The Old Republics omplåstring omplåstrad

Robot
The Old Republics omplåstring omplåstrad

Bioware har fixat problemet i Illum, där spelarna genom exploits kunde få enorma mängder Valor-poäng. Det är oklart om "fuskarna" kan vänta sig något straff.

#bioware, #bethesda


The Old Republics omplåstring omplåstrad

Svårt att rolla tillbaka servrar har jag hört, iaf om företaget heter Bioware.

Medlem

De som utnyttjat situationen.

Hade Bioware lyssnat på forumet (Alternativt tänkt till lite, men de är väl att hoppas på för mycket) hade detta aldrig hänt. Flertal trådar skapades om att obalans mellan factions samt ingen spelar cap skulle innebära katastrof.

Aja, you had a good run Tortanic.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Fy f*n va dåligt hanterat....

Ne, det blir nog inte så mycket mer av det här, klarar dem inte av att skapa vettig PvP trots sina erfarenheter med Warhammer så förtjänar dem inte mina pengar heller.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag spelar på Bloodworthy. Det enda problemet jag hade var att Empire kunde spawn campa Republic sidan, vilket nu är fixat.

Nu efter att dom fixat detta har jag inte träffat på någon spelare som har en "exceptionellt" hög valor rank eller springer runt med uber pvp gear. Känns mer som att vissa spelare blir sönder trollade utav SWTOR trolls på forumen och sitter o eldar på en eld som inte finns.

Jag har inga problem att köra open world pvp på Bloodworthy trots att jag spelar underdog sidan. Och att grinda valor ranks i Warzones är löjligt lätt.

Att balansera ut Ilum är skit lätt. ta bort Valor bonusen för att utföra objetives och lägg in en underdog bonus som scalear upp till 400% beroende på ration mellan republic och empire i Ilum samt ta bort så att man kan köra pvp mot sin egen faction. Långa PvP queues kommer automatiskt att balansera ut en server.

En sådan morot kommer väldigt snabbt lösa balance issues både server wide och Ilum.

Medlem

Nu kan de fixa alla jävla Code Error 9000 och 4001 då. Gör spelet ospelbart för mig just nu


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fy f*n va dåligt hanterat....

Ne, det blir nog inte så mycket mer av det här, klarar dem inte av att skapa vettig PvP trots sina erfarenheter med Warhammer så förtjänar dem inte mina pengar heller.

Var det Bioware som gjorde warhammer? trodde det var Mythic rätta mig om jag har fel.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Svårt att rolla tillbaka servrar har jag hört, iaf om företaget heter Bioware.

Visst kan dom rolla tillbaka men det påverkar alla och det blir inte så populärt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Newklear:

Fy f*n va dåligt hanterat....

Ne, det blir nog inte så mycket mer av det här, klarar dem inte av att skapa vettig PvP trots sina erfarenheter med Warhammer så förtjänar dem inte mina pengar heller.

Var det Bioware som gjorde warhammer? trodde det var Mythic rätta mig om jag har fel.

Det var mythic som gjorde warhammer, men en gren av bioware anslöt sig efter ett tag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Svårt att rolla tillbaka servrar har jag hört, iaf om företaget heter Bioware.

Visst kan dom rolla tillbaka men det påverkar alla och det blir inte så populärt.

Det hade endast påverkat en dag, eller kanske till och med några timmar om dem varit snabba, och det tror jag dem flesta hade kunnat förlåta.

Detta alternativet är bra mycket värre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bioware ska straffa de ansvariga, d.v.s. de själva!

Skrivet av Dunder:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Dunder:

Fy f*n va dåligt hanterat....

Ne, det blir nog inte så mycket mer av det här, klarar dem inte av att skapa vettig PvP trots sina erfarenheter med Warhammer så förtjänar dem inte mina pengar heller.

Var det Bioware som gjorde warhammer? trodde det var Mythic rätta mig om jag har fel.

Det var mythic som gjorde warhammer, men en gren av bioware anslöt sig efter ett tag.

Suck, nej, det enda utav "bioware" dvs. edmonton grenen, some har varit inblandade i det här projektet har varit en liten grupp, mig bevetligen några författare som ju knappast gjort ett bra jobb de heller.

EA slängde bioware logan på en mängd studior för att få med sig fans som inte visste bättre.

Medlem

Njuter av att se detta spelet misslyckas och sjunka. Det sänder ett meddelande till spelindustrin att man inte kan kopiera framgångsrika modeller för evigt, för det du kopierar kommer alltid vara ett steg framför dig. Bort med sådana här spel och in med MMO's som faktiskt försöker vara bra och innovativa spel istället för WoW's smutsiga spegelbild!

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

Jag spelar på Bloodworthy. Det enda problemet jag hade var att Empire kunde spawn campa Republic sidan, vilket nu är fixat.

Nu efter att dom fixat detta har jag inte träffat på någon spelare som har en "exceptionellt" hög valor rank eller springer runt med uber pvp gear. Känns mer som att vissa spelare blir sönder trollade utav SWTOR trolls på forumen och sitter o eldar på en eld som inte finns.

Forumen är en septiktank, överväldigande majoriteten av klagomål på forumen som inte har med rena hårdvaruproblem att göra är påhittat skitsnack från folk som trollar.

konstruktiva poster med relevans drunknar i smörjan tyvärr.
wow-forum någon?

Valor-ranken på de som exploitat borde vara "enkelt" att rulla tillbaka till vad de var innan patchen med heroengine. Det är faktiskt en väldigt bra motor med många fördelar trots allt, synd att EA pressade för en 2011-release bara.
Antar för att knipa så mycket av marknaden och stabilisera subs innan gw2 o dyl kommer.

Strunt samma, jag har skoj iaf.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Newklear:

Fy f*n va dåligt hanterat....

Ne, det blir nog inte så mycket mer av det här, klarar dem inte av att skapa vettig PvP trots sina erfarenheter med Warhammer så förtjänar dem inte mina pengar heller.

Var det Bioware som gjorde warhammer? trodde det var Mythic rätta mig om jag har fel.

Det var mythic som gjorde warhammer, men en gren av bioware anslöt sig efter ett tag.

Suck, nej, det enda utav "bioware" dvs. edmonton grenen, some har varit inblandade i det här projektet har varit en liten grupp, mig bevetligen några författare som ju knappast gjort ett bra jobb de heller.

EA slängde bioware logan på en mängd studior för att få med sig fans som inte visste bättre.

Ska du komma med såna uttalanden får du allt visa upp en källa också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Bra dom var snabba med att ta tag i det iallafall!

Medlem
Skrivet av Combi:

Bra dom var snabba med att ta tag i det iallafall!

Fast dem var ju inte snabba... Dem var väldigt långsamma.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Combi:

Bra dom var snabba med att ta tag i det iallafall!

Fast dem var ju inte snabba... Dem var väldigt långsamma.

Du snackar sanning... undrar vad det betyder då...

Medlem

Vet inte hur det är på era servers, men på min så springer det runt en jäkla massa battlemasters (sedan patchen)..... Sjukt dåligt hanterat av BW!

Medlem
Skrivet av Dreako:

Vet inte hur det är på era servers, men på min så springer det runt en jäkla massa battlemasters (sedan patchen)..... Sjukt dåligt hanterat av BW!

Japp, helt galet...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Vet inte hur det är på era servers, men på min så springer det runt en jäkla massa battlemasters (sedan patchen)..... Sjukt dåligt hanterat av BW!

Ingen märkbar skillnad på min server.

Hur anser du själv att bioware ska hantera situationen?

Om de bara kunde göra något åt alla de som exploitat till sig battlemaster..
Oh wait..

"The amount of Valor granted from these activities was significantly more than intended and we are now carefully investigating players who were on Ilum during this period, and present at some of these 'camping' events. I can reassure you that those who were involved and who gained an unfair advantage over other players inappropriately will be carefully reviewed and action will be taken to restore game balance. This could include Valor adjustments or account actions in accordance with the severity of the issue."

Tidigare idag var det någon som på fullaste allvar satt i chatten och fräste över att hans valor riskerar bli sänkt till pre-1.1 eftersom "det var biowares eget fel att det gick att exploita"

/facepalm

Haters gonna hate

1
Skriv svar