Medlem
MC-jacka

Idag åkte vi till Handelsboden för att kolla nya mc-kläder till mig.
Jag har ju redan kikat på olika jackor på nätet och hade några favoriter. Budgeten var att byxor och jacka skulle rymmas inom 4000:-
Efter att ha provat några olika jackor runt 2-2500:- utan att hitta någon som kändes riktigt bra så hittade jag en jacka utan vare sig pris eller modellnamn.

Den satt som en jäkla sportkeps!! SUPER!!!

Det var inte helt kul att fråga vad den skulle kosta, för jag kände på passformen och skinnet att det här var en lite dyrare jacka än de andra. Mycket riktigt 3500:- låg den på. Vad som överraskade mig lite var att detta var en jacka jag tittat på på nätet för några veckor sedan och blivit helt kär i, men också ratat på grund av det höga priset.

Tyvärr kunde jag inte lämna butiken utan att handla den... det var liksom "min" jacka.

Så här ser den ut... bilden är tagen hemma med blixt i softbox och trådutlösare. Så ett självporträtt helt enkelt

**Edit, fixade länken**

#blogg

Medlem
MC-jacka

Jävligt snygg MC-jacka!

Medlem

Well thank you very much! Den kommer bli grymt skön att åka i, den sitter verkligen perfekt.

Medlem

Den ser riktigt bra ut!
Bara försöka hitta byxor för 500kr då


signatur
Medlem

Det är väl ändå lika bra att lägga ut mycket pengar på dessa, då det hjälper mot mindre sköna skrapsår...

Medlem

Helt klart! Bra skydd och kläder borde få kosta hur mycket som helst. Även om man kör försiktigt själv så är det ju inte alltid ens medtrafikanter tänker likadant.
Jag körde i vanliga jeans med knäskydd under, hade också en waistguard med mjuka skydd. Så kevlarjeans får vänta lite, ingen biggie.

Medlem

Den stora frågan nu är om jag ska göra mig av med mina airsoft-prylar för att köpa t ex kevlarjeans.

1
Skriv svar