Minecraft Xbox 360 först med regelbundna uppdateringar?

Robot
Minecraft Xbox 360 först med regelbundna uppdateringar?

Microsoft är "angelägna" om att snabba på certifieringsprocessen för Xbox Live-uppdateringar. Minecraft till Xbox 360 kan bli först ut.

#minecraft, #4j-studios, #microsoft


Medlem
Minecraft Xbox 360 först med regelbundna uppdateringar?

Inte för att jag har xbox 360 men det låter toppen.

Inaktiv

Är det inte Xboxen som bara har 2 gratis uppdateringar sen måste utvecklarna betala?

Medlem
Skrivet av Kharif:

Är det inte Xboxen som bara har 2 gratis uppdateringar sen måste utvecklarna betala?

Lol! Skulle inte förvåna mig.

Inaktiv
Skrivet av Kharif:

Är det inte Xboxen som bara har 2 gratis uppdateringar sen måste utvecklarna betala?

Nej, trevlig helg!

Inaktiv

Även demo, trailers, apps osv borde genomgå en annan process och direkt komma upp.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Valve klagade ju på att de är tvungna att ta betalt för uppdateringar till Orange Box till XBOX 360, borde inte samma sak gälla för Minecraft då?

Inaktiv
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kharif:

Är det inte Xboxen som bara har 2 gratis uppdateringar sen måste utvecklarna betala?

Lol! Skulle inte förvåna mig.

Jag har för mig det, var något med Unreal Tournament 3 till 360'n som inte fick en feting update pga Microsoft ville ta betalt för den. Försöker hitta en bra källa annars får du bara ta mitt ord för de

Medlem

Personligen föredrar jag när patcharna (med content) är en bit ifrån varandra snarare än hela tiden. speciellt med minecraft, det var ju ett tag där man fick byta värld flera gånger på väldigt kort tid för att updateringarna ändrade hur world-seeden behandlades.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Medlem
Skrivet av Keza:

^ SminkarN^

lol

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kharif:

Är det inte Xboxen som bara har 2 gratis uppdateringar sen måste utvecklarna betala?

Lol! Skulle inte förvåna mig.

Jag har för mig det, var något med Unreal Tournament 3 till 360'n som inte fick en feting update pga Microsoft ville ta betalt för den. Försöker hitta en bra källa annars får du bara ta mitt ord för de

Spelutvecklaree får släppa 5 stora uppdateringar som standard, och fritt antal små (kritiska/viktiga). Släpper de DLC eller deltar i en deal med MS (rea på DLC/spelet) får de släppa ytterligare uppdateringar. Att släppa fler uppdateringar kan kosta, inte mycket men för vissa kan även en tia eller två sticka rejält i ögonen. Dock prioriterar alltid MS fungerande spel framför att suga ut utvecklare (otroligt nog) så vid behov kan långt fler uppdateringar släppas (se bara Fallout 3).
Problemet är inte mängden uppdateringar i sig eller deras eventuella kostnad (de ingår i licenskostnaden för att sälja spel till 360), utan att MS brukar ta minst 1 månad (!!!) på att kontrollera uppdateringarna innan de släpps. Om de en eller flera buggar upptäcks, nekas uppdateringen och en ny får skickas in till granskning (som återigen tar minst 3 veckor). Stora titlar (Halo, Gears, CoD, BF) prioriteras såklart så deras uppdateringar går snabbare

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Spelutvecklaree får släppa 5 stora uppdateringar som standard, och fritt antal små (kritiska/viktiga). Släpper de DLC eller deltar i en deal med MS (rea på DLC/spelet) får de släppa ytterligare uppdateringar. Att släppa fler uppdateringar kan kosta, inte mycket men för vissa kan även en tia eller två sticka rejält i ögonen. Dock prioriterar alltid MS fungerande spel framför att suga ut utvecklare (otroligt nog) så vid behov kan långt fler uppdateringar släppas (se bara Fallout 3).
Problemet är inte mängden uppdateringar i sig eller deras eventuella kostnad (de ingår i licenskostnaden för att sälja spel till 360), utan att MS brukar ta minst 1 månad (!!!) på att kontrollera uppdateringarna innan de släpps. Om de en eller flera buggar upptäcks, nekas uppdateringen och en ny får skickas in till granskning (som återigen tar minst 3 veckor). Stora titlar (Halo, Gears, CoD, BF) prioriteras såklart så deras uppdateringar går snabbare

Okej!

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Spelutvecklaree får släppa 5 stora uppdateringar som standard, och fritt antal små (kritiska/viktiga). Släpper de DLC eller deltar i en deal med MS (rea på DLC/spelet) får de släppa ytterligare uppdateringar. Att släppa fler uppdateringar kan kosta, inte mycket men för vissa kan även en tia eller två sticka rejält i ögonen. Dock prioriterar alltid MS fungerande spel framför att suga ut utvecklare (otroligt nog) så vid behov kan långt fler uppdateringar släppas (se bara Fallout 3).
Problemet är inte mängden uppdateringar i sig eller deras eventuella kostnad (de ingår i licenskostnaden för att sälja spel till 360), utan att MS brukar ta minst 1 månad (!!!) på att kontrollera uppdateringarna innan de släpps. Om de en eller flera buggar upptäcks, nekas uppdateringen och en ny får skickas in till granskning (som återigen tar minst 3 veckor). Stora titlar (Halo, Gears, CoD, BF) prioriteras såklart så deras uppdateringar går snabbare

Tackar så mycket för upplysningen!

1
Skriv svar