Bioware: Mass Effect 3 bättre med Kinect

Robot
Bioware: Mass Effect 3 bättre med Kinect

Med hjälp av Kinect kan spelarna ge order om att undersöka saker, skjuta saker och aktivera saker. Mass Effect 3 är helt enkelt bättre med Kinect, påstår Bioware.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Bioware: Mass Effect 3 bättre med Kinect

Idén är väl inte helt fel men det tar ju tid att säga något så kan inte tänka mig att det är det smidigaste valet för att byta vapen med, som de gjorde i klippet, till exempel. Skulle allt vara röststyrt är nog det första jag skulle säga vara "quit".


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Roligt med detta om det är fullt med bakgrunds ljud eller kompisar som vill "retas" och ropar ut order i bakgrunden.

Medlem

Inte coolt och inte bra. Blir PC versionen. Redan förbokat Collector's Edition.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så Bioware har missat att de flesta PC-spelarna har headset med egna mikrofoner? Varför kan inte PC-spelarna få denna funktion?Jag kan garantera att det hade fungerat mycket bättre med en headset-mic än att behöva skrika orders till en Kinect som står på andra sidan rummet.

Medlem

Tror jag inte på. Mass effect 3 är bättre med mus och tangentbord, och gamepad för resten. Men kinect? Nej.

Medlem

Snacka om att de har tappat fotfästet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kanske skulle tycka det var coolt om det utvecklas i framtiden till något Matrix liknande ^_^ men att börja prata till datorspel i dagsläget känns lite meh.

Fortfarande en bra idé om det funkar som det ska för dem som verkligen gillar sånt här.

Medlem

Många bakåtsträvare här eller bara folk som är allmänt lata.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lol, det var så uppenbart, köpta människor som snackar efter ett manus. Fast jag diggar det men inte till priset av en kinect i dag.

Medlem

Jo visst, det räcker inte att spela och styra själv. Nu måste man prata med sig själv också... tack men nej tack

Medlem

Kul för dem som vill. Men själv skulle jag få nippran av sitta och gasta på spelet. Sen så tycker jag mus och tangent bord funkar alldeles utmärkt och går även fort att använda.

Inaktiv

Mass Effect 3 verkar ju bli rätt mycket av en titel för att öka försäljning av Kinect och försöka öka användandet av Origin.

Undrar hur mycket spel det blir av Mass Effect 3 eller om det blir en Dragon Age 2 igen.

Medlem
Skrivet av robineng:

Mass Effect 3 verkar ju bli rätt mycket av en titel för att öka försäljning av Kinect och försöka öka användandet av Origin.

Undrar hur mycket spel det blir av Mass Effect 3 eller om det blir en Dragon Age 2 igen.

Räcker att man sett 2-3 filmer från spelet för att inse att de tagit ännu ett stort steg mot gears of war. Kan lova att Mass effect 3 kommer bli ett sämre spel än de flesta tror på

Medlem

Detta är ju the epic ending, Så skulle nog inte tro alls att dom strular till det eller gör det till ett sämre spel pga Kinect. Jag ser fram emot att få börja använda min Kinect på riktigt (Röst styrningen är nog det bästa med hela kinecten, fungerar skrämmande bra)

Medlem

Jag tycker att det är ganska häftigt med ett fungerande röststyrning, men problemet jag ser är att det dels tar tid att uttala orden OCH systemet som ska tolka det - jämför detta med 1-2 knapptryck på kontrollen som mer eller mindre utförs omedelbart. För ett mer actionbetonat spel som Mass Effect 2(3!) så är jag tveksam ifall man kan säga att det är "bättre".


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Ish
Medlem

Mest överskattade spelserien någonsin.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Röstkommandon kan vara så sjukt bra, det ger en inlevelse som 3D aldrig är i närheten av. Man ger kommandon, och AIn/karaktären lyder dem i realtid (eller nära på), känns unikt och tveklöst grymt
Enda felet är väl att tekniken är förhållandevis ny och den lär missupfatta vissa saker (I Halo Aniversary betydde visst 80% av det jag sa "kasta granat i väggen framför dig/ta självmord)

Skrivet av Cane:
Skrivet av robineng:

Mass Effect 3 verkar ju bli rätt mycket av en titel för att öka försäljning av Kinect och försöka öka användandet av Origin.

Undrar hur mycket spel det blir av Mass Effect 3 eller om det blir en Dragon Age 2 igen.

Räcker att man sett 2-3 filmer från spelet för att inse att de tagit ännu ett stort steg mot gears of war. Kan lova att Mass effect 3 kommer bli ett sämre spel än de flesta tror på

Vad jag har sett så kan man välja hur spelet ska spelas, man har tre sätt att välja på i början. Man har action, story och rpg mode att välja på. Däremot vet jag inte hur stor skillnad det är på de olika.

Medlem

Bättre med Kinect men sämre på Xbox?

Medlem

Usch. "Trailern" kändes som en pinsam TV-shopreklam.

Medlem

Tja, Kinect är säkert kul en stund i början men hade nog tröttnar snabbt på det. Ingenting att göra med lathet, eller...det kanske har allt med lathet att göra. Jag vet inte, jag spelar inte precis spel för att vara motsatsen till lat, men för att slappna av och just vara lat, antar jag.

Kinect? Helt enkelt inte inom mina intressen. Mus, tangentbord, och gamepads duger fint för min del. Just till Mass Effect trivs jag bra med det förstnämnda.

Medlem

Jag fattar inte riktigt vad detta har med Kinect att göra?
Kan man inte prata i ett headset längre eller är det avstängs på Xbox360 när man kopplar in en kinect?

Ren jävla bullshit är vad det är.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Tror inte på att man kan spela bättre med kinect lol säger jag bara. Fixa stöd för tagentbord och mus till xboxen istället för kinect. Själv har jag kinect.

1
Skriv svar