Naughty Dog jobbar på ett spel till nästa generation

Robot
Naughty Dog jobbar på ett spel till nästa generation

Uncharted-skaparna har lagt ut en jobbannons där de söker en person som ska vara ansvarig för att göra karaktärsmodeller med miljontals polygoner.

#naughty-dog, #uncharted-2-among-thieves


Medlem
Naughty Dog jobbar på ett spel till nästa generation

Har fullt förtroende för ND! De är konsollernas motsvarighet till Blizzard eller Valve enligt mig.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har fullt förtroende för ND! De är konsollernas motsvarighet till Blizzard eller Valve enligt mig.

Vet inte om jag håller med om det, Naughty Dog verkar kunna räkna till tre, något Valve verkar ha svårt för :|.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Jozo:

Har fullt förtroende för ND! De är konsollernas motsvarighet till Blizzard eller Valve enligt mig.

Vet inte om jag håller med om det, Naughty Dog verkar kunna räkna till tre, något Valve verkar ha svårt för :|.

Skön kommentar. Även om jag gillar de allihopa ändå!

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Jozo:

Har fullt förtroende för ND! De är konsollernas motsvarighet till Blizzard eller Valve enligt mig.

Vet inte om jag håller med om det, Naughty Dog verkar kunna räkna till tre, något Valve verkar ha svårt för :|.

Haha, det är sant iofs, men om man bortser från matematiken och kollar på kvalitén istället så

Medlem

Vet inte riktigt om jag håller med FZas översättningen där... För mig låter det mer som om de söker någon som kan hantera deras redan högupplösta modeller och göra om dom till något som en spelmotor klarar. Samt då rendera modellerna i deras högupplösta form (för cut-scenes/bilder/etc. antar jag).

Termen "next-gen" används ju titt som tätt för att beskriva den nuvarande generationen så det betyder ju inget. Känns som ett ganska stort hopp att få det här till något med PS4.

Medlem

Tror inte det kommer vara mycket mer högupplösta texturer i nästa generationen. Iaf inte mer än karaktärer osv. jag vill att det ska vara högupplösta texturer även på avstånd osv. Även mycket AA så man slipper allt flimrande och ojämna kanter. Det är det allra mest störande nuförtiden.
Men nästa generationen kommer nog bara bidra med fler effekter, iaf om de utvecklar till konsoler främst.

Medlem

Oj oj, är det Naughty Dog som arbetar så kommer det se galet snyggt ut Synd att dom inte portar sina spel, skulle hemskt gärna spela Uncharted serien, men sätter mig aldrig vid en sketen konsol längre


signatur

Game long and prosper

Ish
Medlem

Det behövs inte högre upplösning. Jag ser hellre bättre kantutjämning, och något i stil med, fast inte nödvändigtvis "unlimited detail", så inte träd är oktagona och grus faktiskt är grus och ingen textur.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Då kan vi räkna med riktigt snygg grafik, bra story och väldigt begränsat gameplay med QTE och korridorer :/
Spelfilm är en bra beskrivning av deras spel, men för att hålla uppe grafiken måste ju något offras ^^

Inaktiv

meh, dom söker ju en zbrush skulptör...
milliontals med polygoner är inte speciellt märkvärdigt i det. förstår inte ens varför dom tar upp det.

det är ju ett helt normalt workflow numera. extremt högupplösta modeller i zbrush som dom sedan använder för att skapa normalmaps på lowpoly...

skärpning FZ. sluta ge kidsen en massa idéer

Medlem

På tiden med en ny konsolgeneration. Äntligen slipper vi PC spelare dagens pissiga grafik

Medlem

Uncharted 3 ser väldigt verkligt ut på visa ställen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Uncharted 4 plzz!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Känns inte oväntat. Nästa generations konsoler kommer att nyttja tesselering, vilket betyder att det utan problem blir "miljontals" polygoner av en enda karaktär. Detta utan att man behöver skapa miljontals polygoner manuellt vid modelering.

Ni som spelat tex Metro 2033 och sitter på DX11 hårdvara vet vad jag pratar om.

Nästa generations konsoler skulle floppa om inte tesselering stöds imo.

Skrivet av wibbe44:

Känns inte oväntat. Nästa generations konsoler kommer att nyttja tesselering, vilket betyder att det utan problem blir "miljontals" polygoner av en enda karaktär. Detta utan att man behöver skapa miljontals polygoner manuellt vid modelering.

Ni som spelat tex Metro 2033 och sitter på DX11 hårdvara vet vad jag pratar om.

Nästa generations konsoler skulle floppa om inte tesselering stöds imo.

Xbox 360 har haft stöd för tesselering sen dag ett

f.ö. så beskriver jobannonsen inget som inte redan görs till PS3 och X360...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av wibbe44:

Känns inte oväntat. Nästa generations konsoler kommer att nyttja tesselering, vilket betyder att det utan problem blir "miljontals" polygoner av en enda karaktär. Detta utan att man behöver skapa miljontals polygoner manuellt vid modelering.

Ni som spelat tex Metro 2033 och sitter på DX11 hårdvara vet vad jag pratar om.

Nästa generations konsoler skulle floppa om inte tesselering stöds imo.

Xbox 360 har haft stöd för tesselering sen dag ett

f.ö. så beskriver jobannonsen inget som inte redan görs till PS3 och X360...

Stämmer bra det gällande 360'n. Dock nyttjas det extremt till nästan obefintligt pga relativ klen hårdvara Vet att bilarna i tex Forza-spelen drar nytta av tesseleringen till en viss del. Men det är väldigt få titlar jag sett i övrigt som använder detta till 360'n. Men helt rätt att den klarar det!

Skrivet av wibbe44:

Stämmer bra det gällande 360'n. Dock nyttjas det extremt till nästan obefintligt pga relativ klen hårdvara Vet att bilarna i tex Forza-spelen drar nytta av tesseleringen till en viss del. Men det är väldigt få titlar jag sett i övrigt som använder detta till 360'n. Men helt rätt att den klarar det!

Tror inte den är lika effektiv som DX11-tesseleringen.
Sen hade det ärligt talat inte gjort så stor skillnad i konsollspelen. Har aldrig lidit av bristen av tesselation i de motorer jag jobbat med. Taskig kraft för shaders och lite minne är ett så enormt mycket större problem än möjligheten än att skyffla polygoner.

1
Skriv svar