Samsung UE46D7005

Robot
Samsung UE46D7005

Med bildkvalitet i toppklass och grym 3D-teknik imponerar Samsungs prisvärda tv. Men är den också en grym gaming-tv?


Medlem
Samsung UE46D7005

har själv denna tv och kan bara hålla med andreas om betyget. Riktigt nöjd med köpet har haft den nu i 5 mån och är fortf mer än nöjd över köpet. kan även nämna att jag inte haft några problem med clouding.


signatur

God is dead

Medlem

står inge om svarta shadow detailing o halos. sedan skulle jag aldrig lägga ut 12000 för 46 tum


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Griimlock:

står inge om svarta shadow detailing o halos. sedan skulle jag aldrig lägga ut 12000 för 46 tum

Nej, varför ska man ha en bra tv när man kan ha en stor...

Quake-konnässsör

Jag skulle gärna vilja se fjärrkontrollen också när ni gör recensioner på TV apparater skulle vara en rolig bonus. Du håller ju i den en större del av TVens liv

Inaktiv

pc-spelare lägger 20.000 på datorn och 3000 på skärmen.. konsolspelare köper hellre en tv för 20.000 och en vissen konsoll för 3.
Jag tittar på tv eller filmer ungefär 5 timmar om året ..eller mindre .. alla gothbrudar finns ju ändå på nätet.
och ångrar ofta att jag slängde ut den gamla tjockteven .. nu är det helt döfött att försöka spela på äldre konsoller eller arkakdemulatorer , allt ser ut som lego på lcdskärmar

Medlem

Har själv UE55D8005, älskar tv'n! bästa jag ägt!

Medlem

LCD/Plasma kan inte annat än hålla medelmåttig gaming-kvalité. (och "Game"mode är tyvärr inte magiskt).
Sluta recensera alla vanliga ovidkommande TV:apparater ..snälla.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Skulle vara trevligare med siffror på input lag än personlig känsla, denna känsla varierar så mycket så det nästan är otroligt... Det är ju solklart att man inte spelar i interpoleringsläge, varken konsoll eller pc, så det är väll riktigt intressant hur det står till då?

Medlem

Köpte denna TV'n på mellandagsrean för 10k, jag är grymt nöjd med den!

Inaktiv

Själv sitter man kvar med tjock-tvn i rummet. När nästa generations tv apparater kommer då slår jag till. Ska vara den största, bästa och smalaste.

Medlem

Samsung är bäst! Allt jag har är nästan Samsung! <3


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

tka
Medlem

Jag tycker det ska stå "Annons" eller liknande vid sådana här reklam-artiklar.

Medlem
Skrivet av tka:

Jag tycker det ska stå "Annons" eller liknande vid sådana här reklam-artiklar.

Då ska det ju göra det vid alla recensioner, inkl spel.

Medlem
Skrivet av Remus:

Samsung är bäst! Allt jag har är nästan Samsung! <3

Jag skulle hålla med om detta för ungefär ett halvår sedan, sedan fick min TV detta syndromet:

http://www.crovean.net/samsung-lcd-tv-power-up-problem

Jag blev så himla sur för att Samsung har snålat med att sätta i tillräckligt bra capacitors i TV:n (verkar vara en del modeller med detta problemet), så de till slut eventuellt pajjar (lagom till när garantin gått ut).. TV:n funkar, men den tar typ 2-3 min på sig att starta. De skulle ha 1500kr för att "fixa problemet", dvs bara byta ut strömförsörjningen till en likadan, som förmodligen kommer gå sönder efter ~3 år också.

Medlem
Skrivet av almblad:

Jag skulle gärna vilja se fjärrkontrollen också när ni gör recensioner på TV apparater skulle vara en rolig bonus. Du håller ju i den en större del av TVens liv

Öh? Smartphone?

Medlem

själv har men en UE55D8005, å en UE46D7005 i sovrumet.. och ett nice Bose system V35 ... Rulessssssssss

Medlem

"UE46D7005 skryter med en LED-panel med 1080p-upplösning"

Gör om gör rätt, panelen är INTE led däremot är det led belysning bakom panelen.

Hade vart bättre om någon med lite mer teknisk kunskap hade skrivit recensionen så inte massa faktafel smyger in.

Inaktiv
Skrivet av Griimlock:

står inge om svarta shadow detailing o halos. sedan skulle jag aldrig lägga ut 12000 för 46 tum

Haha ännu en dåre som tror att storleken har betydelse, t.ex att megapixeln gör kameran. Det är FEL. Det är samma sak med tvapparater. Bara för att det är stor skärm så betyder det inte att det är bra bild.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

hmm det här luktar lite illa... En spelsida recenserar en tv och har det som huvudrubrik. produktplacering, reklam sponsor? om så är fallet får ni allt skriva ut det!

Medlem
Skrivet av Lexxez79:

själv har men en UE55D8005, å en UE46D7005 i sovrumet.. och ett nice Bose system V35 ... Rulessssssssss

Okej, du har feta och dyra elektronikprodukter hemma, var ville du komma?

Medlem
Skrivet av nyack:

hmm det här luktar lite illa... En spelsida recenserar en tv och har det som huvudrubrik. produktplacering, reklam sponsor? om så är fallet får ni allt skriva ut det!

Och om det inte är fallet så sitter såna som du ändå och anklagar/misstänker dem för det... Känns inte riktigt rättvist imo.

Medlem

Ser ut som en trevlig tv, har själv en äldre Samsung 40 tums 1080p och funderar på att uppgradera, men "enbart" 46 tum känns för litet för mig, ska nog skaffa större förhoppningsvis


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Alltid lika roligt med reviews där rubriken lyder "Grym TV!"... för att sedan läsa nackdelarna...

Skrivet av Lexxez79:

själv har men en UE55D8005, å en UE46D7005 i sovrumet.. och ett nice Bose system V35 ... Rulessssssssss

Tror jag behåller min Pioneer KURO KRP500A tills vidare, endast kommande OLED kan knäcka min baby!

Medlem

Har en kompis som har denna eller om det är någon modell tidigare som är 64", riktigt maffigt, den får svt kanalerna att se ut som youtubes 240p. Förstår inte riktigt hur 3Dn fungerar. Illusionen förstår jag från 2d till 3d på vanliga kanaler, men hur får man tag på den äkta varan

Skrivet av riktigninja:

pc-spelare lägger 20.000 på datorn och 3000 på skärmen.. konsolspelare köper hellre en tv för 20.000 och en vissen konsoll för 3.
Jag tittar på tv eller filmer ungefär 5 timmar om året ..eller mindre .. alla gothbrudar finns ju ändå på nätet.
och ångrar ofta att jag slängde ut den gamla tjockteven .. nu är det helt döfött att försöka spela på äldre konsoller eller arkakdemulatorer , allt ser ut som lego på lcdskärmar

alla gothbrudar finns ju ändå på nätet

...
...
...
wat

Medlem

samtliga paneler idag är antingen plasma eller LCD.. grejen är att LCD inte kan alstra eget ljus utan måste belysas.. och det man kallar LCD är när man belyser med Katodrör (lysrör) eller Led dioder.. det ena är inte bättre än det andra de facto utan beror helt på hur många belysningspunkter det finns och av vilken kvalitet..
Samsung har generellt mycket bra kvalitet man man till exempel jämför med billigare segmenten av Philips till exempel som bara har LED dioder från sidorna.. men bildpanelens kvalitet har Noll och INGET med dess belysning att göra.. dvs en LCD eller LED tv kan vara lika bra alternativt lika dåliga beroende på dessa faktorer.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Griimlock:

står inge om svarta shadow detailing o halos. sedan skulle jag aldrig lägga ut 12000 för 46 tum

Haha ännu en dåre som tror att storleken har betydelse, t.ex att megapixeln gör kameran. Det är FEL. Det är samma sak med tvapparater. Bara för att det är stor skärm så betyder det inte att det är bra bild.

Själv har jag 104" och du har fel. Stor bild är bättre!

Haha nej men visst har du rätt. Tycker 46" är lagom storlek, själv skulle jag sikta på en bra 50-tummare om jag skulle köpa mig en tv idag. Men som sagt, har 104" full HD bild. Som inte heller är dåligt. Men har åh andra sidan fått investera en hel del mer än vad ovanstående TV kostar.

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Griimlock:

står inge om svarta shadow detailing o halos. sedan skulle jag aldrig lägga ut 12000 för 46 tum

Haha ännu en dåre som tror att storleken har betydelse, t.ex att megapixeln gör kameran. Det är FEL. Det är samma sak med tvapparater. Bara för att det är stor skärm så betyder det inte att det är bra bild.

lustigt att ingen komentera om svarta o shadow detaling bara att jag tyckte korkat lägga ut 12000 på 46 men tanke på det faktiskt finns billigare o bättre alternativ http://www.flatpanelshd.com/ för riktiga recentioner som går igenom allt


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Helt sjukt hur ni kan ge denna tv en fullpoängare? Katastrof. Så många exemplar som lider av katastrofal Clouding, vilket inte ens samsung erkänner är ett tillverkningsfel. Urk...

Än så länge har ingen tv kommit i närheten av KURO'n, och finns inte många LCD'er som ens kan mäta sig med plasma tekniken när det kommer till tv/film. Detaljer i svärta osv.

överlåt recensioner av tv till sidor som flatpanels och avforums, eller hopp in och läs lite på minhembio.com's forum.

Tag en titt på dessa omdömen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=844465

För en "mästerlig" tv borde den inte ha några som helst som är negativa, och tycker faktist det är ganska många som klagar på samma sak.

Samma här: http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=2e047df53c9f4e43ae...

123
Skriv svar