Alan Wake till pc i februari, FZ har systemkraven

Robot
Alan Wake till pc i februari, FZ har systemkraven

Stödjer inte Games for Windows Live eller Mac, det blir inget demo.

#alan-wake, #remedy


Medlem
Alan Wake till pc i februari, FZ har systemkraven

Så - ni som lirat detta på PS3/360...är det något att ha? Jag var helt inne i detta liret tills det visade sig att det inte kom på PC (något som det tydligen gör nu långt senare).
Är det köpvärt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan mycket väl bli ett köp

Det har vissa problem men är samtidigt ett väldigt annorlunda och riktigt stämningsfullt äventyr. Jag tycker definitivt att det är köpvärt.

Medlem

haha, get with the times, vem i helskotta kör fortfarande XP?


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det har vissa problem men är samtidigt ett väldigt annorlunda och riktigt stämningsfullt äventyr. Jag tycker definitivt att det är köpvärt.

Låter bra. Men frågan är iofs också lite hurvida det kommer flyta bra med mus/keyboard.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Ankh:

Så - ni som lirat detta på PS3/360...är det något att ha? Jag var helt inne i detta liret tills det visade sig att det inte kom på PC (något som det tydligen gör nu långt senare).
Är det köpvärt?

Ursäkta att jag är en besserwisser men det har inte släppts till PS3. I övrigt undrar jag exakt samma som dig, om det är köpvärt. Jag var riktigt taggad tills det visade sig att det blev 360-exklusivt.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Ankh:

Så - ni som lirat detta på PS3/360...är det något att ha? Jag var helt inne i detta liret tills det visade sig att det inte kom på PC (något som det tydligen gör nu långt senare).
Är det köpvärt?

Ursäkta att jag är en besserwisser men det har inte släppts till PS3. I övrigt undrar jag exakt samma som dig, om det är köpvärt. Jag var riktigt taggad tills det visade sig att det blev 360-exklusivt.

Ingen fara - jag är ingen konsolgamer så jag har ingen koll på det iheller.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Strasser:

haha, get with the times, vem i helskotta kör fortfarande XP?

Jag är väl en stofil då, eller nåt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Strasser:

haha, get with the times, vem i helskotta kör fortfarande XP?

Jag är väl en stofil då, eller nåt.

Tyckte jag själv var seg med att gå ifrån XP.
Men våren -10 införskaffade jag min nuvarande PC och då tog jag Win7 samtidigt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Strasser:

haha, get with the times, vem i helskotta kör fortfarande XP?

Kanske är en vild gissning.. men folk som kör XP?!

Medlem

Stöd inte svikare och sellouts Köp inte detta vad ni en gör ska inte gå att komma och krypa till korset 2 år senare ...

Inaktiv
Skrivet av Strasser:

haha, get with the times, vem i helskotta kör fortfarande XP?

Såg på steam för ett år sedan att ca 15-20% fortfarande kör XP. Själv bytte jag ifrån det i sommras, underbart OS.


signatur

The definition of insanity?

Ankh@ Ja detta är riktigt bra! Köp!

Medlem

YES! Längesedan jag blev så här intresserad av ett spel

Inaktiv

Inget köp på grund av att det släpptes till konsol först, så länge det inte kostar max 100 kr.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Jag kommer köpa det för DLC:erna...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

helt underbart spel enligt mig. kommer definitivt att skaffa det till pc!

Skrivet av Floffe:

Inget köp på grund av att det släpptes till konsol först, så länge det inte kostar max 100 kr.

Snälla... Det töntigaste jag hört 2012.

Medlem

ett av mina favoritspel nånsin. men jag är en udda typ som föredrar äventyrsspel och storybaserade spel framför det mesta. atmosfären, musiken, dialog och manus (faktiskt med en del humor trots den största delen mörker) är absolut bland det bästa som finns i spelväg. om man bara är ute efter action ska man kanske titta på cod och bf3 istället.

Skrivet av motionfield:

ett av mina favoritspel nånsin. men jag är en udda typ som föredrar äventyrsspel och storybaserade spel framför det mesta. atmosfären, musiken, dialog och manus (faktiskt med en del humor trots den största delen mörker) är absolut bland det bästa som finns i spelväg. om man bara är ute efter action ska man kanske titta på cod och bf3 istället.

En snabb recension om Alan Wake!

Medlem

Lite märkligt att se DX10-kravet där faktiskt, men det kommer väl per automatik när XP inte stöds (än så länge vill säga). Med tanke på spelets extremt långa utvecklingstid och dessutom blev X360-exklusivt i många år. Man får väl hoppas att det innebär att de jobbat med PC-versionen ordentligt och erbjuder en variant som verkligen känns som PC när det äntligen kommer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skrivet av jonis:

Lite märkligt att se DX10-kravet där faktiskt, men det kommer väl per automatik när XP inte stöds (än så länge vill säga). Med tanke på spelets extremt långa utvecklingstid och dessutom blev X360-exklusivt i många år. Man får väl hoppas att det innebär att de jobbat med PC-versionen ordentligt och erbjuder en variant som verkligen känns som PC när det äntligen kommer.

Många poster jag gör nu men jag måste bara säga att jag håller med där.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Floffe:

Inget köp på grund av att det släpptes till konsol först, så länge det inte kostar max 100 kr.

Snälla... Det töntigaste jag hört 2012.

Jag vet inte det töntigaste men i bland känner jag likadant faktist. I det här fallet kan det kännas att man köper något som hamnat på soptippen som kommit därifrån för att någon kom på den smarta iden att med bara ett par småjusteringar i spelet, så kan vi ju sälja vidare det till PC för att tjäna nån kr extra. Bättre tjäna på spelet än att låta det ligga och skräpa - säger en VD.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av motionfield:

ett av mina favoritspel nånsin. men jag är en udda typ som föredrar äventyrsspel och storybaserade spel framför det mesta. atmosfären, musiken, dialog och manus (faktiskt med en del humor trots den största delen mörker) är absolut bland det bästa som finns i spelväg. om man bara är ute efter action ska man kanske titta på cod och bf3 istället.

En snabb recension om Alan Wake!

Skönt inlägg faktist. Mer såna inlägg, tack!

Medlem

Redan köpt det en gång och det får räcka.

Alan Wake är sjukt bra jag jag såg inget fel alls i spelet det var hår resande genom hela spelet

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så - ni som lirat detta på PS3/360...är det något att ha? Jag var helt inne i detta liret tills det visade sig att det inte kom på PC (något som det tydligen gör nu långt senare).
Är det köpvärt?

Jag har spelat igenom det på xbox 360 och första dlc'n. Riktigt kul enligt mig, läskigt (inte lika mycket som Amnesia eller Dead Space då) och bra berättande av storyn.

Medlem

kul iaf folk med 7år gamla datorer kan spela det

Medlem
Skrivet av Strasser:

haha, get with the times, vem i helskotta kör fortfarande XP?

Jag kör XP x64 om det är nåt problem med det??? Tycker det är det bättre operativsystemet av XP, Vista eller Windows 7. Prestandan är helt klart sämre på Vista/Windows 7 bortsett att desktopen känns rappare i Windows 7, men i spelen är det tvärt om. Laggar oftast mer än med XP x64


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

12
Skriv svar