Spelåret 2012, läsarnas val

Robot
Spelåret 2012, läsarnas val

Under hela veckan har vi diskuterat och blickat fram mot spelåret 2012. Vilket är årets hetaste spelrelease? Du avgör.


Medlem
Spelåret 2012, läsarnas val

Det hade inte behövt stå "mass effect 3", det hade räckt med "valfritt bioware-spel" så hade det varit direkt överlägset dem andra


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kommer inte The Sims 12 med nån expansion? NOES

Nein, Diablo 3. Eller HL3.

Medlem

Tales of Grace F / Atelier Meruru / Tera Onjline

Ish
Medlem

HL3 är väl inte ens bekräftat?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ugh, den där listan påminner mig om varför jag inte spelar så mycket spel längre..
Några få ljusglimtar är allt man får mellan högarna av avföring.

Medlem

Alla borde rösta på Half-life 3.

Medlem

Självklart Diablo 3, om det kommer ut i år

Medlem

För många dåliga konsol portar på listan.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Resident Evil 6

Inaktiv

"The Last Guardian"
"The Last of Us"
"The Last Story"
haha


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Vem säger ens att HL3 ska komma ut 2012?

Medlem

SC2: HOTS blir det bra eller kan det bli en bojkott där vissa turneringar kör vanilla och andra expansionen.
Det enda spelet på listan som redan har en existerande E-Sport scen och där släppet kan drastiskt förändra.
(Dota2 kan ju ändra Dota scenen men det är inte ett expansion som tillkommer)

Mass Effect och Diablo 3 är bara "spel".
GTA V / HL3 har inte ens ett datum så att dom finns på listan är ett skämt.

Honorable Mention blir GW2, Med SWTOR i 2011 som bevisade att tillräckligt mycket copy paste och sedan lägga in en egen stil(MMO med fokus på Single Player) kan lyckas!
Så är det tid för ett revolutionerande MMO som just satsar på MMO och inte Single Player.
Som dessutom är ett Buy to Play utan subscription.

Tera the underdog, skillshot baserat mmorpg från Korea dock med mycket grind, kan det slåss med GW2 och SWTOR?

Medlem
Skrivet av Ish:

HL3 är väl inte ens bekräftat?

Lung dem jobbar för fullt på det ;).

Medlem
Skrivet av Loading:

Alla borde rösta på Half-life 3.

Varför?
Alla vet ju att spelet kommer höjas till skyarna fastän om spelet inte är mycket bättre än HL2.

Själv tyckte jag originalet slår ut 2an hands down.

Medlem

Så många röster på Mass Effect 3? Diablo 3 kan jag förstå, spelen har ju satt ribban för hela hack & slash genren.

Men Mass Effect? Förstår inte hur folk kan tycka det spelet är så otroligt jävla fantastiskt bra. Det är bra spel men inte mer.

Medlem

Mass effect 1 o 2 är fantastiskt bra, så då är det förklarligt varför folket vill ha mer

och sedan skriva " Det är bra spel men inte mer" varför klagar du då om du tycker det är bra? o_O

Medlem

gud vad trött jag blir på att folk hela tiden skall påstå att "i år kommer HL3". dags att sluta spekulera, spelmedia är fan värre än skvallerpressen ibland. snart kommer jag önska att det aldrig blir någon uppföljare, bara för att få tyst på dem.

fast av de spelen som verkligen kommer finns det många (potentiella) godbitar. me3 såklart, men syndicate och prey 2 ser jag också väldigt mycket fram emot

Medlem

Ärligt så måste detta vara det tråkigaste spelåret på länge.. De enda spelen av intresse detta året är Dear Esther och The witness. Sedan kan det även vara skoj att se vad som faktiskt blir av South Park

Medlem

Hoppas lite på southpark.
Bäst säljande kommer troligtvis nästa modern warfere bli.

Medlem

Det blev Mass Effect 3. Känner att jag inte kan rösta på Half Life 3 ännu när det enda konkreta vi har är två concept arts.

Medlem

I år tycker jag det är mest "for the lolz" att rösta på HL3 för Valve är tysta som muren. Så vi kan ju låtsas som det kommer i år. så kanske Valve börjar "släppa ut lite ånga"

Avstängd

GTA V är onekligen hetast för mig.

Inaktiv

Känns ju bara löjligt att ta med Half-Life 3. Varför tar ni inte med Quake 5 också i sådana fall?

Hallå där, var är Torchlight II på listan?

HL3 kommer knappast ut nästa år så jag vill hellre rösta på Torchlight.


signatur

Wolf - nu även med bloggsmak. www.pcgamer.se/bloggar/vargyl

Medlem

Röstade D3 fast det finns risk att det inte släpps i år


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Mack:

Så många röster på Mass Effect 3? Diablo 3 kan jag förstå, spelen har ju satt ribban för hela hack & slash genren.

Men Mass Effect? Förstår inte hur folk kan tycka det spelet är så otroligt jävla fantastiskt bra. Det är bra spel men inte mer.

Men så kan du väl inte resonera? Då kan man ju lika gärna säga: "Varför är det så många röster på Diablo 3? Mass Effect 3 kan jag förstå, spelen har ju satt ribban för interaktion mellan karaktärer och att skapa sin egen, personliga spelupplevelse."

Allt är ju personliga åsikter. Nu ska det här inte tolkas som att jag är emot Diablo 3 på något sätt, snarare tvärt om. Att det finns folk som tycker att ME-serien är otroligt jävla fantastisk tycker inte jag är något konstigt alls. Varför skulle det inte kunna vara så?

Medlem

Half Life 3? Seriously?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det hade inte behövt stå "mass effect 3", det hade räckt med "valfritt bioware-spel" så hade det varit direkt överlägset dem andra

jasså? som Dragon Age 2? nee!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

123
Skriv svar