Högt uppsatt Blizzard-anställd hoppar av Diablo 3

Medlem

Ser inte hur det är så värst illa med auktionshuset... Det är under utveckling, och Blizzard tycks inte vara blyga att göra om saker de inte är nöjda med även om det hade tagit dom 2 år till(överdrift, jag vet). Det blir dåligt om det är dåligt utvecklat. Är det välskött så blir det inte så värst kasst helt enkelt... vänta och se förmodar jag. Jag har inget emot det än i alla fall. Skeptisk, ja.

Medlem

Har Senior Game Producern inget namn

Medlem

Efter att ha spelat betan så har min längtan efter detta försvunnit totalt, Ni som förväntar er en fortsättning på D2 kommer bli besvikna, spelet spelas inte alls på samma sätt som diablo 2. Alla mechanics i spelet är utbytta, Man måste vara i staden för att switcha spells etc, Det enda som är likt D2 i det är kameravinkeln och att det är samma story... Som gnu skrev kommer garanterat detta bli Blizzard's svagaste titel hittils.

Medlem

Han slutar för att han ville ha mer pengar, helt klart.. blizzard cheferna sa nej, jaha då slutar jag ..Finns väl inte nån som tror på nåt annat?

Kommer ihåg när diablo2 kom ut , och det var en riktig besvikelse i grafikmässigt. Sen försökte blizzard lägga till 3d funktioner för det var så många som klagade... itne för att det blev bättre men endå

Är lite besviken på wow graffiken nu också ser lite sådär lagom gulligt teknat ut men hoppas det kommer bli bra endå

Inaktiv

Är det inte bäst att bara lägga spelet på hyllan och gå vidare blizzard?

Spelet kommer bli en sån flopp..

Medlem
Skrivet av Dimuman:

Han slutar för att han ville ha mer pengar, helt klart.. blizzard cheferna sa nej, jaha då slutar jag ..Finns väl inte nån som tror på nåt annat?

Kommer ihåg när diablo2 kom ut , och det var en riktig besvikelse i grafikmässigt. Sen försökte blizzard lägga till 3d funktioner för det var så många som klagade... itne för att det blev bättre men endå

Är lite besviken på wow graffiken nu också ser lite sådär lagom gulligt teknat ut men hoppas det kommer bli bra endå

Fast i all ärlighets namn så är väl inte Blizzard kända för otrolig grafik. Däremot har de väldigt vackra spel på sina egna sätt, samt otroligt beroendeframkallande spel.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Dimuman:

Han slutar för att han ville ha mer pengar, helt klart.. blizzard cheferna sa nej, jaha då slutar jag ..Finns väl inte nån som tror på nåt annat?

Kommer ihåg när diablo2 kom ut , och det var en riktig besvikelse i grafikmässigt. Sen försökte blizzard lägga till 3d funktioner för det var så många som klagade... itne för att det blev bättre men endå

Är lite besviken på wow graffiken nu också ser lite sådär lagom gulligt teknat ut men hoppas det kommer bli bra endå

Fast i all ärlighets namn så är väl inte Blizzard kända för otrolig grafik. Däremot har de väldigt vackra spel på sina egna sätt, samt otroligt beroendeframkallande spel.

Håller med, det är något med Blizzards spel som gör att du direkt ser det unika i spelet. Diablo II har aldrig varit snyggt, men det har alltid varit vackert (på något sätt!).

Angående detta, jag pallar inte spekulera, det är så dumt att spekulera om saker när man inte vet något, för man lär bara göra bort sig själv i slutändan. Jag väntar och hoppas att vi får ett svar av han själv till slut, om inte så önskar jag honom lycka till med hans framtid !

Medlem

Större och bättre? Är det möjligt? En utvecklare som inte vill förenkla, förminska och förstöra?
Trevligt att se att de till och med på hög nivå vågar erkänna det alla som kan se lite längre än varumärket och sin egen fanboyism redan vet, D3 blir skit. Inte uselt, men enkelt, fult, fokus på online och "pay 2 win" med löjlig svårighetsgrad generellt, med undantag för att hålla farmandet levande.
Diablo : Lord of the casuals, nu som facebook-spel.

Medlem

Det har ju alltid ansetts smart att lämna skeppet innan det sjunker..

Medlem

Jahapp?

Även folk i spelbranchen vill flytta runt /byta jobb att genast tro att nått är fel är lite små dumt men men.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Lite oroväckande att se detta avhopp nästan samtidigt som Blizzard utannonserar att de kommer göra större förändringar av spelet. De flesta har väl trott att spelet i princip är klart. Det stämmer knappast.

Nu är jag inte med i betan, men många av förändringarna som kommer göras verkar korkade, och Blizzard kan inte motivera på ett övertygande sätt varför de gör dessa förändringar. Dessutom känns det som saker som borde fixats vid ett mycket tidigare skede. Läs själv: http://eu.battle.net/d3/en/blog/3599257/Systems_Changes_%E2%8...

Jag tror att spelet kommer bli bra i slutändan. Men något säger mig att de senaste förändringarna KANSKE görs för att tillfredsställa konsolpubliken. Alla förändringarna är ju att betrakta som förenklingar eller borttagningar av features. De vill bara se till att man behöver använda så få knappar som möjligt på tangentbordet så att det ska passa till en spelkontroll när de portar spelet. Jag tippar på att D3 är färdigt vid Q3, eller så väntar de ytterligare för att synka releasen till konsol.

Inaktiv

pay2win = flopp

Inaktiv
Skrivet av jocksson:

Efter att ha spelat betan så har min längtan efter detta försvunnit totalt, Ni som förväntar er en fortsättning på D2 kommer bli besvikna, spelet spelas inte alls på samma sätt som diablo 2. Alla mechanics i spelet är utbytta, Man måste vara i staden för att switcha spells etc, Det enda som är likt D2 i det är kameravinkeln och att det är samma story... Som gnu skrev kommer garanterat detta bli Blizzard's svagaste titel hittils.

blizzard börjar bli desperata nu när wow är döende ,och släpper ngt skräp som folk köper bara för namnet . .:)

Medlem

Okej nu blir jag jävligt rädd! Vad fan tänker dom göra med det?!

Medlem
Skrivet av Kimpur:

En av dessa:

1. Han ville fokusera på konsol, och förhindra ett PC-släpp, men de ville ingen annan på Blizzard.

2. Efter att de skissat på ekonomibiten så skulle det bli deras största kassako någonsin, men då sa han ifrån att han inte ville tjäna så mycket pengar så han slutar omedelbart.

3. EA har köpt upp Blizzard.

hehe

Inaktiv
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Kimpur:

En av dessa:

1. Han ville fokusera på konsol, och förhindra ett PC-släpp, men de ville ingen annan på Blizzard.

2. Efter att de skissat på ekonomibiten så skulle det bli deras största kassako någonsin, men då sa han ifrån att han inte ville tjäna så mycket pengar så han slutar omedelbart.

3. EA har köpt upp Blizzard.

hehe

troligtvis nummer 3, men han hade ett kontrakt som inte gick ut förrän nu

Medlem

Han tröttnade väll på att vänta blir inte skiten klar snart

Medlem
Skrivet av Haziza:

Han är väl trött på att Blizzard fokuserar mer och mer åt barn? Diablo 3 ser faktiskt mycket mer barnvänligt ut.

Än vad? 3'an ser då fan mycket bättre och mörkare ut än 2'an Men förlåt, du kanskle bara ville gnälla.

Edit. Blir också lite oroad över sådana avhopp, bådar sällan gott :/

Medlem
Skrivet av jocksson:

Efter att ha spelat betan så har min längtan efter detta försvunnit totalt, Ni som förväntar er en fortsättning på D2 kommer bli besvikna, spelet spelas inte alls på samma sätt som diablo 2. Alla mechanics i spelet är utbytta, Man måste vara i staden för att switcha spells etc, Det enda som är likt D2 i det är kameravinkeln och att det är samma story... Som gnu skrev kommer garanterat detta bli Blizzard's svagaste titel hittils.

Säger du det? Vilka mechanics skulle det vara? Det enda jag sett hittills är förbättringar.
Istället för att browsa sig igenom ett talangträd så får man tillgång till alla spells, vartefter man levlar. Därefter kan man (fast inte i betan) förstärka dom med runor. Det fina är att man bara använder 6 åt gången (i början kan man bara använda 2, men får fler när man levlar), och det är de valen som utgör själva "speccen". De spells/abilities man väljer kan bytas ut i bla staden som sagt, ungerfär som när man respeccar i WoW. Fast ja, ändå inte, liknelsen var att man gör det i en stad, och inget annat
Ville du ha D2 kanske du skulle spela igenom det igen, D3 ser än så länge helt grymt ut. Själv kan jag knappt bärga mig till spelet släpps, så man får börja demonslakten

Medlem

Så han gick med ArenaNet?


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Antar att han ville ha lite omväxling?

Medlem
Skrivet av Althox:

Så han gick med ArenaNet?

Hade varit grymt!

Medlem

Trött på att bli styrd av activision j***** förmodligen

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Trött på att bli styrd av activision j***** förmodligen

Som tidigare nämnts så har Activision (i form av activision som gör cod, guitar hero etc) ingenting med Blizzard att göra, däremot så är är båda företagen dotterbolag till "Activision Blizzard" som i sin tur är ett dotterbolag till Vivendi.
Så din kommentar visar tyvärr bara på okunskap.

OnT: Han tröttnade väl helt enkelt på att Blizzard ändrade på allt hela jävla tiden och/eller struntade i vad han ville göra eller tyckte var bra/dåligt (det är väl det man gör när man är producer).

Inaktiv

En sak är säker, sedan Blizzard gick med i Activision så har deras kvalité radikalt försämrats, det är först nu som vi börjar märka av det då Star Craft 2 påbörjades långt innan och även D3 påbörjades innan, iaf grunderna för det. Men WoW har sjunkit så in i helvete och blir bara sämre och sämre för varje patch de släpper. Och de tappar hundratusentals spelare varje kvartal så åt helvete med Activision! De skiter i spelarna och ser bara hur mycket pengar de tjänar. Jag tror även att det kan vara en påverkande faktor till att han slutar, han får inte göra som han vill längre.

Ex på activisions påverkan, att LAN stödet togs bort på SC2 är deras idé för att "stoppa" piratkopiering... hur bra gick det?

Medlem
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av raefzm88:

Trött på att bli styrd av activision j***** förmodligen

Som tidigare nämnts så har Activision (i form av activision som gör cod, guitar hero etc) ingenting med Blizzard att göra, däremot så är är båda företagen dotterbolag till "Activision Blizzard" som i sin tur är ett dotterbolag till Vivendi.
Så din kommentar visar tyvärr bara på okunskap.

OnT: Han tröttnade väl helt enkelt på att Blizzard ändrade på allt hela jävla tiden och/eller struntade i vad han ville göra eller tyckte var bra/dåligt (det är väl det man gör när man är producer).

Vivendi, samma sak. Inga nyheter där inte.
Samma sak samma folk.

Zax
Medlem

hoppar av diablo 3 men han lämnar posten men alltså inte blizzard Titan mmo??

123
Skriv svar