Ubisoft ändrar kopieringsskyddet för Anno 2070

Robot
Ubisoft ändrar kopieringsskyddet för Anno 2070

Nu ska spelaren kunna byta hårdvara i sin dator utan att få sitt spel inaktiverat.

#ubisoft, #bluebyte


Medlem
Ubisoft ändrar kopieringsskyddet för Anno 2070

Rotflol! Ubisuger nu har ni visat världen vilka schizofrena jäklar ni verkligen är. Vad blir nästa steg? Ubisuger pratar ut "spelarna har varit taskiga mot oss, det är därför vi jäklas med de?" Kom igen Ubisuger, ni förorenar ju allting med ert dravel.

Medlem

Läs om, läs rätt; de skriver att de har tagit bort grafikkortskontrolldelen, vilket betyder att man med stor sannolikhet inte kommer att kunna byta CPU eller moderkort, exempelvis.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Suck, vilket korkat "skydd", kanske dags att uppfinna hjulet igen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vilket otroligt värdelöst företag... Dem har nu verkligen noll koll.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Synd eller inte, bra eller dåligt ? Då de strävar att försöka undvika människor ifrån att spela deras spel, då de är mer rädda för pirater, än försäljnings siffror, så låt dem... Låter hellre bli att köpa deras eller andra idioter till speltillverkare än utsättas för alla dessa bekymmer... Kör/spelar och betalar för bra spel... vilket inkluderar en BRA upplevelse... vilket DERAS spel ej är... så de enda som drabbas är de själva... ! men men, vet inte vem som lider mest, vi som ej får spela spelet, eller de anställda/cheferna som trots allt får betalt för att sabba " alla inblandades upplevelse" MIG spelar det som sagt ingen roll, de får göra som de vill.. tror inte jag missar något ifrån dem i spelväg.. finns bättre, smartare och sundare människor att beblanda sig med...

Medlem

Så man kan fortfarande inte köpa ett separat ljudkort utan att en aktivering går åt, processor, hårddisk osv. Idiotiskt.

Medlem
Skrivet av Bannor:

finns bättre, smartare och sundare människor att beblanda sig med...

Sköna ord!

Medlem

Spelet ser trevligt ut, har generellt inget emot kopieringsskydd alls men ubisoft är helt off. From dust försvann också från min lista.

Medlem
Citat:

Alla tackar Ubisoft i kör för deras generösa kopieringsskydd.

Mr Creosote = Ubisoft
Städerska = Konsument

Yummy yum :P, tack så mycket Ubisoft ^_^.

Inaktiv

Har då varit sugen på flera Ubisoft spel senaste tiden, men avstått från köp varenda gång pga kopieringsskyddet dom använder. Tänker inte köpa spelet till konsol heller pga hur dom behandlar PC.

Medlem

Tja, vad är kontentan av debatten kopieringsskydd?

1. Om man köper ett spel som måste verifieras via nätet (via steam eller "whatever") så köper du egentligen en prenumeration som gäller så länge som företaget bestämmer sig för att stödja sin produkt?

2. Du köper inte en produkt som du ska kunna använda på en dator som du äger.....du köper en produkt som du kan köra på en dator du äger just när du köper produkten?

3. Enda sättet att komma ifrån de 2 ovanstående punkterna är att ladda ner illegalt?

Med utgångspunkt i punkt 3. Är det inte liiiite "förvirrat" beteende från utgivarna att hålla på som de gör?

För många "tyckare" för få "do-ers" i företagen är mitt svar på varför det blir på detta vis.....

Medlem

Blir ju så jävla arg när man läser om det, kan ingen med "makt" tala vett med dom? FZ ta kontakt med dom och fråga vad de får ut av skyddet? Det är ju bara hinder för de som betalar för produkten, de som laddar ner den kommer ju aldrig stöta på de här problemen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har de inte sagt att man kan kontakta deras support om man byter hårdvara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

support ???

Har innan kontaktat olika så kallade support när DRM slagit till och inte lätt att få rätt. Kanke man får aktivera det en gång till på nåden men så ändrar man något i datorn och står där igen.

Bättre att tänka som Soldier_Blue: .du köper en produkt som du kan köra på en dator du äger just när du köper produkten... (och inte tex formaterar om eller uppgraderar operativsystemet). Framgår det tydligt innan köp tycker jag det är okej. Bara då att välja om man vill köpa patcha eller ful-ladda och patcha. Problemet är att om alla väljer det sista, tillverkas det inte längre några spel till PC.


signatur

Det var detta...

Medlem

"Det fungerar som tänkt"
Så vi tar bort det <_>

Inaktiv

Företagens support kan vara dom värsta i världen. Trött på skiten och alla komplicerade tickets och registreringar man ska göra.

Medlem

Dagens fail, vilka clowner Ubi är.

Medlem
Skrivet av stormense:

support ???

Har innan kontaktat olika så kallade support när DRM slagit till och inte lätt att få rätt. Kanke man får aktivera det en gång till på nåden men så ändrar man något i datorn och står där igen.

Bättre att tänka som Soldier_Blue: .du köper en produkt som du kan köra på en dator du äger just när du köper produkten... (och inte tex formaterar om eller uppgraderar operativsystemet). Framgår det tydligt innan köp tycker jag det är okej. Bara då att välja om man vill köpa patcha eller ful-ladda och patcha. Problemet är att om alla väljer det sista, tillverkas det inte längre några spel till PC.

Har Ubisofts support vägrat att låta dig spela efter att ha bytt hårdvara?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Senaste Ubisoft spelet jag köpte var King Kong när det kom ut, fy fan vilka problem bara det hade! Kommer aldrig köpa något Ubisoft spel, det är mycket smidigare att ladda ner och cracka istället för att bråka med kopieringsskyddet.

Medlem

skulle inte komma på iden att köpa ett Ubisoft spel..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Finns ju en anledning till DRM. Dom gör vad dom kan för att inte förlora pengar, och det verkar som om folk köper deras spel ändå. Och du kan ju bara kontakta deras support för hjälp efter att du har bytt hårdvara.

Ni gör sån stor grej av småsaker. Anno-serien är väldigt underhållande spel. Och det är inte precis som om företaget helt plötsligt gör dåliga spel bara för att dom försöker skydda sin inkomst.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Finns ju en anledning till DRM. Dom gör vad dom kan för att inte förlora pengar, och det verkar som om folk köper deras spel ändå. Och du kan ju bara kontakta deras support för hjälp efter att du har bytt hårdvara.

Ni gör sån stor grej av småsaker. Anno-serien är väldigt underhållande spel. Och det är inte precis som om företaget helt plötsligt gör dåliga spel bara för att dom försöker skydda sin inkomst.

Att implementera kopieringsskydd är inte gratis. Sedan är det svårt att översätta folks missnöje till förlorade inkomster, men några potentiella köpare måste ju ändå försvinna när Ubisoft hittar på sånt här jäkelskap. Att Ubisoft fortfarande tjänar pengar är inte konstigare än att det fortfarande finns telefonförsäljare eller spåkärringar. Det finns alltid en marknad för skit bara man förpackar det snyggt.

Jag förstår inte hur man kan rättfärdiga detta s.k. "skydd" när alla som piratkopierar det ändå slipper skyddet. Anno 2070 verkar gå finfint att piratkopiera trots att Ubisoft använder sin spyware. Jag skulle inte kalla detta för en "småsak". Det är ett fullskaligt misslyckande. Det var inte längesedan som Ubisoft hade kopieringsskydd som kunde göra din dator omöjlig att boota. Accepterar man situationen som den är nu kommer inte Ubisoft se något problem med att göra skyddet ännu sämre för alla konsumenter. Någonstans får man ändå sätta ribban för vad som är acceptabelt.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Arkaith:

Finns ju en anledning till DRM. Dom gör vad dom kan för att inte förlora pengar, och det verkar som om folk köper deras spel ändå. Och du kan ju bara kontakta deras support för hjälp efter att du har bytt hårdvara.

Ni gör sån stor grej av småsaker. Anno-serien är väldigt underhållande spel. Och det är inte precis som om företaget helt plötsligt gör dåliga spel bara för att dom försöker skydda sin inkomst.

Att implementera kopieringsskydd är inte gratis. Sedan är det svårt att översätta folks missnöje till förlorade inkomster, men några potentiella köpare måste ju ändå försvinna när Ubisoft hittar på sånt här jäkelskap. Att Ubisoft fortfarande tjänar pengar är inte konstigare än att det fortfarande finns telefonförsäljare eller spåkärringar. Det finns alltid en marknad för skit bara man förpackar det snyggt.

Jag förstår inte hur man kan rättfärdiga detta s.k. "skydd" när alla som piratkopierar det ändå slipper skyddet. Anno 2070 verkar gå finfint att piratkopiera trots att Ubisoft använder sin spyware. Jag skulle inte kalla detta för en "småsak". Det är ett fullskaligt misslyckande. Det var inte längesedan som Ubisoft hade kopieringsskydd som kunde göra din dator omöjlig att boota. Accepterar man situationen som den är nu kommer inte Ubisoft se något problem med att göra skyddet ännu sämre för alla konsumenter. Någonstans får man ändå sätta ribban för vad som är acceptabelt.

Capn Obvious to the rescue.

Det är uppenbarligen inte någon här som accepterar något av vad Ubisoft håller på med. Men, så länge du laddar ner saker olagligt, så har du ingen rätt att klaga. Sjuk dubbelmoral.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Arkaith:

Finns ju en anledning till DRM. Dom gör vad dom kan för att inte förlora pengar, och det verkar som om folk köper deras spel ändå. Och du kan ju bara kontakta deras support för hjälp efter att du har bytt hårdvara.

Ni gör sån stor grej av småsaker. Anno-serien är väldigt underhållande spel. Och det är inte precis som om företaget helt plötsligt gör dåliga spel bara för att dom försöker skydda sin inkomst.

Att implementera kopieringsskydd är inte gratis. Sedan är det svårt att översätta folks missnöje till förlorade inkomster, men några potentiella köpare måste ju ändå försvinna när Ubisoft hittar på sånt här jäkelskap. Att Ubisoft fortfarande tjänar pengar är inte konstigare än att det fortfarande finns telefonförsäljare eller spåkärringar. Det finns alltid en marknad för skit bara man förpackar det snyggt.

Jag förstår inte hur man kan rättfärdiga detta s.k. "skydd" när alla som piratkopierar det ändå slipper skyddet. Anno 2070 verkar gå finfint att piratkopiera trots att Ubisoft använder sin spyware. Jag skulle inte kalla detta för en "småsak". Det är ett fullskaligt misslyckande. Det var inte längesedan som Ubisoft hade kopieringsskydd som kunde göra din dator omöjlig att boota. Accepterar man situationen som den är nu kommer inte Ubisoft se något problem med att göra skyddet ännu sämre för alla konsumenter. Någonstans får man ändå sätta ribban för vad som är acceptabelt.

Capn Obvious to the rescue.

Det är uppenbarligen inte någon här som accepterar något av vad Ubisoft håller på med. Men, så länge du laddar ner saker olagligt, så har du ingen rätt att klaga. Sjuk dubbelmoral.

Läs vad du själv skrev från början.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Arkaith:

Finns ju en anledning till DRM. Dom gör vad dom kan för att inte förlora pengar, och det verkar som om folk köper deras spel ändå. Och du kan ju bara kontakta deras support för hjälp efter att du har bytt hårdvara.

Ni gör sån stor grej av småsaker. Anno-serien är väldigt underhållande spel. Och det är inte precis som om företaget helt plötsligt gör dåliga spel bara för att dom försöker skydda sin inkomst.

Capn Obvious to the rescue.

Det är uppenbarligen inte någon här som accepterar något av vad Ubisoft håller på med. Men, så länge du laddar ner saker olagligt, så har du ingen rätt att klaga. Sjuk dubbelmoral.

Du accepterar det om du tycker att det Ubi håller på med är "småsaker". Hur ska du ha det?

Medlem

Ja...suck!

Det komiska är ju att ubisoft inför kassa drm-skydd som leder till att färre köper deras spel. Ubisoft tror då i sin tur att ingen köper deras spel för att "så många laddar ner spelet illegalt". I nästa spel lägger de därför in ett ännu värre drm-skydd, och så är karusellen igång.

Det är också helt obegripligt för mig hur man som ubisoft straffar sina betalande kunder, medan piraterna är de som kommer lättast undan. Gör bättre spel med bättre villkor istället, så kommer nog pengarna rulla in ändå!

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Arkaith:

Finns ju en anledning till DRM. Dom gör vad dom kan för att inte förlora pengar, och det verkar som om folk köper deras spel ändå. Och du kan ju bara kontakta deras support för hjälp efter att du har bytt hårdvara.

Ni gör sån stor grej av småsaker. Anno-serien är väldigt underhållande spel. Och det är inte precis som om företaget helt plötsligt gör dåliga spel bara för att dom försöker skydda sin inkomst.

Att implementera kopieringsskydd är inte gratis. Sedan är det svårt att översätta folks missnöje till förlorade inkomster, men några potentiella köpare måste ju ändå försvinna när Ubisoft hittar på sånt här jäkelskap. Att Ubisoft fortfarande tjänar pengar är inte konstigare än att det fortfarande finns telefonförsäljare eller spåkärringar. Det finns alltid en marknad för skit bara man förpackar det snyggt.

Jag förstår inte hur man kan rättfärdiga detta s.k. "skydd" när alla som piratkopierar det ändå slipper skyddet. Anno 2070 verkar gå finfint att piratkopiera trots att Ubisoft använder sin spyware. Jag skulle inte kalla detta för en "småsak". Det är ett fullskaligt misslyckande. Det var inte längesedan som Ubisoft hade kopieringsskydd som kunde göra din dator omöjlig att boota. Accepterar man situationen som den är nu kommer inte Ubisoft se något problem med att göra skyddet ännu sämre för alla konsumenter. Någonstans får man ändå sätta ribban för vad som är acceptabelt.

Capn Obvious to the rescue.

Det är uppenbarligen inte någon här som accepterar något av vad Ubisoft håller på med. Men, så länge du laddar ner saker olagligt, så har du ingen rätt att klaga. Sjuk dubbelmoral.

Vem påstår att någon här laddar ner spelen olagligt? Hade vi bara tankat dom så hade vi sluppit DRMet helt och inte haft något att klaga på.

Medlem

Gör som Paradox. Inget skydd alls. Bara att kopiera mappen. Underbart smidigt när man sitter på tre datorer.

Skulle aldrig tänka mig köpa Ubisoft spel nu. Kan man enda ha de installera på sina tre datorer samtidigt?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Gör som Paradox. Inget skydd alls. Bara att kopiera mappen. Underbart smidigt när man sitter på tre datorer.

Skulle aldrig tänka mig köpa Ubisoft spel nu. Kan man enda ha de installera på sina tre datorer samtidigt?

Du kanske kan ha de installerat på 3 st samtidigt, men endast spela på en åt gången, och sen måste du kontakta support om något händer med någon av dina datorer för att få installera det igen.

Från Ubisoft:
"Question: How often can I activate my game?
Answer: To start with, you can activate your game on three different PC configurations – if you have used up these activations, simply contact our Support team who will provide you with further activations free of charge and without hassle. "

Dock är det där med without hassle skitsnack, kanske tar 1 vecka om man har tur.

Steams DRM är tillräckligt, det är på gränsen för mycket men är helt okay för mig. Men att kunderna inte skall få byta komponenter i datorn utan att genomgå en process som får folk att köpa konsoler istället är bara att förlora kunder.

Synd eftersom UBI har massa bra spel, som förstörs av DRM. Men mest idiotiska är det där kravet att man måste vara uppkopplad. Köpte HOMMVI och där har man den sortens kontroll. När UBI servers krasha så krasha spelet för mig också, riktigt trevligt, och man kunde få hela sitt konto nollställt.

12
Skriv svar