Mer än bara bröst i SoulCalibur V?

Flakmonkey
Mer än bara bröst i SoulCalibur V?

Efter en tids dvala är det återigen dags att recensera ett spel för FZ:s räkning och den här gången är det Namcos #SoulCalibur V som ska bedömas från alla håll och kanter. Det smärtar mig faktiskt att se snacket som gått kring den här klassiska fightingspelsserien mästerverket till arkad och Dreamcast. Då var det striderna som alla talade om medans det nu enbart tycks fokuseras på hur stora bröst och hur lite kläder de kvinnliga kombatanterna har. Det är synd för där bakom har det ändå alltid funnits en bra mekanik som kanske inte är lika förfinad som den är i tex Street Fighter- eller Marvel vs Capcom-serierna, men som passar en inte alltför seriös spelare som jag själv alldeles perfekt.

 

Återstår nu bara att se om den femte delen kan ge serien lite ära tillbaka. Hittills har jag i varje fall inte stött på alltför många bröst som stått i vägen för ett stabilt gameplay som levererar det jag förväntar mig. Men sen har jag bara spelet ett par timmar också så kanske har jag en och annan bröst- och nakenchock att se fram emot?

#blogg

Moderator | Testpilot
Mer än bara bröst i Soul Calibur V?

Bara inte spelet får minus för kvinnoförnedrning är jag nöjd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hah, gå typ in i character editorn så lär du ju nog se ett och annat.
I fyran låste man upp goth lolita, sexy nurse outfits etc...
Sen om inte det passa kunde man skapa en karaktär som var naken helt enkelt.

Men å andra sidan så håller jag med om att det är trist att mycket fokus har lagts på just det för Soul Calibur är något av min favorit spelserie och jag tycker om att spela det online etc. Fast en gång kom lillbrorsan in i mitt spelrum, såg att jag slogs mot Ivy och undra "vafan är det här för porrspel!?" så... jo, hade velat ha bort de bitarna faktiskt.

BAN THIS SICK FILTH

AGREE! RAGE BAN FILTH


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

To quote min vän Kelly:

"It’s a flat out bad character design, as in, it removes the character from the story for the sake of sex appeal. It’s the exact same problem I have with fighting games where every female character has her tits spilling out even if it makes absolutely no sense considering her personality and back-story."

och:

"It gets to a point where you have to wonder, if you can only like the character after you turn it into something completely removed from what it canonically is, why do you even bother saying you’re a fan of the character?"

läs hela inlägget här!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

när kommer Tekken X StreetFighter undrar jag...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

1
Skriv svar