Rykte: Resident Evil 6 har co-op för sex spelare

Robot
Rykte: Resident Evil 6 har co-op för sex spelare

Xbox produktsida avslöjar flera detaljer om spelet. Bland annat att upp till sex spelare kan spela co-op tillsammans.

#resident-evil-6, #capcom, #resident-evil-5


Medlem
Rykte: Resident Evil 6 har co-op för sex spelare

"Uppgifterna bör tas med en nypa salt tills Capcom har bekräftat dem. Men visst vore det kul att slakta zombies tillsammans med fem polare i nästa Resident Evil?"

Nej det skulle det inte så länge inte nästa Resident evil är i Outbreak stil.

Tänk er ett outbreak med dagens internetspel <3

Medlem

Då kan man glömma ett efterlängtat rysarspel utan ett simpelt döda-zombies-med-coola-vapen-spel.

Medlem

Tycker inte att ett sådant här spel ska spelas något annat än ensam. Hellre bättre skräckkänsla än mer action. Saknar verkligen den gamla goda tiden, med hundar som hoppar in igen fönstret och skrämmer skiten ur lättskrämt folk (dock tyvärr inte jag).

Medlem

Håller med, har dom inte förstört tillräckligt så går om ännu längre nu.. fan vad sur man blir på dom tror fan inget äkta RE fan kan väl tycka om detta?

Medlem

ja betyder ju sannolikt att SP blir sämre .. Fan kunde dom inte fortsatt på spåret dom hade på gång i fyran istället, med ett fantastiskt omspelarvärde?!

Medlem

Har bara en sak att tillägga:

http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Håller med, har dom inte förstört tillräckligt så går om ännu längre nu.. fan vad sur man blir på dom tror fan inget äkta RE fan kan väl tycka om detta?

Jaså du? Vad är då ett "Äkta" Resident Evil-fan?

Medlem
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av SWEBarb:

Håller med, har dom inte förstört tillräckligt så går om ännu längre nu.. fan vad sur man blir på dom tror fan inget äkta RE fan kan väl tycka om detta?

Jaså du? Vad är då ett "Äkta" Resident Evil-fan?

Re 1 2 3, Zero, rebirth... har jag glömt något? Dom moderna resident evil spelen har gått lite överstyr ju om man jämnför med den "klassiska" serien var nog så han menade och jag håller med honom helt

Inaktiv

Är det samma usla inventory som 5an kommer jag skita i spelet.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

01:20 på videon där Leon gör en roundhouse kick så verkar han ha dual pistols.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Vilken action not, spelen är bra indeed. Men att behöva stanna upp varje gång man ska avlossa ett skott känns helt sjukt enligt mig.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av SWEBarb:

Håller med, har dom inte förstört tillräckligt så går om ännu längre nu.. fan vad sur man blir på dom tror fan inget äkta RE fan kan väl tycka om detta?

Jaså du? Vad är då ett "Äkta" Resident Evil-fan?

Re 1 2 3, Zero, rebirth... har jag glömt något? Dom moderna resident evil spelen har gått lite överstyr ju om man jämnför med den "klassiska" serien var nog så han menade och jag håller med honom helt

så du är ett fan av dom äldre resident evil spelen men inte dom nya... förstår inte hur det översätter till att någon är ett "äkta fan", betyder ju bara att din smak är annorlunda från dom andra fansen som gillar alla spelen, som gillar bara dom nya spelen och etc.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Vilken action not, spelen är bra indeed. Men att behöva stanna upp varje gång man ska avlossa ett skott känns helt sjukt enligt mig.

Detta fixade dom i 5an. Minns inte om man kunde göra det i 4an var så länge sen man körde det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Moderator | Testpilot

Har länge gärnat viljat se ett Resident Evil med LÄSKIG COOP. Sedan låter ju sex spelare lite för mycket. Kanske man kan hoppas på något i Mass Effect stil med en separat Singleplayer kampanj och en annan för multiplayer? Hade det varit saken skulle det ju ändå vara helt okej. T ex att en "Helt ny studio" jobbar med online COOP medans det som gjort 4an 5an (antar det är samma) jobbar på med 6an som vanligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Helt rätt! Dom tidigare spelen var bra, men femman var lysande tack vare co-op, det enda i serien jag velat spela om gång på gång.

Bra tänkt Capcom.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

gnu
Medlem

Vad fan hände med att gå tillbaka till rötterna med 6an?

Inaktiv
Skrivet av gnu:

Vad fan hände med att gå tillbaka till rötterna med 6an?

va väl bara patetiskt säljsnack som vanligt.

Inaktiv

jag köper inte det här så går dom i konkurs.
co-op suger.

Medlem

Vad hände med capcom egentligen?
De första 3 resident evil spelen inklusive RE0 och code veronica ägde.
Nu handlar allt om action, coola vapen ingen skräck och löjliga cutscenes inspirerade av animie.

Medlem

Då är det väl mer eller mindre officielt, RIP Resident Evil, du VAR en bra serie


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nu är det nog snarare så att 6 pers är för Mercenaries eller liknande "Horde" läge snarare än för själv kampanjen.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av SWEBarb:

Håller med, har dom inte förstört tillräckligt så går om ännu längre nu.. fan vad sur man blir på dom tror fan inget äkta RE fan kan väl tycka om detta?

Jaså du? Vad är då ett "Äkta" Resident Evil-fan?

Re 1 2 3, Zero, rebirth... har jag glömt något? Dom moderna resident evil spelen har gått lite överstyr ju om man jämnför med den "klassiska" serien var nog så han menade och jag håller med honom helt

Du glömde Code Veronica De äldre är helt klart bäst. Resident Evil ska vara atmosfär med skrämmande inslag. Resident Evil 4 och 5 är inte Resident Evil i mina ögon...


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Redident Evil är survival horror, att köra coop förstör ju mycket av skräckkänslan, att köra 6 player coop ? näe fan hoppas inte det är sant

Medlem

Ni som inte gillar co-op, Prova att spela med en kompis ta två ps3:or och två tv och sätt bredvid varandra. Sätt en soffa framför och sätt en kompis i den så ska ni få se på något nytt och fantastiskt kul. Visst är dom gamla re spelen jätte bra och kul men inget blir roligare en med att spela med en kompis kan jag garantera hur bra dom gamla re spelen en må vara

Medlem
Skrivet av Haziza:

Vilken action not, spelen är bra indeed. Men att behöva stanna upp varje gång man ska avlossa ett skott känns helt sjukt enligt mig.

Åh snälla, whina inte bort den sista saken som är Resident Evil i Resident Evil-spelen.

Jag tycker faktiskt om det, det funkar jättebra i fyran och lyckades få en del monster upplevas som läskigare när man var tvungen stå still när man väl ville skjuta några salvor i dem.. och de kommer närmare och närmare... sakta...

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av gnu:

Vad fan hände med att gå tillbaka till rötterna med 6an?

va väl bara patetiskt säljsnack som vanligt.

Ja, jag håller med. Till sist orkar man inte protestera längre över hur de väljer att göra spelen, man väljer helt enkelt ut vad man tror på och struntar i de andra titlarna. Och det som en gång var det är historia idag. Och kanske vill man inte uppleva samma sak igen med uppdaterad grafik ändå, fast man tror det. Man kan alltid spela om de spel man älskar igen.

Men jag kommer aldrig vänja mig vid sälj-ljuget, det sticker i ögonen lika mycket varje gång.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Haziza:

Vilken action not, spelen är bra indeed. Men att behöva stanna upp varje gång man ska avlossa ett skott känns helt sjukt enligt mig.

Åh snälla, whina inte bort den sista saken som är Resident Evil i Resident Evil-spelen.

Jag tycker faktiskt om det, det funkar jättebra i fyran och lyckades få en del monster upplevas som läskigare när man var tvungen stå still när man väl ville skjuta några salvor i dem.. och de kommer närmare och närmare... sakta...

Håller helt med, det skapar ju en lite egen form av skräck även om det känns lite ogenomtänkt med tanke på att huvudkaraktärernas yrken.

Med möjligheten till 6 pers i co-op känns det som att dom tar ett jävligt tydligt steg mot ett ännu mer actionbetonat spel. Femman är ju t ex mer action än fyran även om båda tillhör nya generationens RE. Lite tråkigt, för skräcken att få slut på ammo minskar ju avsevärt för varje del som släpps.

Medlem

Många vill kunna springa och skjuta märker jag... Det funkar säkert i en action film eller när man hade vatten krig som barn men prova att springa och skjuta och träffa i verkligheten så kan jag lova att det är slöseri med ammo bara..

12
Skriv svar