? Varsegod.. köpte en till brorsan i julklapp. Funkar för både iphone och android mobiler. Kanske något för FZ att testa i framtiden?

http://www.coolstuff.se/Gametel

http://www.icontrolpad.com/ even better?

OnT: "Sony-chefen glad över 3DS framgångar" Klart som fan han blir glad när han kommer tjäna mer pengar?

Säkerligen bättre. Men Gametel är utvecklat av svenskar, och det borde vi uppmuntra genom att stödja dem.

1
Skriv svar