Another World snart i din Android-nalle

Robot
Another World snart i din Android-nalle

20-årsjubileumsversionen släpps "inom ett par månader".

#another-world


Medlem
Another World snart i din Android-nalle

Det spelet var grymt på den tiden, vet jag spelade det på SNES, samma med Flashback. Svårt att se att det gör sig riktigt bra på bärbart med massa fingrar i vägen fast det är alltid bra att dom släpper saker till android eftersom alla inte har appleprodukter.


signatur
Medlem

Ojoj vilka minnen, när man satt med sin amiga 500 och lirade


signatur

Jäh!

Medlem

Spelade detta mycket under Amigatiden och har även nyutgåvan till Windows. Skulle trots det även gärna se Another World (och Flashback) på PSN så man kunde köpa det till PS3an

Medlem

Grymt spel även om jag gillade Flashpoint mer, på den tiden kunde verkligen franska studios göra bra och annorlunda spel (både Prince of Persia och Alone in the dark var banbrytande när de kom), inte som idag där ett visst franskt bolag hela tiden "skjuter sig själva i foten" (sorgligt att se hur Ubisoft gått från ett företag som drev utvecklingen framåt till det de blivit idag). Delphine Software tillhörde en av mina favoriter med spel som Future Wars och Crusie For a Corpse, Operation Stealth förutom Flashback och Another World=).

Medlem

Jag gillade också Flashback mycket bättre än Another World, men visst, jag måste erkänna att jag gillar tanken på att spela det senare på min Sensation.

Medlem

Såna här saker är alltid trevligt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Grymt spel även om jag gillade Flashpoint mer, på den tiden kunde verkligen franska studios göra bra och annorlunda spel (både Prince of Persia och Alone in the dark var banbrytande när de kom), inte som idag där ett visst franskt bolag hela tiden "skjuter sig själva i foten" (sorgligt att se hur Ubisoft gått från ett företag som drev utvecklingen framåt till det de blivit idag). Delphine Software tillhörde en av mina favoriter med spel som Future Wars och Crusie For a Corpse, Operation Stealth förutom Flashback och Another World=).

Bra sagt, men du glömde Delphines bästa spel någonsin: Little Big Adventure 2.

Inaktiv

Another World till Iphone är rent skräp och enligt mig ett spel som verkligen inte fungerar längre.

Pansarknekt

Flashback var schwueet, jag klarade det faktiskt. Jag kom dock aldrig riktigt överens med kontrollen i Another World. Plus att det var lite "learn by dying" i det spelet.


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar