Achievements-listan för RE: Operation Raccoon City läckt

Robot
Achievements-listan för RE: Operation Raccoon City läckt

Spana in vilka achievements eller trophies du kan vänta dig i Resident Evils co-op-fest.

#capcom, #resident-evil-operation-raccoon-city, #resident-evil-6


Medlem
Achievements-listan för RE: Operation Raccoon City läckt

Kolla inte igenom listan så noga, men till multiplayer-spel tycker jag det är trevligt med achievements som får en att orka med att bli buttfucked över nätet.

Inaktiv

Achievements är gift i dagens spel.

Medlem

Ok. Som att man behöver bry sig om dem.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Achievements är gift i dagens spel.

Absolut! Bl.a. för att speltillverkarna lägger ner resurser på det, i stället för på själva spelet och vad är viktigare, Achievements eller spelet? Torde vara självklart för alla.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av showerguy:

Achievements är gift i dagens spel.

Absolut! Bl.a. för att speltillverkarna lägger ner resurser på det, i stället för på själva spelet och vad är viktigare, Achievements eller spelet? Torde vara självklart för alla.

Där är ingen skillnad på att spelutvecklarna lägger ner tid på achievements med att de lägger ner tid på unlockables i ett spel (gör si och så så får du en belöning)
Det är väl ändå också något som spelutvecklarna tar hand om sist och inte före något annat.

Jag upplever att achievements har alltid funnits i olika former, även innan de kom till. Minns hur fixerad man var vid att skaffa en Keeper of the Groove-ikon till Warcraft 3 eller att man ville kunna köpa det sista vapnet i Resident Evil 4 t.ex.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av showerguy:

Achievements är gift i dagens spel.

Absolut! Bl.a. för att speltillverkarna lägger ner resurser på det, i stället för på själva spelet och vad är viktigare, Achievements eller spelet? Torde vara självklart för alla.

Där är ingen skillnad på att spelutvecklarna lägger ner tid på achievements med att de lägger ner tid på unlockables i ett spel (gör si och så så får du en belöning)
Det är väl ändå också något som spelutvecklarna tar hand om sist och inte före något annat.

Jag upplever att achievements har alltid funnits i olika former, även innan de kom till. Minns hur fixerad man var vid att skaffa en Keeper of the Groove-ikon till Warcraft 3 eller att man ville kunna köpa det sista vapnet i Resident Evil 4 t.ex.

Samma sak med unlockables. Och en sak, du skriver "hur fixerad man var" och det är just därför spelutvecklarna lägger ner resurser på orelaterade spel saker i spel, för att få achievements pundare som dig att köpa deras mediokra spel. Snart kommer det väl achievements för pengar.

Jag snubblar över liknande uttryck överallt och ingenstans. "Jag måste få den där ach... Bara en till ach... Jag dör om jag inte hinner fixa den där ach...". Snacka om patetiskt.

Inaktiv
Skrivet av cinderella:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av showerguy:

Achievements är gift i dagens spel.

Absolut! Bl.a. för att speltillverkarna lägger ner resurser på det, i stället för på själva spelet och vad är viktigare, Achievements eller spelet? Torde vara självklart för alla.

Där är ingen skillnad på att spelutvecklarna lägger ner tid på achievements med att de lägger ner tid på unlockables i ett spel (gör si och så så får du en belöning)
Det är väl ändå också något som spelutvecklarna tar hand om sist och inte före något annat.

Jag upplever att achievements har alltid funnits i olika former, även innan de kom till. Minns hur fixerad man var vid att skaffa en Keeper of the Groove-ikon till Warcraft 3 eller att man ville kunna köpa det sista vapnet i Resident Evil 4 t.ex.

Samma sak med unlockables. Och en sak, du skriver "hur fixerad man var" och det är just därför spelutvecklarna lägger ner resurser på orelaterade spel saker i spel, för att få achievements pundare som dig att köpa deras mediokra spel. Snart kommer det väl achievements för pengar.

Jag snubblar över liknande uttryck överallt och ingenstans. "Jag måste få den där ach... Bara en till ach... Jag dör om jag inte hinner fixa den där ach...". Snacka om patetiskt.

Så sant. Achievements gör att spelaren / spelarna tappar fokus av det riktiga spelet. Man har inte kul och man sitter hela tiden och tänker på dessa achievements som inte bevisar något i slutändan. Visst kan en kille ha 30 k i gamerscore på xbox live medans jag själv har 4000-5000 men inte fan bryr jag mig.

Död åt achievements.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Så sant. Achievements gör att spelaren / spelarna tappar fokus av det riktiga spelet. Man har inte kul och man sitter hela tiden och tänker på dessa achievements som inte bevisar något i slutändan. Visst kan en kille ha 30 k i gamerscore på xbox live medans jag själv har 4000-5000 men inte fan bryr jag mig.

Död åt achievements.

Ja, det glömde jag bort och det är ju det viktigaste. Ojoj! Jag har stött på folk som sagt typ "Jag vet, spelet suger men det gav lätta poäng till min spelpoäng på xlive. Alltså spela ett skitspel - för personen då, bara för att få mer poäng!? Jag menar, hallå, är det nån hemma där borta? Ja jösses!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av showerguy:

Achievements är gift i dagens spel.

Absolut! Bl.a. för att speltillverkarna lägger ner resurser på det, i stället för på själva spelet och vad är viktigare, Achievements eller spelet? Torde vara självklart för alla.

Där är ingen skillnad på att spelutvecklarna lägger ner tid på achievements med att de lägger ner tid på unlockables i ett spel (gör si och så så får du en belöning)
Det är väl ändå också något som spelutvecklarna tar hand om sist och inte före något annat.

Jag upplever att achievements har alltid funnits i olika former, även innan de kom till. Minns hur fixerad man var vid att skaffa en Keeper of the Groove-ikon till Warcraft 3 eller att man ville kunna köpa det sista vapnet i Resident Evil 4 t.ex.

Samma sak med unlockables. Och en sak, du skriver "hur fixerad man var" och det är just därför spelutvecklarna lägger ner resurser på orelaterade spel saker i spel, för att få achievements pundare som dig att köpa deras mediokra spel. Snart kommer det väl achievements för pengar.

Jag snubblar över liknande uttryck överallt och ingenstans. "Jag måste få den där ach... Bara en till ach... Jag dör om jag inte hinner fixa den där ach...". Snacka om patetiskt.

Så sant. Achievements gör att spelaren / spelarna tappar fokus av det riktiga spelet. Man har inte kul och man sitter hela tiden och tänker på dessa achievements som inte bevisar något i slutändan. Visst kan en kille ha 30 k i gamerscore på xbox live medans jag själv har 4000-5000 men inte fan bryr jag mig.

Död åt achievements.

Men jag spelar ju inte mediokra spel, jag spelar bra spel. Då är det kul med lite extra motivation för att orka spela det igen. Att du kallar mig pundare visar hur omogen du är. Achievements är inte gift. Du är.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av showerguy:

Achievements är gift i dagens spel.

Absolut! Bl.a. för att speltillverkarna lägger ner resurser på det, i stället för på själva spelet och vad är viktigare, Achievements eller spelet? Torde vara självklart för alla.

Där är ingen skillnad på att spelutvecklarna lägger ner tid på achievements med att de lägger ner tid på unlockables i ett spel (gör si och så så får du en belöning)
Det är väl ändå också något som spelutvecklarna tar hand om sist och inte före något annat.

Jag upplever att achievements har alltid funnits i olika former, även innan de kom till. Minns hur fixerad man var vid att skaffa en Keeper of the Groove-ikon till Warcraft 3 eller att man ville kunna köpa det sista vapnet i Resident Evil 4 t.ex.

Samma sak med unlockables. Och en sak, du skriver "hur fixerad man var" och det är just därför spelutvecklarna lägger ner resurser på orelaterade spel saker i spel, för att få achievements pundare som dig att köpa deras mediokra spel. Snart kommer det väl achievements för pengar.

Jag snubblar över liknande uttryck överallt och ingenstans. "Jag måste få den där ach... Bara en till ach... Jag dör om jag inte hinner fixa den där ach...". Snacka om patetiskt.

Så sant. Achievements gör att spelaren / spelarna tappar fokus av det riktiga spelet. Man har inte kul och man sitter hela tiden och tänker på dessa achievements som inte bevisar något i slutändan. Visst kan en kille ha 30 k i gamerscore på xbox live medans jag själv har 4000-5000 men inte fan bryr jag mig.

Död åt achievements.

Men jag spelar ju inte mediokra spel, jag spelar bra spel. Då är det kul med lite extra motivation för att orka spela det igen. Att du kallar mig pundare visar hur omogen du är. Achievements är inte gift. Du är.

Also ni ignorera hela faktumet att spelutvecklare inte lägger ner väldigt mycket tid på det. Achievements är liksom bara text och en digital siffra. Det är ingen som bygger upp ett helt spel efter vilka achievements som ska vara med. Man gör den biten sist, när spelet är färdigt

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Men jag spelar ju inte mediokra spel, jag spelar bra spel. Då är det kul med lite extra motivation för att orka spela det igen. Att du kallar mig pundare visar hur omogen du är. Achievements är inte gift. Du är.

Håller inte med dig där faktist. Om ett spel är tillräckligt bra så räcker det för mig att spela igenom det en gång till. Kasta achievments = göra bättre spel = högre omspelsvärde Ja, pundare är inte lika trevligt ord som junkie men jag försöker dra ner på svengelskan. Hade det låtit mognare med achievments-junkie? Välkommen till vuxenlivet.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Also ni ignorera hela faktumet att spelutvecklare inte lägger ner väldigt mycket tid på det. Achievements är liksom bara text och en digital siffra. Det är ingen som bygger upp ett helt spel efter vilka achievements som ska vara med. Man gör den biten sist, när spelet är färdigt

Okej, okej, okej! De bygger spelet färdigt först och sen kör de resten. Men det andra då? Det att spelare börjar jaga poäng ist för att njuta av spelet? Börjar jaga betydelselösa poäng ist för att ta sig an nya utmaningar, vara med vänner, familjen?

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av DarkZide8:

Also ni ignorera hela faktumet att spelutvecklare inte lägger ner väldigt mycket tid på det. Achievements är liksom bara text och en digital siffra. Det är ingen som bygger upp ett helt spel efter vilka achievements som ska vara med. Man gör den biten sist, när spelet är färdigt

Okej, okej, okej! De bygger spelet färdigt först och sen kör de resten. Men det andra då? Det att spelare börjar jaga poäng ist för att njuta av spelet? Börjar jaga betydelselösa poäng ist för att ta sig an nya utmaningar, vara med vänner, familjen?

De spelarna får ju ansvara för sig själva. Jag tycker det är deras egen förlust eftersom spel kostar pengar. Men om de spelar ett tråkigt spel men tycker att achievement-jagandet är kul så betyder det ju i slutändan att de har kul. Det är upp till var och en. Skitspel är fortfarande skitspel som säljer dåligt ändå (ja, förutom kanske Harry Potter-spelen som barnen alltid köper)

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av DarkZide8:

Men jag spelar ju inte mediokra spel, jag spelar bra spel. Då är det kul med lite extra motivation för att orka spela det igen. Att du kallar mig pundare visar hur omogen du är. Achievements är inte gift. Du är.

Håller inte med dig där faktist. Om ett spel är tillräckligt bra så räcker det för mig att spela igenom det en gång till. Kasta achievments = göra bättre spel = högre omspelsvärde Ja, pundare är inte lika trevligt ord som junkie men jag försöker dra ner på svengelskan. Hade det låtit mognare med achievments-junkie? Välkommen till vuxenlivet.

Aldrig sagt att ett spel inte är värt att spela om om det saknar achievements. Har många gamla spel utan unlockables som jag fortfarande tycker om att spela om eftersom de är så bra. Men när man får reda på att ett spel man äger har en hemlig boss, ett extra-slut eller ett föremål man inte hitta förra gången, ja då är det ju klart att man känner sig motiverad igen.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

De spelarna får ju ansvara för sig själva. Jag tycker det är deras egen förlust eftersom spel kostar pengar. Men om de spelar ett tråkigt spel men tycker att achievement-jagandet är kul så betyder det ju i slutändan att de har kul. Det är upp till var och en. Skitspel är fortfarande skitspel som säljer dåligt ändå (ja, förutom kanske Harry Potter-spelen som barnen alltid köper)

Jag förstår vad du menar. Men använd inte ord som fixering längre. Det är ett starkt ord som betyder något helt annat än vad du sitter och pratar om nu. Sedan kan man ha roligt med alkohol men det betyder inte att det är en nyttig, rolig grej ändå.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Aldrig sagt att ett spel inte är värt att spela om om det saknar achievements. Har många gamla spel utan unlockables som jag fortfarande tycker om att spela om eftersom de är så bra. Men när man får reda på att ett spel man äger har en hemlig boss, ett extra-slut eller ett föremål man inte hitta förra gången, ja då är det ju klart att man känner sig motiverad igen.

Morötter kommer i olika nyanser, det betyder inte att alla är bra.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av DarkZide8:

Aldrig sagt att ett spel inte är värt att spela om om det saknar achievements. Har många gamla spel utan unlockables som jag fortfarande tycker om att spela om eftersom de är så bra. Men när man får reda på att ett spel man äger har en hemlig boss, ett extra-slut eller ett föremål man inte hitta förra gången, ja då är det ju klart att man känner sig motiverad igen.

Morötter kommer i olika nyanser, det betyder inte att alla är bra.

nej sant, men om det visade sig att Megaman 2, mitt favorit-spel någonsin, hade haft en extra bana gömd nånstans så tvivlar jag på att det hade blivit sämre p.g.a det. Har en hel del spel som jag aldrig skulle vilja låsa upp extra-material i ändå eftersom sakerna man ska göra är direkt tråkiga

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av DarkZide8:

De spelarna får ju ansvara för sig själva. Jag tycker det är deras egen förlust eftersom spel kostar pengar. Men om de spelar ett tråkigt spel men tycker att achievement-jagandet är kul så betyder det ju i slutändan att de har kul. Det är upp till var och en. Skitspel är fortfarande skitspel som säljer dåligt ändå (ja, förutom kanske Harry Potter-spelen som barnen alltid köper)

Jag förstår vad du menar. Men använd inte ord som fixering längre. Det är ett starkt ord som betyder något helt annat än vad du sitter och pratar om nu. Sedan kan man ha roligt med alkohol men det betyder inte att det är en nyttig, rolig grej ändå.

Jag mena bara att jag verkligen ville ha den, men deal. Grejen är den att få en Keeper of the Groove-ikon var man tvungen att vinna 750 matcher med Night Elf. Warcraft 3 är kul i bara sig, men att ha ett synligt mål hjälpte mig att fördjupa mig i spelet ännu mer, vilket jag tyckte jag var roligt. Nu spelar jag inte War3 längre, men det beror mer på att jag inte orkar med omogna gamers längre som enbart spelar för att kunna kalla andra för n00bs.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

nej sant, men om det visade sig att Megaman 2, mitt favorit-spel någonsin, hade haft en extra bana gömd nånstans så tvivlar jag på att det hade blivit sämre p.g.a det. Har en hel del spel som jag aldrig skulle vilja låsa upp extra-material i ändå eftersom sakerna man ska göra är direkt tråkiga

Bra, då är du ingen achievment pundare, som du själv gick ut med att vara först och jag ber om ursäkt för att jag kallade dig det. Fast det finns de som är fast i achievments (vad less jag är att skriva det ordet) träsket.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Grejen är den att få en Keeper of the Groove-ikon var man tvungen att vinna 750 matcher med Night Elf. Warcraft 3 är kul i bara sig, men att ha ett synligt mål hjälpte mig att fördjupa mig i spelet ännu mer, vilket jag tyckte jag var roligt. Nu spelar jag inte War3 längre, men det beror mer på att jag inte orkar med omogna gamers längre som enbart spelar för att kunna kalla andra för n00bs.

Hehe, k!

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av DarkZide8:

nej sant, men om det visade sig att Megaman 2, mitt favorit-spel någonsin, hade haft en extra bana gömd nånstans så tvivlar jag på att det hade blivit sämre p.g.a det. Har en hel del spel som jag aldrig skulle vilja låsa upp extra-material i ändå eftersom sakerna man ska göra är direkt tråkiga

Bra, då är du ingen achievment pundare, som du själv gick ut med att vara först och jag ber om ursäkt för att jag kallade dig det. Fast det finns de som är fast i achievments (vad less jag är att skriva det ordet) träsket.

Ah jag vill be om ursäkt också om gift-grejen. Sant, men vissa slutar också med det när de slutar tycka det är kul. Men det finns nog förmodligen dem som inte gör det också...

1
Skriv svar