Ubisoft: Annos DRM-skydd "fungerar som det är tänkt"

Robot
Ubisoft: Annos DRM-skydd "fungerar som det är tänkt"

Enligt Ubisoft är det helt okej att en ny aktivering för Anno 2070 krävs fastän spelaren bara byter grafikkort. De hävdar att majoriteten av spelarna inte påverkas av detta ändå.

#ubisoft, #anno-2070


Medlem
Ubisoft: Annos DRM-skydd "fungerar som det är tänkt"

Ubisoft... mästare på att skjuta sig själva i foten om och om igen.

Medlem

>det inte går att göra deaktiveringar

Vad i helvete.

Inaktiv

hemskt vad Ubisoft håller på med..

Medlem

Trodde alla crackade Ubisofts usla DRM...

Medlem

Har inga problem med max 3 aktiveringar DRM om det deaktiveras när man tar bort spelet.

Medlem

Hur kan det vara "fungerar som det är tänkt" när det redan är crackat och finns utan DRM?
Lagliga inköp av spel finansierar ett företag som spenderar pengar på vidriga DRM-lösningar som bara drabbar betalande kunder. Sorgligt minst sagt.

Medlem
Citat:

Om du avinstallerar spelet men sedan installerar det igen krävs dock ingen ny aktivering. En liten fil sparas på din pc, som ser till att "komma ihåg" din dator.

[sarkasm] Genialt! Den filen kommer aldrig att tas bort, så deras koll på om datorn redan är aktiverad är helt fool proof![/sarkasm]

Inaktiv

Vilken tur att det enda spelet med Ubisoft stämpel som jag någonsin spelat och som jag någonsin varit sugen på att spela är Morrowind. Hade varit lite jobbigt om detta DRM-älskande företag hade gjort någon spelserie jag faktiskt brydde mig om.

Medlem

Det är bra Ubisoft, fortsätt i samma stil så får vi se hur långvariga ni kommer bli. Kommer krävas en hel del från er om jag någonsin i framtiden ska köpa ett enda spel till från er oavsett hur bra det än verkar.

Medlem

Fattar inte hur dom kan vara nöjda det är ju fullt nedladdningsbart och spelbart. Lyckat...

Medlem

Ubisoft påminner mig om sådana där personer som repeterar ett mantra om och om igen, tills de bara hör "la la la la" när någon påpekar annat.

Detta företag är verkligen jävligt kåta i DRM.

Medlem

Jag fattar inte varför de envisas? Ser det "bra ut" för någon? Jag förstår inte, det här skapar ju ENDAST problem för de som köper spelet, de som laddar ner det kommer ju aldrig märka av det!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Förr eller senare kommer ju alla att påverkas av detta, för ingen hade väl tänkt sitta med samma dator hela livet? Usch vad jag avskyr Ubisoft och deras arrogans. Dom visar gång på gång att det bara handlar om pengar och att dom ger fan i oss gamers.

Medlem

Jag kan sätta en hel del pengar på att Ubisoft är ute efter att sluta tillverka spel för pc så de slipper alla klagomål, ursäkten kommer vara piratkopiering. Men Ubisoft ni glömmer något, jag äger också en konsol och jag kommer knappast köpa era spel till det formatet inte heller kommer jag köpa ett enda spel av er när nästa generation kommer och jag kommer göra allt jag kan för att få andra att inte köpa era spel. Så vad ska ni skylla på när även konsol försäljningen dalar, piratkopiering igen eller?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förr eller senare kommer ju alla att påverkas av detta, för ingen hade väl tänkt sitta med samma dator hela livet? Usch vad jag avskyr Ubisoft och deras arrogans. Dom visar gång på gång att det bara handlar om pengar och att dom ger fan i oss gamers.

Förutom de som laddar ner spelet... Nu kan ju visserligen även de som köpt spelen lägga in en crack. Men ska man verkligen behöva göra det? Jag har ju betalat för hela produkten, inte 3 aktiveringar?

Som att man skulle byta fälgar på bilen 4 gånger och då spärras bilen, volvo kommer och låser upp den åt dig?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Hur ser ni på att en piratversion fri ifrån alla restriktioner & rapporterade funktionsproblem dök upp natten till releasedagen?

Ubisoft: vi är nöjda med skyddets insats & den stora majoriteten av våra kunder kommer faktiskt få möjlighet att spela nästan hela spelet utan några större hinder vilket vi ser väldigt positivt på.

Men det är ju trots allt deras plånböcker som står för er lön, skälet att ni existerar så borde ni inte då värdera deras upplevelse av era produkter högre än att göra en poäng som beviserligen är verkningslös emot piratkopiering på deras bekostnad?

Ubisoft: Våra kunder är liksom vi väldigt tacksamma att dessa skydd finns. Faktiskt 98% av dem tycker så, faktiskt. Nu vill vi inte prata mer. Good day to you sir! *SLAM*

Eller...

The companys vision of DRM;__________The customers vision of DRM;

Do not download this game...__________I should download this game...

Medlem

Det som stör mig mest att, om man verkligen älskar detta spel, så kanske man kommer att vilja spela det någon gång i framtiden, men det kommer då att vara omöjligt utan att gå pirat vägen.

Medlem
Skrivet av Leedow:

Hur kan det vara "fungerar som det är tänkt" när det redan är crackat och finns utan DRM?
Lagliga inköp av spel finansierar ett företag som spenderar pengar på vidriga DRM-lösningar som bara drabbar betalande kunder. Sorgligt minst sagt.

Ubisuger snackar en massa skit och det sorgliga i det hela är att det finns människor som tror på de.

Skrivet av cinderella:
Skrivet av Leedow:

Hur kan det vara "fungerar som det är tänkt" när det redan är crackat och finns utan DRM?
Lagliga inköp av spel finansierar ett företag som spenderar pengar på vidriga DRM-lösningar som bara drabbar betalande kunder. Sorgligt minst sagt.

Ubisuger snackar en massa skit och det sorgliga i det hela är att det finns människor som tror på de.

Sad but true.

Medlem

Vad Ubisoft inte riktigt har fattat är att deras DRM inte behövs längre, i alla fall inte på Anno 2070.

Anno 2070 släpptes 18 november, 26 november crackades det.

Rätt bra ändå, tog dom hela 8 dagar. Till skillnad från vissa spel som crackas innan de ens når hyllorna.
Men efter dom där 8 dagarna, vad är det för mening att ha kvar ett DRM på ett spel när det inte längre gör nån nytta utan bara skapar problem för de betalande kunderna?

Medlem

Det kanske fungerar som det är tänkt men de har inte tänkt något vidare bra. Istället fortsätter de att ge mig den ena anledningen efter den andra att inte köpta några Ubisoft-produkter. Det kanske till och med är det de vill?! Det hade inte förvånat mig. Jag har helt slutat försöka applicera någon logik på hur detta (och många andra) företag resonerar.

Medlem
Skrivet av Mack:

Vad Ubisoft inte riktigt har fattat är att deras DRM inte behövs längre, i alla fall inte på Anno 2070...vad är det för mening att ha kvar ett DRM på ett spel när det inte längre gör nån nytta utan bara skapar problem för de betalande kunderna?

Jag tror att du och några andra här fått detta om bakfoten. Alla vill att världen ska vara rättvis men så är det inte. Ta tex skatt: Tjuven betalar inte skatt när han stjäl av arbetaren. För att arbetaren ska kunna betala självrisken till försäkringsbolaget måste han betala skatt + att en stor del av självrisken består av moms. Den som tycker världen är mest orättvis är nog också tjuven. Liknelsen med att köpa ett spel kontra mina funderingar om rättvisa i världen kan tyckas långsökt men tänker ni efter så är den inte helt dum.

Det kommer alltid vara sämre att köpa ett spel än att stjäla det. Världen kommer aldrig bli fullständigt rättvis. Man får trösta sig med att köper man inga spel blir det inga spel.


signatur

Det var detta...

Medlem

"Om du avinstallerar spelet men sedan installerar det igen krävs dock ingen ny aktivering. En liten fil sparas på din pc, som ser till att "komma ihåg" din dator."

...och om du av någon anledning måste formatera hårddisken...?

Om någon spelutgivare/utvecklare kommer konka inom den närmaste tiden hoppas jag det blir Ubisoft. Deras häxjakt mot pc spelare har gjort att man tappat allt förtroende för detta företag.
Vilket ju är lite synd med tanke på alla bra titlar dom har givit oss( lr givit ut) genom åren t.ex Pod, Farcry, Splintercell, Beyond Good and Evil osv. jaja tiderna förändras och pengar talar tyvärr.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Mack:

Vad Ubisoft inte riktigt har fattat är att deras DRM inte behövs längre, i alla fall inte på Anno 2070...vad är det för mening att ha kvar ett DRM på ett spel när det inte längre gör nån nytta utan bara skapar problem för de betalande kunderna?

Jag tror att du och några andra här fått detta om bakfoten. Alla vill att världen ska vara rättvis men så är det inte. Ta tex skatt: Tjuven betalar inte skatt när han stjäl av arbetaren. För att arbetaren ska kunna betala självrisken till försäkringsbolaget måste han betala skatt + att en stor del av självrisken består av moms. Den som tycker världen är mest orättvis är nog också tjuven. Liknelsen med att köpa ett spel kontra mina funderingar om rättvisa i världen kan tyckas långsökt men tänker ni efter så är den inte helt dum.

Det kommer alltid vara sämre att köpa ett spel än att stjäla det. Världen kommer aldrig bli fullständigt rättvis. Man får trösta sig med att köper man inga spel blir det inga spel.

Har jag fått det om bakfoten? Du jämför köpa spel med att betala skatt.

Allt jag säger är att huset har redan brunnit ner, det finns ingen anledning att fortsätta spruta vatten på det. Kungafamiljen är död, livgardet kan gå hem. Tyskland är invaderat, ni behöver inte sitta kvar i bunkrarna längs med Atlanten. Offret är redan mördat, poliserna behöver inte vakta graven.
Behöver jag förklara det på fler sätt?

Medlem
Skrivet av Mack:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Mack:

Vad Ubisoft inte riktigt har fattat är att deras DRM inte behövs längre, i alla fall inte på Anno 2070...vad är det för mening att ha kvar ett DRM på ett spel när det inte längre gör nån nytta utan bara skapar problem för de betalande kunderna?

Jag tror att du och några andra här fått detta om bakfoten. Alla vill att världen ska vara rättvis men så är det inte. Ta tex skatt: Tjuven betalar inte skatt när han stjäl av arbetaren. För att arbetaren ska kunna betala självrisken till försäkringsbolaget måste han betala skatt + att en stor del av självrisken består av moms. Den som tycker världen är mest orättvis är nog också tjuven. Liknelsen med att köpa ett spel kontra mina funderingar om rättvisa i världen kan tyckas långsökt men tänker ni efter så är den inte helt dum.

Det kommer alltid vara sämre att köpa ett spel än att stjäla det. Världen kommer aldrig bli fullständigt rättvis. Man får trösta sig med att köper man inga spel blir det inga spel.

Har jag fått det om bakfoten? Du jämför köpa spel med att betala skatt.

Allt jag säger är att huset har redan brunnit ner, det finns ingen anledning att fortsätta spruta vatten på det. Kungafamiljen är död, livgardet kan gå hem. Tyskland är invaderat, ni behöver inte sitta kvar i bunkrarna längs med Atlanten. Offret är redan mördat, poliserna behöver inte vakta graven.
Behöver jag förklara det på fler sätt?

Jo, sen tycker jag det är förbannat irriterande att behöva dras med andra DRM när man köper spel på Steam - som är ett fungerande DRM i sig. Det borde väl räcka?

( Är Ubisoft oroliga att folk skall installera spelet på flera datorer, med samma steam-konto och steamguard, och spela det växelvis?.. Det låter ju som Ubisoft är helt paranoida i sådana fall. Dom borde fokusera på andrahands försäljning i stället, som är en reell förlust, men det förekommer ju inte på Steam. )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Friberg:

Ubisoft... mästare på att skjuta sig själva i foten om och om igen.

Kunde inte sagt det bättre själv.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

"Ubisoft; The Way it was meant to be failed"

Medlem

It's not a bug, it's a feature! Braaa, Ubishit.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar