Produktplacering aktuellt i Blizzards nya mmo

Robot
Produktplacering aktuellt i Blizzards nya mmo

Blizzard undersöker möjligheterna för produktplacering och reklam i projekt Titans mmo-värld – något som skulle kunna innebära ett nutidsorienterat spel.

#blizzard-entertainment, #titan, #diablo-iii, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #world-of-warcraft


Medlem
Produktplacering aktuellt i Blizzards nya mmo

Ska de ha reklam i ett onlilnespel så utgår jag ifrån att spelet kommer vara gratis, just my humble opinion

Medlem

Nudistorienterat?

Alltså, nu får dom väl ge sig med nakenhet i spel.
Bägarn rann änna över iom Soul Calibur reklamen, och nu ska dom göra ett helt MMO som riktar in sig på Nudister..?

Lär ju bara vara Svenskar som kommer spela det, med tanke på hur "fria" vi är/anses vara..

Avstängd

Varför skulle spelet vara gratis? Filmer som innehåller produktplacering är ju inte gratis att titta på.

Inaktiv
Medlem

Hur blir det med geargrindet då? Jag tycker det rimmar illa med den där nudistorienteringen...

Medlem

Luktar F2P - Kommer helt klart bli intressant vad dom gör av det, kommer det konkurrera ut WoW eller öppnar dom en helt ny del av MMORPGs?

Medlem

Gissar att det blir en MMORPG variant av Call of Duty.

Medlem

Titan luktar dunderflopp.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Titan luktar dunderflopp.

Varför då?
Jag tycker dom har gjort allting rätt hittills.


signatur

Have a good time!

Medlem

De kanske vill licensiera riktiga produkter för användning i spel, på liknande sätt man licensierar bilmärken till racingspel.
Blizzard har säkert råd att skaffa rättigheter till hela jävla världen

Så länge det är diskret och inte sticker ut så tycker jag det är ok, blir mer verklighetstroget om det finns riktiga märken i spel som utspelas i modern tid. Däremot så ska det inte sticka ut.

Redaktör
Ponny
Skrivet av eddie the eagle:

Så länge det är diskret och inte sticker ut så tycker jag det är ok, blir mer verklighetstroget om det finns riktiga märken i spel som utspelas i modern tid. Däremot så ska det inte sticka ut.

Håller helt med. Kan öka på känslan av realism, men blir det för mycket "Oh im dying for sum milk from ARLA" kan det bli fruktansvärt fel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av eddie the eagle:

Så länge det är diskret och inte sticker ut så tycker jag det är ok, blir mer verklighetstroget om det finns riktiga märken i spel som utspelas i modern tid. Däremot så ska det inte sticka ut.

Håller helt med. Kan öka på känslan av realism, men blir det för mycket "Oh im dying for sum milk from ARLA" kan det bli fruktansvärt fel.

Förstå vad coolt att gå in på McDonalds och beställa in en BigMac-meny i sitt mmo. 100% nötkött av frigående kor från secret cow level.

Medlem

Blir det ett sci-fi spel med flygande bilar och robotar ala Blade runner så får de gärna ha stora coca cola skyltar. Sen kan de blanda in mutanter, invaderande utomjordingar och karatesparkar också.

Inaktiv
Skrivet av Manley:

Nudistorienterat?

Alltså, nu får dom väl ge sig med nakenhet i spel.
Bägarn rann änna över iom Soul Calibur reklamen, och nu ska dom göra ett helt MMO riktar in sig på Nudister..?

Lär ju bara vara Svenskar som kommer spela det, med tanke på hur "fria" vi är/anses vara..

Hur skulle det vara att läsa rätt? det står NUTIDSORIENTERAT. Om inte annat kanske du bör införskaffa dig ett par glasögon

Medlem
Skrivet av Manley:

Nudistorienterat?

Alltså, nu får dom väl ge sig med nakenhet i spel.
Bägarn rann änna över iom Soul Calibur reklamen, och nu ska dom göra ett helt MMO riktar in sig på Nudister..?

Lär ju bara vara Svenskar som kommer spela det, med tanke på hur "fria" vi är/anses vara..

Hahahaaa !! Tack för den, bästa på länge


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Manley:

Nudistorienterat?

Alltså, nu får dom väl ge sig med nakenhet i spel.
Bägarn rann änna över iom Soul Calibur reklamen, och nu ska dom göra ett helt MMO riktar in sig på Nudister..?

Lär ju bara vara Svenskar som kommer spela det, med tanke på hur "fria" vi är/anses vara..

Hur skulle det vara att läsa rätt? det står NUTIDSORIENTERAT. Om inte annat kanske du bör införskaffa dig ett par glasögon

Haha. Du är nästan lika rolig som honom för att du inte fattar att det är ett skämt

Inaktiv
Skrivet av Loxus:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Manley:

Nudistorienterat?

Alltså, nu får dom väl ge sig med nakenhet i spel.
Bägarn rann änna över iom Soul Calibur reklamen, och nu ska dom göra ett helt MMO riktar in sig på Nudister..?

Lär ju bara vara Svenskar som kommer spela det, med tanke på hur "fria" vi är/anses vara..

Hur skulle det vara att läsa rätt? det står NUTIDSORIENTERAT. Om inte annat kanske du bör införskaffa dig ett par glasögon

Haha. Du är nästan lika rolig som honom för att du inte fattar att det är ett skämt

med tanke på att vissa människor är för dumma eller för lata för att orka läsa ibland och tror sig det står något annat kan man ju inte bli annat än fundersam.

Är de redan trötta på WoW?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av qun0:

med tanke på att vissa människor är för dumma eller för lata för att orka läsa ibland och tror sig det står något annat kan man ju inte bli annat än fundersam.

Hehe, fast det där tyckte jag var lite väl tydligt

Medlem

Kan ju vara framtid också. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns stora skärmar som visar t.ex. Coca Cola och Apple reklam om 50 år eller ännu längre fram.

Inaktiv

för min del får dom hellre ha riktiga skyltar med coca cola i spelet .. än samma typsnitt och Flocka Bola eller ngt som det brukar va

Medlem
Medlem

Titaner, då tänker iaf jag på jättar ur gammla rommerska sagor, ska de vakna upp i en nutidsvärld och börja stampa städer? annars vore ett MMO på Hotet från yttre rymden, Independence day filmen eller tex gammla V-serien -temat kanske ganska shysst?, en invationsstyrka från yttrerymden kommer hit o tar över, människorna försöker desperat överleva och försöka slå tillbaka? inte ett främande senario för spel i sig, men för MMO.. ne jag vet inte, borde De inte dra nytta av sin StarCraft-lore om de ska göra ett framtidsMMO?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ska de ha reklam i ett onlilnespel så utgår jag ifrån att spelet kommer vara gratis, just my humble opinion

Håller med. Det finns gränser på hur långt dem får ta det. Om det finns reklam i spel och dem kräver att jag betalar så får dem allt ta o tänka om sin strategi.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Titan luktar dunderflopp.

Aa det är ju jävligt troligt att Titan floppar? Det är ju typ den säkraste releasen någonsin.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vi får hoppas det kommer ett program som kommer censurera reklamen för oss som vill slippa det.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Inaktiv

Det fanns reklam i Anarchy online om man inte betalade för det, det funkade ju rätt bra.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Manley:

Nudistorienterat?

Alltså, nu får dom väl ge sig med nakenhet i spel.
Bägarn rann änna över iom Soul Calibur reklamen, och nu ska dom göra ett helt MMO riktar in sig på Nudister..?

Lär ju bara vara Svenskar som kommer spela det, med tanke på hur "fria" vi är/anses vara..

Hur skulle det vara att läsa rätt? det står NUTIDSORIENTERAT. Om inte annat kanske du bör införskaffa dig ett par glasögon

Haha. Du är nästan lika rolig som honom för att du inte fattar att det är ett skämt

med tanke på att vissa människor är för dumma eller för lata för att orka läsa ibland och tror sig det står något annat kan man ju inte bli annat än fundersam.

Det är lugnt..

Med tanke på hur humorbefriade vissa människor är, så förstår jag att du inte förstod vad jag menar på att jag menade..

12
Skriv svar